Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helene
att sy en tröja??

Olivia börjar komma upp i "nu-ska-tjejerna-se-ut-som-tonåringar"-storlek och det är i princip omöjligt att hitta vanliga långärmade tröjor så jag måste sy men jag har aldrig sytt en tröja!!
Hur får man snygga kanter/muddar? Speciellt runt halsen!?
Användarens profilbild
Av SCSI
Jag syr oftast raglan-tröjor. Då syr jag först fast ärmarna i framstycke + bakstycke. Sen syr jag sidosömmar + ärmar i ett svep. Beroende på om det är en liten eller stor tröja fållar jag antingen ärmarna före eller efter att jag syr ihop dem (om jag inte har mudd på dem). Små ärmar är lättast att fålla innan de är ihopsydda.
Sen fållar jag nertill, och sist syr jag i mudd i halsen.

Tröjor med vanliga ärmar syr jag i ungefär samma ordning - fast då syr jag ihop framstycke och baksrycke först, sen ärmar.

När man väl fått in rutinen går det ruggigt fort att sy en vanlig basic-tröja.
Det är då man kan börja snoffsa till dem med sprund och grejer. :)

*edit* kolla, jag hittade en bra beskrivning på raglan-tröjor. Internet är fantastiskt! =)
http://smayrvader.blogspot.com/2008/07/ ... ntrja.html
Av MammaTess
Man ska alltså så på halsmudden dubbelvikt från början :roll: :hmm: , är det kanske därför som jag misslyckats varenda gång? :lol:
Användarens profilbild
Av puppan
tassar :tumup:
Användarens profilbild
Av Plinga
Åh, jag vill oxå lära mig. Det enda tilda snart 9 år vill ha, är lika fna kläder som ellen, 5 år.... :? Det finns inte i str. 146 kan jag säga.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?