Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

kvarnvik skrev:
Kajsabajsa skrev:
kvarnvik skrev:
Panakeia skrev:
Kajsabajsa skrev:box-necessären
Jättefin kimono Kajsa! Förstår att du är nöjd!!

Men vad är en box necessär?
Är det en sån här?
Bild
I så fall finns beskrivningen här:
http://www.box.net/shared/0ncz2avbm4
Precis en sån:tumup: och det var dina fina bilder som inspirerade mig. Sitter precis och sprättar bort dragkedjan i en urvuxen swetshirtkofta. Visst borde det gå bra med en delbar dragkedja om man syr ihop den i änden? :hmm:
Det borde funka. Jag rekommenderar stadigt tyg eller vlieseline på tunnare tyger. Jag sydde mina fodrade också, det är inte med på beskrivningen.

:evil: :evil: :evil:

30 min, nja, snarare 3 tim och ful som stryk blev den :cry: Jag behöver hjälp :help:
Jag tror att det är måtten som ställer till det för den blev avlång och inte fyrkantig. Vilka mått har din tygbit, innan du börjar så att säga?
Av letw83
Har sen tidigare ett gäng trosor som jag sytt, och det är bara dem jag använder. Dock var dom snudd på få, men jag har aldrig fått ändan ur och sytt fler, förrän nu. Vi ska nämligen på gravidfotografering på torsdag, och jag vet inte om det är så snyggt att ha på sig apor&lejontrosor, eller fordonstrosor på bilderna :roll:
Så. Ett par vita, ett par svarta, ett par stjärntrosor och så ett par snigeltrosor, inspirerade av humleblomstern :D Mönstret är egenkomponerat efter ett par som satt någorlunda bra, och så gjorde jag lite ändringar. Har gjort lite ytterligare ändringar från orginalmönstret (dom lila) för att det ska bli mindre sömmar.

Bild
(bilden är väl sådär bra, svårt att fota svarta trosor oxå :roll: )

Och så har jag sytt ett ulltäcke till bebisens vagn, ser inte mycket ut för världen, och insidan får ni aldrig se :whut: den är ful som stryk :roll: Tur den inte syns 8)

Bild
Användarens profilbild
Av mimpen
Jennelii skrev:
letw83 skrev:Bild
Shit pomfritt vilka snygga :siishah: jag vill oxå kunna sy trosor
Fina letw83!
Och jennelii! Det är jättelätt! Jag sydde mitt första par häromdagen och det var inte svårt alls. Köpte ett mönster och vips var det klart.
Av MammaTess
Min gamla symaskin vill inte som jag vill, stygnen hoppar ibland och allt blir bara fel...funderar därför på att köpa mig en NY, en helt NY....någon som har bra tips på maskin, inte för dyrt men inget skräp heller :D
Användarens profilbild
Av Fryle
MammaTess skrev:Min gamla symaskin vill inte som jag vill, stygnen hoppar ibland och allt blir bara fel...funderar därför på att köpa mig en NY, en helt NY....någon som har bra tips på maskin, inte för dyrt men inget skräp heller :D
Jag går också i nyköpartankar. Det är inget fel på den gamla, men den är från -65 och den största finessen är sicksack. Jag skulle vilja ha någon trikåsöm, får inte till det snyggt med sicksack eller tvillingnål när jag fållar (själva ihopsyninen gör jag på ol). Jag tänker mig en Janome Easy Jeans eftersom det ska gå att sy genom tjocka lager (ex bärselar), men lyssnar gärna här vilka förslag du får.
Användarens profilbild
Av Jennelii
ellla skrev:Jag har sytt bi-trosor!
Det var ju både lätt och kul att sy trosor!!! Tur, för blöjhyllan svämmar över...
Åh snälla, kan inte jag få komma till dig och se när du syr ett par så jag kanske lyckas få tummen ur själv sen? :wink:
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?