Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av cooper
Hej!

Skulle behöva hjälp att hitta rätt sele/sjal till mig och mitt barn!

Han är 4 veckor gammal och väger nu ca 5500g.
Allra helst skall bärverktyget passa både mig och hans pappa. Jag är 165cm och han är 190cm. Kan bli svårt?

Har tittat på Beco butterfly bärsele, men är nyfiken på att bära i sjal. Är det en vävd sjal som gäller eftersom barnet redan är så tungt?

Tacksam för all hjälp!
Av Zarabi
Än så länge kan du bära i en trikåsjal om du vill det.
Min sambo vägrar bära i sjal, jag har knutit på honom den några gånger men han skulle aldrig sätta på den själv däremot bär han gärna i sele, vi har använt en Manduca som vi varit SUPERDUPER nöjd med.
Nu bär jag lillan helst i vävd sjal.
Har du mycket pengar :) så kan du ju satsa på alla 3, trikå, vävd och sele. 8)
Kanske är det nån sjalträff på g. eller nån som kan hjälpa dig att testa i närheten där du bor.
Lycka till!
Användarens profilbild
Av tweed
Välkommen hit!
Jag skulle satsa på vävd sjal, även om det kan funka med trikå ett tag till, men personligen tycker jag att det blir mycket skönare att bära i vävd.
Om du ändå vill testa trikå skulle jag rekommendera Wrapsody bali stretch (WBS) eller Mam eco som är lite stadigare trikåsjalar.
Vill du gå direkt på vävd skulle jag rekommendera någon av de tunnare vävda sjalarna, t ex supertunna hoppediz, gauze eller wrapsody bali breeze (WBB).
Användarens profilbild
Av camsch
Jag skulle nog satsa på en tunn vävd sjal, exempelvis Calin Bleu Gauze.
Den är väldigt lättknuten och fungerar länge, och är dessutom perfekt när bebis är lite större till sommaren också.
(Det var min första vävda sjal då jag inte alls kom överens med trikåsjalen)
Av joannaoj
Jag tycker att trikåsjal är överskattat.

Det som spökade för mig var att så många sjalinformationsställen (butiker, tidningar, delvis här också...) på något vis förmedlar att trikåsjal är jättelätt och går inte att få till fel, och den vävda sjalen är till för vana sjalare. Jag tyckte att min trikåsjal var svettig, den snurrade sig lätt, och den ändrar ju form efter att den blivit knuten så att barnet hänger någon helt annanstans efter en halvtimme.

En tunn, relativt smal vävd sjal tror jag att är bättre på många sätt. Se bara till så att du får knytinstruktioner till den, eller annonsera här på forumet efter någon som bor nära och kan hjälpa dig. Och så är det ju, som någon sa tidigare, viktigt att fråga din karl om han kan tänka sig sjal över huvudtaget.

Annars har vi en Beco Butterfly 2, jag är knappt över 160 cm och min man är nästan 2 meter. Den funkar till oss båda. Det är lite tråkigt att mixtra med inställningarna på axelremmar och höftbälte, men det är inte så märkvärdigt egentligen. Det går.
Av Clee
Jag är 168 (jag är en stl 38) och min man 189 (48/50, M i tröjor) och vi bär båda i 4,6/stl 6-sjalar men han avslutar med att knyta på ryggen och jag på mage när vi gör vanligt omslutet kryss. Vi har gillat både trikåsjal (smidigt att plocka bebbe i och ur) och vävd sjal, som vi använder nu. Vi har en Beco Butterfly II också och det ska ju vara en av de bästa och bekvämaste selarna men oj vad mycket bättre avlastning det är med vävd sjal - dessutom gillar jag inte hur innerstycket knölar sig på mig i Becon. + justerandet av spännen som nämnts. Jag har den bara om jag har min tjocka vinterkappa på mig och/eller om vi kör bil när det är skitväder och jag inte vill skita ned sjalen när jag knyter utomhus. Samt så klart när jag bär båda samtidigt, då jag har den på ryggen. Sambon använder den knappt aldrig, han tycker det är lättare att knyta sjal än att förstå sig på selen. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?