Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MammaTess
carro83 skrev:
kvarnvik skrev:
MammaTess skrev::twisted: Dumma dumma tryckknappar, jag får inte till det, har en sån där plastmojäng för att sätta dit dem, värdelös..men varenda varenda gång kommer taggarna på fel plats och jag får slita av dem, vilket gör att det blir hål...

Finns det inget bättre sätt/redskap till att få dit dem? Just nu känner jag mig värdelös som sömmerska :roll: :whut:
jag använder bara stoff&stils lilla pinne som man får med deras 10-pack, men då trycker jag alltid igenom piggringen för hand genom tyget och passar in med knappöverdelen, sen sätter jag verktyget över och drämmer till med hammaren. Lyckas i 9 fall av 10.
Annars finns det ju tänger, t ex Pryms, men knapparna till den är så dyra. Många av dem som syr tygblöjor har ju knappress eller tång för separata verktyg, finns verktyg för metallknappar till dem också.
Jag använder oxå pinnen från S&S...jag tänkte först att jag aldrig skulle lyckas (har oxå bara använt den där lilla plastsaken man viker dubbelt) men när jag väl gjorde som kvarnvik att jag pressade genom piggarna först och sen satte nästa del rätt så har jag inte misslyckats en enda gång hittills! Denna lilla pinne finns oxå att köpa löst på S&S utan knappar!
Är det en sån här ni menar?

http://www.stoffochstil.se/Katalog/Syti ... leid=15882
Användarens profilbild
Av mimpen
Åh. Nu fick jag nåt att bita i. En vän har hjälpt mig med diverse tygköp och jag har lovat henne något sytt som tack för hjälpen. Nu vill hon ha en typ portmonnä, med ett stort sedelfack och så ett litet fack för kort och ev ett litet för mynt. Någon som har någon idé? Lite inspiration att bjuda på?
Användarens profilbild
Av carro83
MammaTess skrev:
carro83 skrev:
kvarnvik skrev:
MammaTess skrev::twisted: Dumma dumma tryckknappar, jag får inte till det, har en sån där plastmojäng för att sätta dit dem, värdelös..men varenda varenda gång kommer taggarna på fel plats och jag får slita av dem, vilket gör att det blir hål...

Finns det inget bättre sätt/redskap till att få dit dem? Just nu känner jag mig värdelös som sömmerska :roll: :whut:
jag använder bara stoff&stils lilla pinne som man får med deras 10-pack, men då trycker jag alltid igenom piggringen för hand genom tyget och passar in med knappöverdelen, sen sätter jag verktyget över och drämmer till med hammaren. Lyckas i 9 fall av 10.
Annars finns det ju tänger, t ex Pryms, men knapparna till den är så dyra. Många av dem som syr tygblöjor har ju knappress eller tång för separata verktyg, finns verktyg för metallknappar till dem också.
Jag använder oxå pinnen från S&S...jag tänkte först att jag aldrig skulle lyckas (har oxå bara använt den där lilla plastsaken man viker dubbelt) men när jag väl gjorde som kvarnvik att jag pressade genom piggarna först och sen satte nästa del rätt så har jag inte misslyckats en enda gång hittills! Denna lilla pinne finns oxå att köpa löst på S&S utan knappar!
Är det en sån här ni menar?

http://www.stoffochstil.se/Katalog/Syti ... leid=15882
Jepp...den är det! :)
Användarens profilbild
Av Nadja
Vara JAG och gravid samtidigt som försöka sy/klippa efter mönster = :notworking:

fan jag har förstört finaste retroduken som skulle bli finfint babynest. Felet är oåterkalleligt och jag är så LEDSEN. Vart ska jag hitta ett tyg jag gillar lika mycket till detta ändamål?
:purskis:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Äntligen har jag klurat ut en lösning för satsen till tossorna jag köpte av Stream.
Eftersom min maskin inte vill vara med och sy knapphål så gick det inte att göra en kanal längst upp som snöret skulle gå i. Då fick det bli hällor istället. Och hennes namnlapp blev en hälla i bakkant.
Inte så jättesnygg lösning kanske men de kommer funka nu i vinter och det är huvudsaken. De verkar varma och bra och det ryms tjocksockar i dem om det blir riktigt kallt och vi ska ut.
Nu ligger de inslagna här och ska bli 1årspresent till Rickard.

Bild
Användarens profilbild
Av zmurfan
Nadja skrev:Vara JAG och gravid samtidigt som försöka sy/klippa efter mönster = :notworking:

fan jag har förstört finaste retroduken som skulle bli finfint babynest. Felet är oåterkalleligt och jag är så LEDSEN. Vart ska jag hitta ett tyg jag gillar lika mycket till detta ändamål?
Hur såg det ut?
Kanske någon annan har något liknande som du gillar om du visare tyget.
Användarens profilbild
Av mimpen
Nadja skrev:Vara JAG och gravid samtidigt som försöka sy/klippa efter mönster = :notworking:

:klappa:
Användarens profilbild
Av Nadja
zmurfan skrev:

Hur såg det ut?
Kanske någon annan har något liknande som du gillar om du visare tyget.
jag har lagt upp en köpesannons på tråden ämnad för det...
det var orange/gult med trädmönster. Har packat ner det långt ner bland tygerna - klarar just nu inte av att se det ens. Fotar ev när det lagt sig lite. Risken är att jag får tilt och klipper det i småbitar. :|
Just nu är det i hyfsat stora bitar och kan kanske användas till annat så småningom.
mimpen skrev:
:klappa:
tack.. :cry:

Men vad sorgligt :klappar:, hoppas att du kommer på något annat bra att sy av det!
Användarens profilbild
Av glis
Bläh. Jag sydde en tröja till kusen tidigare i veckan, i ny storlek. Passade bra så jag sydde en till som blev klar till idag. Då har jag gjort halsrigningen GIGANTISK! Jag tycker att jag borde veta bättre efter att ha sytt rätt mycket i drygt två år...
glis skrev:Bläh. Jag sydde en tröja till kusen tidigare i veckan, i ny storlek. Passade bra så jag sydde en till som blev klar till idag. Då har jag gjort halsrigningen GIGANTISK! Jag tycker att jag borde veta bättre efter att ha sytt rätt mycket i drygt två år...
Men typiskt. Det har hänt att jag glömt om mönstret är för muddkant eller kantband och då har jag också gjort en sån där miss. Senast blev halshålet pyttelitet. Det är dock enklare att åtgärda än om man gjort ett för stort halshål... Jag har börjat skriva på mönstret hur det är tänkt av just den anledningen.
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?