- fre jan 21, 2011 20:05
Decemberbarn 2010
Bär i Ringo ringsjal & är tokig i barnkläder!
Hej alla vana sjalare! Jag är ny både här på forumet och med att bära i sjal. Fick i veckan min första sjal till mitt första barn( som nu är fem veckor gammal!). Vi har i tre dagar provat sjalen, jag har lärt mig knyta den ( har en sino trikå-sjal), och har även burit henne lite grann i den. Men jag undrar... finns det risk att hon sitter för tight i den? Jag spänner åt av bara den ( för det står det överallt att man ska göra) men det känns som hon sitter för tight? Å andra sidan är det väl inte bra att sitta för löst heller? KÄnns som hon sitter så himla tight mot magen även om jag försöker knyta lite lösare runt kroppen ( dvs. inte dra åt så hårt överallt). Tycker det där är lite knepigt... Sedan undrar jag, bär ni era barn både när dom är vakna och sover? Min lilla skrutt verkar inte så förtjust i att bli buren i vaket tillstånd. Eller är det en vanesak? Jag vill så GÄRNA att hon ska trivas i sjal, det känns så mysigt och smidigt att ha henne nära kroppen. Tips på att få henne att gilla sjalen mottages tacksamt! Tar gärna emot era åsikter om hur "tight" hon ska bäras mot magen också.. låter kanske lite som en dum fråga ( det känner man väl själv liksom) fast jag blir ändå väldigt osäker... så.. Hur ska hon sitta egentligen? Hoppas någon vill svara på mina novisa frågor!
// Maria

Bär i Ringo ringsjal & är tokig i barnkläder!