Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SCSI
Snabbsytt en pyjamas idag. ritade av en jag hade hemma som jag gillar modellen på, och det blev så bra att jag ångrar att jag inte tog omvägen om mönsterpapper... nåja.
Den är sydd av en tshirt jag köpte på loppis när jag behövde lite grönt tyg - men nu passade jag på att utnyttja trycket på den oxå. :mrgreen:
jag tror jag måste lägga ut den här i ge-bort-tråden när han vuxit ur den, det kanske är nån med anknytning till luleå som jag tänkas behöva en slarvsydd pyjamas i typ 50cl framöver...

Bild
Av Enid
mimpen skrev:Vad har ni satt som inre grenbit när ni sytt trosor? Funderar på lite bambuvelour - vore inte det typ grymt gosigt?! :lol:
Tunt collagetyg i bomull har jag använt och det har funkat jättebra :tumup: .
SCSI skrev:Snabbsytt en pyjamas idag. ritade av en jag hade hemma som jag gillar modellen på, och det blev så bra att jag ångrar att jag inte tog omvägen om mönsterpapper... nåja.
Den är sydd av en tshirt jag köpte på loppis när jag behövde lite grönt tyg - men nu passade jag på att utnyttja trycket på den oxå. :mrgreen:
jag tror jag måste lägga ut den här i ge-bort-tråden när han vuxit ur den, det kanske är nån med anknytning till luleå som jag tänkas behöva en slarvsydd pyjamas i typ 50cl framöver...

Bild
:love: :love: :love:
Pyjamasen var fin den också :wink:
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Kajsabajsa skrev:
SCSI skrev:Snabbsytt en pyjamas idag. ritade av en jag hade hemma som jag gillar modellen på, och det blev så bra att jag ångrar att jag inte tog omvägen om mönsterpapper... nåja.

Bild
:love: :love: :love:
Pyjamasen var fin den också :wink:
Precis, vilken pyjamas (som är jättefin!)man ser ju bara godbiten som är i den :love:
Av annbom

Bild
Jag tar den gärna om du vill ge bort den. Ursnygg! Jag ska bli mormor i juli och vi kommer från Luleå och min dotter hade blivit jätteglad för pyjamasen

Bild
Snyggaste pyjamasen tycker en lulebo!
Användarens profilbild
Av mimpen

Bild
:vågen: :loving:
Användarens profilbild
Av tweed
Nu har jag klippt ut tygbitar till en Blockhusruta. Vi har lappteknik i läxa den här gången i slöjdkursen, så på maskin tänkte jag göra en sådan. Jag måste försöka få igång flera projekt här för det är många saker som ska göras till v 11 när det är träff nästa gång och jag kan inte direkt starta upp några nya projekt på dagarna med två barn hemma, möjligen hinna sy några handstygn eller sy ihop ett par lappar när plötsligt tillfälle bjuds :roll:
Ska försöka mig på att fixa ett mönster till mitt stickfodral som ska vara färdig produkt i uppgiften "förvaring till något du är rädd om" Den ska vara i lapp-, quilt- eller applikationsteknik. Jag hade tänkt mig att göra den vadderad med grillvadd, som är lite stadigare, och quilta i mönstret på tyget. Det åker jag nog till mamma och gör, för hon har nån lyxig symaskin som har specialfunktioner för frihandsquiltning och siffror :mrgreen:
Användarens profilbild
Av glis
Kvarnvik: Jag köpte något stadigt lite fastare mellanlägg som man kan stryka på på mässan i Sthlm i våras ju. Är inte det bättre än vadd? Jag tänker mig att jag skall använda det i alla fall.
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:Kvarnvik: Jag köpte något stadigt lite fastare mellanlägg som man kan stryka på på mässan i Sthlm i våras ju. Är inte det bättre än vadd? Jag tänker mig att jag skall använda det i alla fall.
Grillvadden är 0,5cm tjock och rätt styv, jag tror det funkar, blir lite skyddande också.
Användarens profilbild
Av SCSI
annbom skrev:Jag tar den gärna om du vill ge bort den. Ursnygg! Jag ska bli mormor i juli och vi kommer från Luleå och min dotter hade blivit jätteglad för pyjamasen
Grejt! Då återstår bara att jag ska komma ihåg det när han vuxit ur den... jag som knappt kommer ihåg att äta för tillfället... :roll:
Av annbom
SCSI skrev:
annbom skrev:Jag tar den gärna om du vill ge bort den. Ursnygg! Jag ska bli mormor i juli och vi kommer från Luleå och min dotter hade blivit jätteglad för pyjamasen
Grejt! Då återstår bara att jag ska komma ihåg det när han vuxit ur den... jag som knappt kommer ihåg att äta för tillfället... :roll:
Jag är precis tvätom när jag har det stressigt. Äter heeela tiden :Hahaa:
Användarens profilbild
Av sjd
Ni som syr barnkläder efter Ottobre-mönster. Upplever ni kläderna som små, "normal" eller stora i jämförelse med kläder man köper i de stora klädkedjorna? Jag har köpt en del tyg som jag ska sy till både sonen, och till Bebis, och eftersom jag är arbetslös och a-kassan inte kommit igång än har jag inte direkt råd att misslyckas allt för mycket...
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?