Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stark
mimpen skrev:
Cilia skrev:
glis skrev:Babythings har mindre knappar, jag har köpt där som är 8 mm har jag för mig. Fast sedan blev jag förgiftad av de färgade, och de finns bara i 10 mm så då har jag nästan helt slutat med de små. Kanske ändrar sig när det blir kläder till min egen bebis framöver? På treåringens kläder funkar i alla fall 10 mm bra :wink:
Förgiftad - som i sjuk? Eller galet kär?

Url till babythings?
babythings.se
Hon säljer KAM-pressar/tänger och knappar!
Och jag som hade hoppats på en amerikansk sajt...
Användarens profilbild
Av Stark
glis skrev:Galet kär... Eller i alla fall måttligt besatt...
Är det i plastknapparna då eller har hon även metallknappar i olika färger? Jag försökte hitta, men hittade bara plast i olika färger.
Användarens profilbild
Av glis
Cilia skrev:
Är det i plastknapparna då eller har hon även metallknappar i olika färger? Jag försökte hitta, men hittade bara plast i olika färger.
Metallknappar är det. Jag har fått en press av svärisarna som de "skaffat" på sitt jobb och sedan svärfar modifierat så den funkar som knappress. http://glisjox.wordpress.com/2009/02/20/vilket-fynd/
Jag tror att min press är bättre än en KAM-press och om jag skulle ha köpt en själv skulle jag ha letat reda på en spindelpress istället, de är, liksom min, inte så beroende av råstyrka som jag förstått att en del KAM-pressar är.
Användarens profilbild
Av Stark
glis skrev:
Cilia skrev:
Metallknappar är det. Jag har fått en press av svärisarna som de "skaffat" på sitt jobb och sedan svärfar modifierat så den funkar som knappress. http://glisjox.wordpress.com/2009/02/20/vilket-fynd/
Jag tror att min press är bättre än en KAM-press och om jag skulle ha köpt en själv skulle jag ha letat reda på en spindelpress istället, de är, liksom min, inte så beroende av råstyrka som jag förstått att en del KAM-pressar är.
Fiin! :heart: Jag vill också ha... Men kalla mig dum - var hittade du metallknapparna?
Användarens profilbild
Av glis
Cilia skrev:
glis skrev:
Cilia skrev:
Fiin! :heart: Jag vill också ha... Men kalla mig dum - var hittade du metallknapparna?
http://shop.babythings.se/index.php?cPa ... lslhl8q9d0
Användarens profilbild
Av glis
Nu var jag inne för att se vad som fanns, och då råkade jag såklart se en tygblöja. Jag kommer inte få maken att gå med på tygblöjor och är inte säker på att jag vill heller, men jösses vad fina de är!
Användarens profilbild
Av Fryle
glis skrev:Nu var jag inne för att se vad som fanns, och då råkade jag såklart se en tygblöja. Jag kommer inte få maken att gå med på tygblöjor och är inte säker på att jag vill heller, men jösses vad fina de är!
Sy några på prov och du blir förgiftad 8) :lol:
Användarens profilbild
Av Stark
glis skrev:
Cilia skrev:
glis skrev:
Cilia skrev:
http://shop.babythings.se/index.php?cPa ... lslhl8q9d0
Fast det är väl bara svarta och vita???? Eller missar jag något?
Användarens profilbild
Av Panakeia
glis skrev::lol: Kanske skulle sy till kisen så kanske han kan sluta någon gång? Vore verkligen på tiden!
Tygblöjor är verkligen jättebra ... faktiskt...

jag började just som du, med billigaste formsydda bomullsblöjorna och pul ytterbyxor till J för han skulle känna att han blev våt när han kissade - utan att jag skulle behöva torka golvet ;-)
Till honom varvade jag rätt friskt och hade bara engångs på natten osv. Det var en kort period för han blev torr rätt snabbt när vi väl började jobba på det.

Till H har jag inte haft något annat i princip - däremot alla upptänkliga modeller ;-)
och då hade vi ändå tvättstuga - men inga problem.

VÅGA PROVA! - tänk på va mycket snyggare de är! :wink:
MammaTess skrev:Min symaskin är inne på sista varvet och jag funderar därför på att unna mig själv en helt ny anno 2000-talet.
Kräver inte mycket av den, raksöm, sicksack och stretchsöm...

vad har ni för maskiner som ni kan rekommendera? :D
Jag köpte en Janome DC 4030 (den digitala varianten av Easy Jeans). Är väldigt nöjd med allt utom att den trådrullehållare som är upprätt (inte den man ska använda normalt) inte riktigt är kompatibel med vissa av mina trådrullar. Annars är maskinen trevlig. Matar på bra genom supertjocka lager såväl som jättetunna. Har dessutom en bra fuskiverlock och en ganska snygg fuskcover. Funkar bra med tvillingnål.
Användarens profilbild
Av glis
mimpen skrev:Vad har ni satt som inre grenbit när ni sytt trosor? Funderar på lite bambuvelour - vore inte det typ grymt gosigt?! :lol:
Bomullssingeljersey, men bambuvelour måste ju vara kanon!

Under ringknappar finns en underrubrik med färgade.
Användarens profilbild
Av mimpen
glis skrev:
mimpen skrev:Vad har ni satt som inre grenbit när ni sytt trosor? Funderar på lite bambuvelour - vore inte det typ grymt gosigt?! :lol:
Bomullssingeljersey, men bambuvelour måste ju vara kanon!

Under ringknappar finns en underrubrik med färgade.
Bomullssingeljersey. Vojvoj. Jag vet inte vad det är i mina tyger liksom... Jag måset provsy ett par med bambu.
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?