Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av letw83
mimpen skrev:Vad har ni satt som inre grenbit när ni sytt trosor? Funderar på lite bambuvelour - vore inte det typ grymt gosigt?! :lol:
Jag skulle inte göra det om inte trosorna ska torktumlas....bambuvelour är bara gosigt tills det tvättats en sådär 5-10 ggr, sen är det jättehårt :roll: Just därför min käre sambo just nu installerar en kombinerad tvättmaskin/torktumlare :app: Så att alla mina fina sydda bambublöjs ska behålla sin mjukhet.

Jag använder iaf samma tyg som trosan är sydd i.
Användarens profilbild
Av Titinea
glis skrev::lol: Kanske skulle sy till kisen så kanske han kan sluta någon gång? Vore verkligen på tiden!

Prova, en tygblöja är bättre än ingen (fast har du väl börjat sy dessa karameller, så kan jag inte garantera att du kan sluta :mrgreen: )
Användarens profilbild
Av glis
Titinea skrev:
glis skrev::lol: Kanske skulle sy till kisen så kanske han kan sluta någon gång? Vore verkligen på tiden!

Prova, en tygblöja är bättre än ingen (fast har du väl börjat sy dessa karameller, så kan jag inte garantera att du kan sluta :mrgreen: )
:lol: Undrar bara om han går med på det? Vilken storlek och modell tror ni då? Han är 103 cm och lagom stor till... Han använder blöja "till allt"
letw83 skrev:
mimpen skrev:Vad har ni satt som inre grenbit när ni sytt trosor? Funderar på lite bambuvelour - vore inte det typ grymt gosigt?! :lol:
Jag skulle inte göra det om inte trosorna ska torktumlas....bambuvelour är bara gosigt tills det tvättats en sådär 5-10 ggr, sen är det jättehårt :roll: Just därför min käre sambo just nu installerar en kombinerad tvättmaskin/torktumlare :app: Så att alla mina fina sydda bambublöjs ska behålla sin mjukhet.

Jag använder iaf samma tyg som trosan är sydd i.
Men det är ju en sån liten tygbit, det borde ju bara vara att gnugga till den lite så blir den mjuk tänker jag?
Användarens profilbild
Av Titinea
glis skrev:
Titinea skrev:

:lol: Undrar bara om han går med på det? Vilken storlek och modell tror ni då? Han är 103 cm och lagom stor till... Han använder blöja "till allt"
Han har säkert Large i storlek. Men sen är frågan vilket mönster, det finns flera gratismönster att testa om du inte vill köpa. Ett av dessa (som jag gillar) är Cloth Revolution http://themafiatutu.blogspot.com/search/label/Pattern Det står beskrivet storleksanvisning i dokumentet du laddar ned. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Bowzee
Jag är helt oinspirerad! :gaah:
Alla mina tyger ligger huller om buller i kassar och lådor, eftersom jag flyttade på skrivbordet, inget finns där det ska. :?
Eller, jag vill nog gärna sy en massa, men tanken på att gå in och försöka fixa till allt innan jag kan sy något är ju utmattande! :roll:

Jag vill sy färdigt alla dockkläder jag klippt ut åt Johannas dockor, sen vill jag sy byxor åt henne, och rita nya klänningsmönster.
Sen vill jag sy byxor åt Jens och trosor åt mig själv.
Men orka städa och organisera! :|
Bowzee skrev:Jag är helt oinspirerad! :gaah:
Alla mina tyger ligger huller om buller i kassar och lådor, eftersom jag flyttade på skrivbordet, inget finns där det ska. :?
Eller, jag vill nog gärna sy en massa, men tanken på att gå in och försöka fixa till allt innan jag kan sy något är ju utmattande! :roll:

Jag vill sy färdigt alla dockkläder jag klippt ut åt Johannas dockor, sen vill jag sy byxor åt henne, och rita nya klänningsmönster.
Sen vill jag sy byxor åt Jens och trosor åt mig själv.
Men orka städa och organisera! :|
Jag förstår precis, men det är ändå värt det! Jag letade rätt på orken nånstans för att styra upp min syplats och vips blev det så mycket enklare att bara sätta sig, och bara ha sitt pågående projekt att städa undan efter sig sedan. Istället för att som jag hade förut känna ångesten krypa över att se röran och försöka sy bra sömmar med bråte liggande på alla sidor om symaskinen och bakom ryggen på stolen jag satt på, eller som det var som värst: stå upp och sy med kramp i vaderna som följd för att där var så mycket saker att det inte gick att sitta. :hide:
Användarens profilbild
Av Bowzee
Jag har ju egentligen inte någon jätteröra.
Grejerna ligger mest i backar och kassar just nu, men allt måste plockas fram och ställas upp för att kunna göra något alls :?
Ville slippa ha de tre svarta korgarna i skrivbordet, men behöver få upp typ en hylla, sen skulle jag få hjälp med en skiva med spik, som jag kunde ha trådrullarna på.

Såhär ser det ut, den nakna sanningen...
Bild
Användarens profilbild
Av Bowzee
esarina skrev:Men Bowzee, du kan ju prokastinera med städandet och bara flytta påsen från stolen och sy. :D :hide:
Jag veeet. Men alla tygerna lär hamna ovikta och förjäkligt i kassarna om jag ska leta däri... :oops: :lol:
Hade behövt organisera bland mina mönster med, det är dom som ligger i en stor hög på skrivbordet.
Och kassen som står på pallen innehåller bara en antennkabel... :hmm:
Jag är så jäkla LAT bara :lol:
Användarens profilbild
Av Bowzee
annbom skrev:Jag vågar då INTE ta kort på min syhörna om du tycker att det där är stökigt så att det inte går att sy :hide:
Äsch, jag hittar mest på ursäkter för att slippa :lol:
Egentligen är det inte så svårt, alla tygerna är vikta och klara att läggas tillbaka, fast jag gillade inte organisationen jag hade innan, därför vill jag inte packa upp det så som jag hade det tidigare. Men jag kan ju inte göra så mycket annat just nu, förstås.
Jag sydde för några kvällar sedan, två lampkjolar, men då hade jag allt det framme. Tyget var nyinköpt för det ändamålet, och maskinen var trädd i rätt färg. För exakt så lat är jag. Eller trött, har ganska lågt HB...
Användarens profilbild
Av Bowzee
Nåja, nu fick jag ordning på mina mönster iaf. :vågen:
Imorron när Johanna är på dagis ska jag nog försöka få lite ordning bland tygerna med.

Tänkte sy muddbyxor åt Jens, gärna färgglada, och har gul, svart, grön, röd, rödvitrandig och några prickiga velourer, men vet inte riktigt vilken mudd jag kan matcha med. Har rosa, gul, orange, mörkgrön, ljusgrön, lila, och kanske någon till, i muddtyg.
Jag fick en ny syhörna igår!! Nu har jag och barnen ett pysselrum!

Bowsee: Kan du inte ställa de svarta korgarna ovanpå bokhyllan? Och sen lägger du upp alla dina tyger i bokhyllan, efter färg! :D
Användarens profilbild
Av Bowzee
MammaTess skrev:Bowsee: Kan du inte ställa de svarta korgarna ovanpå bokhyllan? Och sen lägger du upp alla dina tyger i bokhyllan, efter färg! :D
Jo, det är så jag haft det innan, men däri har jag alla nålar, trådar, saxar och allt annat man egentligen behöver ha nära till hands. Skitdrygt att få ner dom :?
Nåja, idag har jag haft så ont i huvudet att jag inte orkat fixa mer.
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?