Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av puppan
Är det någon som har tips på bra kjolmodeller?
Jag har ganska mycket fint velourtyg hemma som jag vill sy kjolar till barnen av, men är tom på idéer.
Användarens profilbild
Av sjd
letw83 skrev:
sjd skrev:Tack för era erfarenheter. Stora kan jag stå ut med, då växer har ju i dem så småningom, även om det är trist när man vill att de ska kunna använda kläderna direkt, men det är definitivt bättre än om kläderna är för små direkt. :)
Fast jag tycker problemet med ottobre har varit att dom är så stora på bredden, att när dom väl passar åt det hållet är dom alldeles för korta. Som nån skrev är det ganska lagom att gå upp en storlek på längden, och ner en på bredden, då brukar det bli hyfsat. Jag är 165 lång och normalbyggd, lite åt det smala hållet (i vanliga fall iaf 8) ) och jag fick gå ner till storlek 152 på barnmönstrena för att det skulle passa mig på bredden :shock:
Åh, okej... det ska jag hålla utkik efter... Det är surt när kläderna blir för små på längden... Nu har jag visserligen en liten kortis här hemma, men...
Ska vara extra noga med att mäta på kläder jag vet han kan ha, i alla fall i början... :)
Användarens profilbild
Av Panakeia
puppan skrev:Är det någon som har tips på bra kjolmodeller?
Jag har ganska mycket fint velourtyg hemma som jag vill sy kjolar till barnen av, men är tom på idéer.
enkla klockade kjolar med mudd i midjan gillar jag.

superenkelt att sy och funkar i alla lägen!
Användarens profilbild
Av erisara
Eftersom jag börjar känna mig sysugen igen efter att mest ha skickat ett tag så smyger jag in i tråden med en fråga. Jag tänkte sy en tunika till T i JNYdesigns fordonstyg med lila fordon på ljuslila botten. Men nu funderar jag på vad jag ska ha för färg på kantbanden och de tänkta tillhörande byxorna. Några förslag, eller är det lila eller svart som gäller (fast det känns lite trist)?
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har sytt lite crazy quilt idag :D Det är ju lappteknik på schemat i min slöjdkurs, så jag var tvungen :lol: Vanlig lappteknik passar mig inte så bra, alldeles för mycket precisionsarbete, men det här var riktigt kul.
Jag tog en bit vlieseline och la ut lappar på tills det täckte och strök fast. Sen kviltade jag runt kanterna på varje bit med lite olika sömmar. Blev ett pennfodral till sist :mrgreen:
Bild
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?