Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Såhär är det alltså....
Jag har inget körkort, och både sambon och dottern är sjuka. Eller, dottern är på bättringsvägen och sambon på väg ner... Så, om jag ska kunna ta mig nånstans med bebben är det sjal och lokaltrafik som gäller.

Vågar man ta ut en riktigt nykläckt instoppad i sjal, innanför jackan, ute på tåget?

Vi ska på Återbesök till läkaren bland annat och risken är att sambon ligger i 40 graders feber imorgon, och han brukar bli sjuk i nån vecka åtminstone...

Vad tror ni?
Bör vi stanna hemma eller är det ok?
Jag var alldeles orädd denna gången, dumt eller inte, det vet jag inte, men jag var inte rädd i alla fall.
Som sagt, försök välja att åka med mindre välbesökta avgångar, så går det nog alldeles utmärkt.
Gå utomhus så långt det är möjligt, så får ni bra med frisk luft också :tumup:
rithelo skrev:Jag var alldeles orädd denna gången, dumt eller inte, det vet jag inte, men jag var inte rädd i alla fall.
Som sagt, försök välja att åka med mindre välbesökta avgångar, så går det nog alldeles utmärkt.
En fråga....
När jag övar på att knyta sjalen, tycker jag att den ofta antingen blir för lös, eller liksom kryper upp i midjan?
Finns det något bra trix för att motverka detta?
eller blir det bättre styrsel när man stoppar in bebisen kanske... :hmm:
Ellasario skrev:
rithelo skrev:Jag var alldeles orädd denna gången, dumt eller inte, det vet jag inte, men jag var inte rädd i alla fall.
En fråga....
När jag övar på att knyta sjalen, tycker jag att den ofta antingen blir för lös, eller liksom kryper upp i midjan?
Ja, det blir definivt bättre med bebis i!
Men försök att inte knyta den för långt ner från början, den vill gärna dra sig upp över höfterna, så knyt i midjan direkt.
rithelo skrev:
Ellasario skrev:
En fråga....
Ja, det blir definivt bättre med bebis i!
Men försök att inte knyta den för långt ner från början, den vill gärna dra sig upp över höfterna, så knyt i midjan direkt.

Ah ok :notes:
Jag tror det kommer gå galant att gå bland folk!
Jag hade w i sjal på återbesök på bb, vi åkte spårvagn och han var väl dryga veckan tror jag.
F åkte i sjal på skolan när jag åkte dit när hon var tre dagar. Inga problem!
Eller, ja, skolan har inga skötbord. Men jag bytte på ett bord i korridoren :lol:
Sofie skrev:Jag tror det kommer gå galant att gå bland folk!
Jag hade w i sjal på återbesök på bb, vi åkte spårvagn och han var väl dryga veckan tror jag.
F åkte i sjal på skolan när jag åkte dit när hon var tre dagar. Inga problem!
Eller, ja, skolan har inga skötbord. Men jag bytte på ett bord i korridoren :lol:
så rätt :D

Ska fylla väskan med grejer, sen ska vi ut på äventyr efter lunch :)
Vilken resa det har varit idag, puh. Känner mig som den nya superhjälten, supermom!

Att bära i sjal var en baggis, skruttan sov och var nöjd och lagom varm, det var inte särskilt tungt och riktigt bekvämt faktiskt. Jackan räcker rätt så precist så en annan bärjacka behövs nog... Hur som helst, vi lämnade avstorasyster hos dagmamman, visade stolt upp Alyssa och tog oss in emot stan. Väl där ammade jag i sjalen med lillan i bara blöja inför läkarbesöket. Hon blev undersökt och har redan gått upp 20g ifrån födelsevikten efter bara 4 dagar, hejja! :vågen:

Efter det så stoppade jag tillbaka henne och fortsatte amma, pratade med barnmorskan och de tog PKU, skruttan sov igenom det, hon var ju mätt och nyligen bytt på också, nemas problemas där =). Sen så skulle vi hem.....väl på tåget så känner jag hur det smäller till i blöjan, nåväl, vi är ju snart hemma tänker jag.... och på tåget blir hon hungrig...JÄTTehungrig....inte mycket mer att göra än att försöka fiska fram tutten lite smidigt, korva till henne....inser att läkaren som tog på henne blöjan tog en storlek för stor, stackarn har bajsat igenom kläder och allt :(

hur som helst så lyckas jag till slut få till henne bra, hon snuttar på och är nöjd, men sen ska vi ju av också... inte mycket att be för, lyckas tillslut få igen jackan utanpå det lilla livet och med tutten i munnen därtill. Jag får på mig ryggsäcken på ryggen och känner mig något dåligt belastad. Väl av tåget inser jag att det blivit såpass försenat att jag missat bussen. Så jag går hem, med en ammande, nerbajsad bebis innanför sjalen, som behöver rapa för hon börjar bli ordentligt olycklig, försöker skynda mig hem den kilometern eller vad det är, utan att halka och utan att tutten trillar ur den lilla sugfisken....

men det gick ju bra det också, fast det blir en del att tvätta ikväll :)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?