Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Fryle skrev:
pulibus skrev:
Moson skrev:
Fryle skrev:Jag har stickat blöjbyxor av detta flossagarn: http://www.ruskovilla.fi/SE/Produkter/Handarbetsgarn
Vad är dess motsvarighet i "vanligt" garn tro?
Om man söker på Ravelry på det finska namnet får man upp detta garn - http://www.ravelry.com/yarns/library/pi ... htuvalanka Det är inte samma märke, men kanske en fingervisning till vad det ska vara. Till Ottobrebyxan jag gjorde använde jag detta - http://www.ravelry.com/yarns/library/on ... filz-wolle
De garnen som finns på dina länkar liknar mer lovikka tycker jag. Det jag stickade med var liksom lika tjockt, men mer luftigt och inte snurrat alls. Det var som om man bara kardat ullen och dragit ut den till ett långt garn (är det förgarn?).
Nej, det garnet jag stickat av är väldigt mjukt och följsamt och är knappt tvinnat. Lovikka upplever jag som mycket styvare och hårdare i kvaliten.
Användarens profilbild
Av Fryle
pulibus skrev:
Fryle skrev:
pulibus skrev:
Moson skrev:
Fryle skrev:Jag har stickat blöjbyxor av detta flossagarn: http://www.ruskovilla.fi/SE/Produkter/Handarbetsgarn
Vad är dess motsvarighet i "vanligt" garn tro?
Om man söker på Ravelry på det finska namnet får man upp detta garn - http://www.ravelry.com/yarns/library/pi ... htuvalanka Det är inte samma märke, men kanske en fingervisning till vad det ska vara. Till Ottobrebyxan jag gjorde använde jag detta - http://www.ravelry.com/yarns/library/on ... filz-wolle
De garnen som finns på dina länkar liknar mer lovikka tycker jag. Det jag stickade med var liksom lika tjockt, men mer luftigt och inte snurrat alls. Det var som om man bara kardat ullen och dragit ut den till ett långt garn (är det förgarn?).
Nej, det garnet jag stickat av är väldigt mjukt och följsamt och är knappt tvinnat. Lovikka upplever jag som mycket styvare och hårdare i kvaliten.
Ja, det är ju alltid svårt att avgöra garnkvalitet sådär på en liten bild.
Av Ponyo
Ahhh! :gaah:
Panik!

Vad ska jag sticka på semestern? Garnet räcker kanske inte till min polo, och Ljungqvists hade slut på det.
Vad heter Marias garn numera?

Vad kan jag sticka istället? :whut:
Bubbi skrev:Ahhh! :gaah:
Panik!

Vad ska jag sticka på semestern? Garnet räcker kanske inte till min polo, och Ljungqvists hade slut på det.
Vad heter Marias garn numera?

Vad kan jag sticka istället? :whut:
Litet nystan
visslan skrev:
Maddemoa skrev:I början av mars ska vi fira ett syskonpar. Två tjejer på 1 och 5år. Tänkte att det kunde vara roligt att sticka/virka något till dem men har total idetorka :hmm: Har ni några bra förslag?
Amigurumi-figurer?
Apropå Amigurumi hittade jag den här på Ravelry igår:
Bild
Bartholomew heter den och jag blev helt kär. :love:

Annars tänker jag kanske handledsvärmare eller vantar, men det kanske är tråkigt. Varsin trekantssjal? Det borde väl gå rätt fort till barn?
Användarens profilbild
Av tweed
Jag börjar fundera på om vår tvättmaskin inte värmer vattnet, har tvättat mössan två ggr nu och det har inte hänt ett dugg, inte med storleken iaf. När maskinen sköljer ska ju vattnet vara kallt, men jag öppnade mitt i förut och då var det också kallt :hmm:
zandrama skrev:
visslan skrev:
Maddemoa skrev:I början av mars ska vi fira ett syskonpar. Två tjejer på 1 och 5år. Tänkte att det kunde vara roligt att sticka/virka något till dem men har total idetorka :hmm: Har ni några bra förslag?
Amigurumi-figurer?
Apropå Amigurumi hittade jag den här på Ravelry igår:
Bild
Bartholomew heter den och jag blev helt kär. :love:

Annars tänker jag kanske handledsvärmare eller vantar, men det kanske är tråkigt. Varsin trekantssjal? Det borde väl gå rätt fort till barn?
Bra förslag!
Kanske skulle göra lite olika kakor, mat och så :hmm:
Nu fastnade jag iofs för en klänning igår och håller på med en provlapp... men frågan är om jag hinner :hmm:
Bild
Fast utan ärmar
Av leonie
Snabb fråga: om man vill köpa ett mönster på Ravelry, och betalar med sitt visakort (har inte paypal), tillkommer några avgifter då?
kvarnvik skrev:Jag börjar fundera på om vår tvättmaskin inte värmer vattnet, har tvättat mössan två ggr nu och det har inte hänt ett dugg, inte med storleken iaf. När maskinen sköljer ska ju vattnet vara kallt, men jag öppnade mitt i förut och då var det också kallt :hmm:
Inte svar på din fråga, men jag undrar hur du gör för att kunna öppna maskinen mitt under programmet? :hmm:
Jag har stickat några disktrasor i lin och de används flitigt, så flitigt att vi behöver fler. Men jag undrar om det måste vara lingarn till disktrasor, funkar det inte lika bra med tex virkgarn i bomull?
Användarens profilbild
Av tweed
Ketronya skrev:
kvarnvik skrev:Jag börjar fundera på om vår tvättmaskin inte värmer vattnet, har tvättat mössan två ggr nu och det har inte hänt ett dugg, inte med storleken iaf. När maskinen sköljer ska ju vattnet vara kallt, men jag öppnade mitt i förut och då var det också kallt :hmm:
Inte svar på din fråga, men jag undrar hur du gör för att kunna öppna maskinen mitt under programmet? :hmm:
Jag har en uråldrig toppmatad sak 8) Och det blev varmt, vid tredje tvätten lyckades jag tajma rätt tillfälle under programmet, det var också så många försök som krävdes för att mössan skulle tova sig ordentligt :lol:
kvarnvik skrev:
Ketronya skrev:
Jag har en uråldrig toppmatad sak 8) Och det blev varmt, vid tredje tvätten lyckades jag tajma rätt tillfälle under programmet, det var också så många försök som krävdes för att mössan skulle tova sig ordentligt :lol:
Aha, men vi har också en uråldrig toppmatad historia, är det bara att öppna under tiden då eller?

Vad kul att det blev bra till slut :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
Ketronya skrev:
kvarnvik skrev:
Ketronya skrev:
Aha, men vi har också en uråldrig toppmatad historia, är det bara att öppna under tiden då eller?

Vad kul att det blev bra till slut :tumup:
jag bara stänger av och öppnar, sen är det bara att köra igång den igen så fortsätter den där den var :D
Helt hundra blev inte mössan, för jag har lyckats sy på öronen "vindögt" så de stämmer inte med öronlapparna :?
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?