Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Knåpar på en portmonnäväska till min kompis. Hittade ett ottobremönster till en sminkväska på nätet som jag har gjort om lite. Men jag tror den kommer att bli liksom för stor. Så nu ska jag klia mig i huvudet en stund och förminska den lite tror jag. :hmm:
Användarens profilbild
Av LumLumLum
Ska sy kuddöverdrag till kuddarna på kökssoffan. Hade sådan tur att Ikea reade ut samma tyg som jag har köksgardiner i, så dom kommer bli "nästan gratis". Men ack vad jag drar mig för att sy dom. Det är ingen komplicerad sömnad, ska sy vanlig kuvertmodell (inga knappar eller dragkedjor som kan ge skador om ungarna får för sig att ha kuddkrig). Har nu klippt ut dom, och trätt om overlocken. Bara att gasa, men motivationen... :roll:
Användarens profilbild
Av glis
Jo, jag kommer också vara tvungen att göra om muddremsan igen :evil:

Jag använder nästan bara muddväv, oftast från Andersson och Hjalmarsson för deras är stunsig och bra. På plagg i singeljersey använder jag samma kvalitet som tyget, då blir det för tjockt med muddväv tycker jag.
Användarens profilbild
Av mimpen
LumLumLum skrev:Jag fick tummen ur och sydde kuddfodralen. Kanske kan motivera mig till att ta itu med något roligare imorgon. :tumup:
Bravo! :tumup:
Jag har sytt färdigt portmonnän och blev riktigt nöjd. Det var svårt dock att sy dragkedja så där lite "böjt", men jag antar att det är en träningssak. Nu ska jag ta itu med en matlådepåse i vaxduk. Tror jag. Eller så ska jag lägga barnen i stället :lol:
Användarens profilbild
Av Stark
Och jag har avslutat både byxorna och klänningen. Jag la bara upp ärmarna på klänningen, men vet inte om ärmarna blev för långa för C ahr ännu inte provat klänningen :roll: .

Nästa projekt är att sy om höftselen jag gjorde för ett tag sedan till en vanlig sele. Jag har redan sprättat allt, så det ska nog gå hyfsat fort. Hoppas jag. Det gäller bara att börja och inte hitta på något annat istället.
Jag och Jenny på JNY är överens :vågen:

Eftersom det inte är fel på tyget (utan jag som inte gillar utseendet efter borstning) så löser vi det så här; jag säljer tyget och Jny står för portot. Jag kommer att annonsera ut tyget nu i säljestråden.
Av MammaTess
Vinterhumlan skrev:Jag och Jenny på JNY är överens :vågen:

Eftersom det inte är fel på tyget (utan jag som inte gillar utseendet efter borstning) så löser vi det så här; jag säljer tyget och Jny står för portot. Jag kommer att annonsera ut tyget nu i säljestråden.
Jag är intresserad så jag håller ögonen öppna på tråden :D
Jag är äntligen klar med Ls kimono. Ett dåligt samvete som till slut blev riktigt bra. Hon har själv valt tygerna och stolta mamman noterade att de lila prickarna i mitten på stjärnorna matchar den lila frotten perfekt :loving:
Bild

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska sätta tänderna i :hmm: Jag vill gärna prova den där box-necessären men har ingen dragkedja. Ska nog kolla igenom Rs urvuxna kläder och se om jag hittar någon jag kan använda.
kvarnvik skrev:
Panakeia skrev:
Kajsabajsa skrev:box-necessären
Jättefin kimono Kajsa! Förstår att du är nöjd!!

Men vad är en box necessär?
Är det en sån här?
Bild
I så fall finns beskrivningen här:
http://www.box.net/shared/0ncz2avbm4
Precis en sån:tumup: och det var dina fina bilder som inspirerade mig. Sitter precis och sprättar bort dragkedjan i en urvuxen swetshirtkofta. Visst borde det gå bra med en delbar dragkedja om man syr ihop den i änden? :hmm:
Användarens profilbild
Av tweed
Kajsabajsa skrev:
kvarnvik skrev:
Panakeia skrev:

Är det en sån här?
Bild
Precis en sån:tumup: och det var dina fina bilder som inspirerade mig. Sitter precis och sprättar bort dragkedjan i en urvuxen swetshirtkofta. Visst borde det gå bra med en delbar dragkedja om man syr ihop den i änden? :hmm:
Det borde funka. Jag rekommenderar stadigt tyg eller vlieseline på tunnare tyger. Jag sydde mina fodrade också, det är inte med på beskrivningen.
Användarens profilbild
Av Panakeia
kvarnvik skrev:
Kajsabajsa skrev:
kvarnvik skrev:
Panakeia skrev:

Är det en sån här?
Bild
Det borde funka. Jag rekommenderar stadigt tyg eller vlieseline på tunnare tyger. Jag sydde mina fodrade också, det är inte med på beskrivningen.
TAck!
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?