Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av keah
Jag gillar färger så jag är nog inne på någon som har flera färger snarare än mest enfärgad eller två-tre nyanser av samma grundfärg. Vidare ska den kännas stadig så jag vågar bära på ryggen, men gärna ändå gosig, förstås. :-)
Vilken ska jag ha? Jag vill ha tips!
Av sjaltokan
Den du tycker är snyggast :lol:
De stora märkena är ju
Didymos
Hoppediz
Natibaby
Easy Care
Girasol (finns massa exlusive sjalar)/katiwrap
Dolcino
Ellevill (om man gillar mönstret)
BB-slen har några flerfärgade

Och jag tycker de är likvärdiga

Största skillnaden är väl att didymos sjalar är 65 cm breda och de finns ett par begagnade ellevillsjalar som är 60 cm breda och att alla ellevills sjalar har lååånga avsmalnande ändar. Easy Care har raka ändar.
Användarens profilbild
Av Scharlott
thowida skrev:Den du tycker är snyggast :lol:
De stora märkena är ju
Didymos
Hoppediz
Natibaby
Easy Care
Girasol (finns massa exlusive sjalar)/katiwrap
Dolcino
Ellevill (om man gillar mönstret)
BB-slen har några flerfärgade

Och jag tycker de är likvärdiga

Största skillnaden är väl att didymos sjalar är 65 cm breda och de finns ett par begagnade ellevillsjalar som är 60 cm breda och att alla ellevills sjalar har lååånga avsmalnande ändar. Easy Care har raka ändar.
Bra sammanfattning :tumup:
Kompletterar med att säga att det är en smakfråga vilken av bärsjalarna man tycker allra bäst om. Det är så olika vad man gillar, olika material (bomull, ull, cashmere, bambu, hampa, silke), raka/avsmalnande ändar, färger/mönster. Det är inte fel att välja den du tycker är snyggast 8)
Användarens profilbild
Av Scharlott
keah skrev:Tack! Sammanfattningen av märken var precis vad jag behövde. Har känt mig lite vilse i djungeln såhär långt.
Ja den var toppenbra :tumup: Och vilse i sjaldjungeln är lätt att bli. Undrar du något, fråga på här, vi är många som gärna hjälper till och guidar dig så du hittar rätt i sjaldjungeln och sedan kan välja det som är bäst just för dig :D
Användarens profilbild
Av keah
Hur ska man tänka om längden då? Beror det mycket på hur stor bäraren är? Varken jag eller maken är särskilt stora, 163 resp 176 cm långa och proportionerligt breda. :-)
Användarens profilbild
Av Moson
keah skrev:Hur ska man tänka om längden då? Beror det mycket på hur stor bäraren är? Varken jag eller maken är särskilt stora, 163 resp 176 cm långa och proportionerligt breda. :-)
Då tycker jag att 4,6 räcker bra, speciellt om du vill bära på ryggen :tumup:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Moson skrev:
keah skrev:Hur ska man tänka om längden då? Beror det mycket på hur stor bäraren är? Varken jag eller maken är särskilt stora, 163 resp 176 cm långa och proportionerligt breda. :-)
Då tycker jag att 4,6 räcker bra, speciellt om du vill bära på ryggen :tumup:
:iagree:

Är själv ngt lite längre än din man och gillar mina sjalar som är så där drygt 4,5 meter. Får iofs knuten på ryggen när jag knyter omslutet-x på magen, men å andra sidan så är de lagomt korta för ryggknyt och dubbelt-x knyt också! :D
Av sjaltokan
CrazyMagpie skrev:Slänger in Storchenwiege också bland sjalsorterna! :tumup:

De har ju flera mångfärgade sjalar numer, om det var det du var ute efter! :D
Sant jag glömmer nästan alltid dom :oops:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
thowida skrev:
CrazyMagpie skrev:Slänger in Storchenwiege också bland sjalsorterna! :tumup:

De har ju flera mångfärgade sjalar numer, om det var det du var ute efter! :D
Sant jag glömmer nästan alltid dom :oops:
Fullt förståeligt, för jag tycker att det är sällan man stöter på dem numer. :hmm:
Tyvärr skulle jag väl säga, för det är väldigt bra sjalar tycker jag. Däremot så körde de ju väldigt länge på samma handfull färger år ut och år in, men nu har det ju kommit flera nya fina, så det kanske tar sig?! :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
Hur lång bärsjal du ska ha beror både på hur lång/stor den som bär är och vilken knytning du vill kunna göra (olika knytningar kräver olika mycket tyg). Här finns en vägledande storlekstabell som kan hjälpa dig vid val av sjallängd: http://www.mammabarn.se/getpage.asp?do=31 8)
Användarens profilbild
Av keah
Scharlott skrev:
Hur lång bärsjal du ska ha beror både på hur lång/stor den som bär är och vilken knytning du vill kunna göra (olika knytningar kräver olika mycket tyg). Här finns en vägledande storlekstabell som kan hjälpa dig vid val av sjallängd: http://www.mammabarn.se/getpage.asp?do=31 8)
Lysande! Det verkar ju klart som att vi för de allra flesta knytningar ska klara oss med 4,6-4,7 då. Det kan eventuellt vara på gränsen för maken i någon av de mer tygkrävande knytningarna, men då får vi väl helt enkelt köpa en till längre sjal. 8)
Användarens profilbild
Av Scharlott
keah skrev:
Scharlott skrev:
Lysande! Det verkar ju klart som att vi för de allra flesta knytningar ska klara oss med 4,6-4,7 då. Det kan eventuellt vara på gränsen för maken i någon av de mer tygkrävande knytningarna, men då får vi väl helt enkelt köpa en till längre sjal. 8)
Ja, eller så väljer han att knyta knuten på ryggen vid omslutet kryss, det funkar också 8)
Användarens profilbild
Av keah
Scharlott skrev:
keah skrev:
Scharlott skrev:
Ja, eller så väljer han att knyta knuten på ryggen vid omslutet kryss, det funkar också 8)
Shhh! Du får inte ta ifrån mig det hittills bästa argumentet för att köpa fler än en sjal. ;-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?