Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Maria Segedi
Jodå jag bär! För snöröjningen var inte bra förra året men något bättre i år dock har ju snöfallen lyckats pricka in alla helger och röda dagar i år så det har hänt flera ggr jag fått ta tjejen på ryggen och bära istället för vagn när hunden måste ut och för att komma ner till dagiset måste jag antingen gå i en lång trappa eller i en brant backe som svänger och eftersom backen är brant och var hal och så dåligt skottad att man fick köra i djup modd så har jag ställt vagnen i år. Använder den bara som matvagn när vi ska handla mat i lokala butiken dit de skottar bra. Dottern är 27 mån och väger ca 12-13 kg och är absolut inte tyngre att bära en min fulllastade ryggsäck med matvoror ibland! Så när dagisfröknarna ber mig gå försiktigt så svarar jag bara att jag burit i 2 år nu så jag är van. Jag har bra balans, bra skor och går förnuftigt. Har aldrig halkat faktiskt. Har aldrig broddar utan går mycket försiktigt isåfall. Men hittills har det varit väldigt halkfritt.
Användarens profilbild
Av diddeldi
broddar är ett måste tycker jag. jag fattar inte varför folk tycker att det är fånigt med broddar, de är ju hur bra som helst och inte speciellt fula heller tycker jag, inte så man tänker på dem så mycket.
Av Sofie
Jag har inte ramlat/halkat omkull i vinterväglag, någonsin tror jag. Men däremot snubblat över trottoarkant el dylikt på sommaren en par gånger. En gång ramlade jag pladask med sonen i sjalen. Det var jätteläskigt men han var helt oskadd, bara rädd. Mina glasögon var det värre med däremot! De flög av och repades rejält. Men det var ju på sommaren... Jag är inte rädd att bära på vintern.

Jag hade inte pallat barnvagn med de snömängderna vi har haft två vintrar nu, snöröjningen är inte dimensionerad för detta här. Det är saltsnömojs och höga vallar :evil:
Tacka vet jag Härjedalen där man har vett att inte salta och det finns ordentligt med plogare!
Användarens profilbild
Av nakum
Både jag och maken har broddar och båda bär bara nu på vintern också. Vi har två vagnar, den enda skulle säkert funka fint i snön, men jag skulle aldrig orka med en stor vagn. Och den andra testade jag att använda när jag skulle till stan, för jag skulle köpa mycket mat. Och kom fram till att jag aldrig mer tänker ta med mig vagnen. :lol:
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Jag köpte riktigt bra skor förra vintern, med utfällbara broddar, just för att kunna bära. Det är mycket lättare att bära än att skjuta vagn i snömodden. Fast nu är hon så stor att hon kan åka pulka, det är jättesmidigt i snödrivorna. Helst skulle jag vilja ha en spark men det är svårt att få tag på i stockholmstrakten.
Av Isadora
Men var köper man bra bekväma skor med infällbara broddar? Behöver ett par med ordentlig dämpning i sulan också för att orka bära länge. Någonstans på nätet? Här där vi bor är utbudet ganska begränsat tyvärr.
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Jenny med Emiliten skrev:Jag köpte riktigt bra skor förra vintern, med utfällbara broddar, just för att kunna bära. Det är mycket lättare att bära än att skjuta vagn i snömodden. Fast nu är hon så stor att hon kan åka pulka, det är jättesmidigt i snödrivorna. Helst skulle jag vilja ha en spark men det är svårt att få tag på i stockholmstrakten.
oj det vill jag också ha!!!
Användarens profilbild
Av hillalilla
Jag köpte broddar på apoteket när det började bli kallt. En modell som man sätter på hälen med små piggar, så att man kan gå på stengolv utan att halka ihjäl sig. Helt underbara. Lätta att ta på och av. Testade utan när jag skulle till tvättstugan (utan bebis) och halkade två gånger på 100 m. Och jag som inte ens hade märkt att det var halt innan!
Men jag tar det väldigt lugnt i nedförsbackar och trappor även med broddarna.
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Isadora skrev:Men var köper man bra bekväma skor med infällbara broddar? Behöver ett par med ordentlig dämpning i sulan också för att orka bära länge. Någonstans på nätet? Här där vi bor är utbudet ganska begränsat tyvärr.
Jag köpte mina i en outletbutik i Vällingby, vet inte ens vad den heter :hmm:
Av Franneke
Jag har ett par vinterskor från Icebug, inte med infällbara broddar, men eftersom broddarna sitter i sulan så åker de in en bit när man går på snöfri mark, så det inte blir halkigt i vilket fall. Skaffade de förra vintern under graviditeten och är mycket nöjd! :tumup:
Av herilane
Absolut! Det går nästan inte att ta sig fram i snömodden i våra trakter med vår vagn, de få gånger jag har försökt har jag svettats och slitit och svurit hela vägen. Först idag när det var töväder och vägarna mycket renare gick jag ut med vagn.

Och när det var som kallast, ner mot -15 eller -18 eller vad det nu blev, och storasyster skulle till dagis, då skulle jag inte ha vågat ha bebis i vagn pga kölden, pga risken att han förfryser sig om kinderna eller nåt.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?