Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Maddemoa skrev:Sitter och fyller i måtten för att kunna göra en "The Incredible, Custom fit Ragalan Sweater" http://www.woolworks.org/patterns/raglan.html

Måtten som står är ju i inches men funkar det om jag skriver mina mått i cm? Eller måste jag räkna om?
Så länge du räknar allt i centimeter så funkar det, fast själv har jag av någon anledning alltid använt mig av inches när jag stickat det mönstret, för mitt måttband har tum på ena sidan och cm på andra - så då kändes det enklast. Jepp, jag är JÄTTELAT :D.
Kaffemoster skrev:
Maddemoa skrev:Sitter och fyller i måtten för att kunna göra en "The Incredible, Custom fit Ragalan Sweater" http://www.woolworks.org/patterns/raglan.html

Måtten som står är ju i inches men funkar det om jag skriver mina mått i cm? Eller måste jag räkna om?
Så länge du räknar allt i centimeter så funkar det, fast själv har jag av någon anledning alltid använt mig av inches när jag stickat det mönstret, för mitt måttband har tum på ena sidan och cm på andra - så då kändes det enklast. Jepp, jag är JÄTTELAT :D.
Det var väl det jag tänkte! Tyckte att det borde funka efter att ha skummat igenom mönstret men tyckte det var bäst att fråga så det inte blev fel från början. :tumup:
Tack :heart:
Tänkte sticka en mössa på lite frihand, men är riktigt dålig på att räkna ut hur många maskor jag behöver lägga upp :oops: ..mössan är till en 1,5 åring...finns det några typ standardmått eller något sånt?
Av Ponyo
melon skrev:Jag har stickat med superbreda trasor, jätteroligt!! Puffen blir ett av de sista projekten denna terminen på slöjd, nästa vecka ska jag läsa svenska.

Bild

Bild

(Mer info och fler bilder finns i bloggen.)
Coolt! :urule:
MammaTess skrev:Tänkte sticka en mössa på lite frihand, men är riktigt dålig på att räkna ut hur många maskor jag behöver lägga upp :oops: ..mössan är till en 1,5 åring...finns det några typ standardmått eller något sånt?
Du får sticka en provlapp, så att du vet hur många maskor det blir per centimeter. Sedan mäter du barnets huvudomkrets och gångrar det med provlappsresultatet.
Användarens profilbild
Av Fryle
Vilken puff, melon! :shock: Som du gjort helt från grunden, jag trodde först att det bara var överdraget.

Och vilken häftig flygarhund! :wink:
visslan skrev:
MammaTess skrev:Tänkte sticka en mössa på lite frihand, men är riktigt dålig på att räkna ut hur många maskor jag behöver lägga upp :oops: ..mössan är till en 1,5 åring...finns det några typ standardmått eller något sånt?
Du får sticka en provlapp, så att du vet hur många maskor det blir per centimeter. Sedan mäter du barnets huvudomkrets och gångrar det med provlappsresultatet.
:tumup: Tusen tack!
Användarens profilbild
Av melon
Ända sedan Magnus och jag träffades för 7 år sen har han önskat sig en stickad tröja av mig. Eftersom han är ganska stor, typ L, har jag tvekat lite, men nu känner jag mig peppad att börja! Han fyller år i mars så det vore en jättebra present. Men, det är svårt att hitta snygga tröjor till män.

Vad har ni stickat till killar/män/gubbar som ni är nöjda med? Eller har ni några favoriter som ni tänkt att sticka? Alla tips är välkomna!!
melon skrev:Ända sedan Magnus och jag träffades för 7 år sen har han önskat sig en stickad tröja av mig. Eftersom han är ganska stor, typ L, har jag tvekat lite, men nu känner jag mig peppad att börja! Han fyller år i mars så det vore en jättebra present. Men, det är svårt att hitta snygga tröjor till män.

Vad har ni stickat till killar/män/gubbar som ni är nöjda med? Eller har ni några favoriter som ni tänkt att sticka? Alla tips är välkomna!!
U gillar sin ugglekofta!

Bild

Jag hade inget mönster utan räknade ut hur mycket jag behövde på ett ungefär och körde lite på känsla. Raglan från ärmhålet och upp, några förkortade varv bak. Men det är väl knappast något problem för dig? Jag gillade att det är så pass grovt garn, så det gick hyfsat fort att sticka trots att U också är ganska stor.
Av Ponyo
melon skrev:Ända sedan Magnus och jag träffades för 7 år sen har han önskat sig en stickad tröja av mig. Eftersom han är ganska stor, typ L, har jag tvekat lite, men nu känner jag mig peppad att börja! Han fyller år i mars så det vore en jättebra present. Men, det är svårt att hitta snygga tröjor till män.

Tant koftas upp och ner :tumup:

Det är den som suttit allra bäst på min G.
Jag har stickat tre tröjor till honom hittills.

Jag har börjat på en skullflake till min man men är inte riktigt nöjd med formen på ärmarna så jag ska repa upp, men jag gillar döskallemönstret.
Bild
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?