Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Linnea
Tiz skrev:Jag lärde mig själv genom att studera www.stjarnbarn.se mycket noga :) och filmerna på mamatoto.
Detsamma :D

man är väl lite dum-stolt, för det tog faktiskt ett bra tag :roll:
Användarens profilbild
Av svas
Lile skrev:....och självklart var det svas som lärde mig med

erkänn att du startade den här tråden för att se om jag har glömt hur tacksam jag är för att du först var så tålmodig när jag avstod från sjalköp, att du sedan lånade ut din Jakob till mig när jag äntligen fick för mig att jag skulle prova, och att du då visade hur, men det visste jag nästan efter alla månader jag bara tittat på :) :wink:

Tack svas :heart:
Jag behöver inte läsa om din tacksamhet. Jag njuter istället varje gång jag ser dig med H i sjalen :loving: !
Användarens profilbild
Av Lile
svas skrev:
Lile skrev:....och självklart var det svas som lärde mig med

erkänn att du startade den här tråden för att se om jag har glömt hur tacksam jag är för att du först var så tålmodig när jag avstod från sjalköp, att du sedan lånade ut din Jakob till mig när jag äntligen fick för mig att jag skulle prova, och att du då visade hur, men det visste jag nästan efter alla månader jag bara tittat på :) :wink:

Tack svas :heart:
Jag behöver inte läsa om din tacksamhet. Jag njuter istället varje gång jag ser dig med H i sjalen :loving: !
Jag vet :oops: 8)
Användarens profilbild
Av Lydia
Hmm, tror att det var Froggie, Katharina, Aelia och några mer (sockertopp, zandrama skulle jag tro).
Provade selar med hjälp av KATARINA.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag är till största delen självlärd 8) Första ryggknyten fick jag hjälp med av min kompis Lotta :heart:
Användarens profilbild
Av tlillan
:D första knytet lärde eamane mig när jag kom hem från bb med minstingen.... :love:
:oops: Jag som aldrig skulle bära i sjal har nu den i trikå som jag fick och en MT o en bali....Tur man ändrar sig ibland.....
Har även lärt mig vagga knytet här på SB.

Min man har även han burit en del nu..... :D

Tack syster.... :heart:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Sofie var vänlig nog att låna ut sin sino och lära mig knyta den.
Hon har också låtit mig provknyta sin gauze (vilket blir mitt nästa inköp) och kommit med allmänt goda råd om sjalande! :vågen:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
trollmamma skrev:Jag lärde mig på nätet alla olika sajter o jag hade en hemma gjord sjal o köpte se'n en Hoppe med en jätte bra instuktions bok som jag läste om o om igen ....

Sen är det ju olika hur envis man är :lol: träffade några som oxå bar o då fick man en massa bra tips !!!
Och du var nog den som hjälpte vid mitt första försök med vävd sjal. Lånad av dig för tillfället på 1-års-träffen i Sthlm. E somnade gott direkt.

Sen har jag småglott här o där men fixar fortfarande inte vävd på magen riktigt.....

Rygg fick jag (o många andra) en Anso-visning av på 1-årsträffen oxå.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Lydia skrev:Hmm, tror att det var Froggie, Katharina, Aelia och några mer (sockertopp, zandrama skulle jag tro).
Provade selar med hjälp av KATARINA.
Du glömde....samma som jaG HÖLL PÅ ATT GLÖMMA (sorry j-a tangent...)
Miriel!!
Tack för japanska ringsjalen! O så tror jag du varit inblandad på annat också.

(Och jag tror inte att jag hjälpt till så mycket direkt....men jag minns våra mysiga träffar på Heron :) Saknar lite.)
Av malin71
SQ lurade in mig på sb och jag tackar henne nu för det och det var hon som lärde/ lär mig att knyta.
Av Aelia
KATARINA hjälpte mig med min första knytning
Användarens profilbild
Av Foxan
Ninen visade knytningen med Moby (min första), omslutet x på ryggen och ryggsäck.

Porotina visade hur man bär i Patapum :)

TUSEN TACK, säger jag! :heart:
Användarens profilbild
Av mejamy
Jag lärde mig först själv en knytning här på SB. Sen kom min Hoppediz och jag LUSLÄSTE :lol: instruktionsboken och tränade och tränade tills jag kunde. Har lärt mig helt själv alltså! 8)
Användarens profilbild
Av sanna73
Kompisen som gav oss vår första trikåsjal visade oss lite snabbt hur den skulle knytas.

I övrigt är jag självlärd med hjälp av Hoppediz instruktionshäfte och sjalbarnsknytgalleri :D
Användarens profilbild
Av sacha42
självlärd :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?