Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Humleblomstern skrev:Jag förstår verkligen att du inte ids sprätta trestegssicksack! Nä, det är en känsla man får tycker jag. Något man känner efter hand... Bra hjälp va :lol:
Verkligen hjälpsam är du :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Stark
JAg blir så himla sur på C. Hon vill att jag ska sy till henne, men sen vill hon inte4 prova så att jag kan se vad som behöver göras. Så jag slutade sy på hennes klänning och sydde byxorna till mig istället.

Och nu så vill hon ha klänningen och likadana byxor som jag har... Fast hon vägrar prova de byxor hon har så att jag vet vilka jag ska kopiera...

Och när hon väl provat klänningen vill hon inte ta av sig den så jag vet fortfarande inte hur jag ska göra ärmarna. Så kom gärna med synpunkter på vad jag ska göra - bara upplägg eller bryta av med mudd av ugglorna ut och in?
Användarens profilbild
Av mimpen
Cilia skrev:JAg blir så himla sur på C. Hon vill att jag ska sy till henne, men sen vill hon inte4 prova så att jag kan se vad som behöver göras. Så jag slutade sy på hennes klänning och sydde byxorna till mig istället.

Och nu så vill hon ha klänningen och likadana byxor som jag har... Fast hon vägrar prova de byxor hon har så att jag vet vilka jag ska kopiera...

Och när hon väl provat klänningen vill hon inte ta av sig den så jag vet fortfarande inte hur jag ska göra ärmarna. Så kom gärna med synpunkter på vad jag ska göra - bara upplägg eller bryta av med mudd av ugglorna ut och in?
:fnissa: Låter likt mina ungar det där. Jag brukar snabbprova och hoppas att jag minns rätt sen :lol: Mudd tycker jag vore fint!

Åhnej, jag surfade runt och hittade massa braiga väskmönster på ottobre, jag behöver lite inspiration. Men inte just NU. Nu ska jag ju gå och sova juh :roll:
Användarens profilbild
Av Fryle
Cilia skrev: Så kom gärna med synpunkter på vad jag ska göra - bara upplägg eller bryta av med mudd av ugglorna ut och in?
Jag tror det blir snyggast att bara lägga upp ärmarna.
Av Enid
mimpen skrev:
Humleblomstern skrev:
mimpen skrev:
MammaTess skrev:behöver inspiration, vet inte vad jag ska sy nu...

Vad syr ni andra för nåt? :D
Idag har jag sytt... tadaaaaaaaaa...
Bild

Det blev väl sådär med resåren, men jag fick lov att chansa hur man gjorde. Jag tog så lång bit som rekommenderades i mönstret. Men det bubblade sig lite och tja, jag vet inte om det blev för lång eller för kort :hmm: Det är LG-trosan i varje fall från LG sömnad. Rosasvart stjärntrikå från JNY och vit FOE från humleblomstern :lol:

Den passar bra vid en snabbprovning i alla fall, får prova i morgon och se om de sitter uppe dagen lång eller om de hasar av mig :fnissa:
Najs :tumup: !
Jag skulle ha sträckt bandet lite till. Det går som inte att lita på angivna mått på resårer, det skiljer ju så mycket emellan olika typer.
Ja. Fast hur vet man det före man har sytt ihop det? :hmm: Det fattar inte jag. Tycker det ärs vårt att se när det bara är ihopnålat. Och sen ids jag inte sprätta. Typ...
Man måste prova sig fram, tyvärr. :roll:

Jag syr vikresor med vanlig raksöm istället för sicksack, sträcker den så hårt det går och syr med långstygnlängd.
Användarens profilbild
Av SCSI
Jag har bytt resår i några tygblöjor jag fått, och sytt väääärldens pyttigaste blöjbyxa... bara fotat den med mobilen men min dator har ingen lust att synka med den idag så bild får komma nån annan gång...
Och jag syr en kimono/badrock till L. B fick ju en för flera månader sedan och då blev L lovad en också. Problemet är att mamman hittar på en massa nya projekt hela tiden så hon har blivit lite bortprioriterad :( Nu är den i alla fall halvfärdig och jag hoppas få den färdig idag.

Nästa projekt blir en sele till R. Inte en MT som jag alltid syr utan en riktig sele med spännen. Ska bli spännande. Jag har köpt åtta (!) meter av något slags twill. Än så länge är den väldigt stel men jag har inte tvättat den än så jag hoppas den mjukar på sig lite. Om den gör det ska den nog få bli en väska också. Med dragkedja och fickor inuti.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har äntligen sytt klart en fuskomlottbody som har legat sedan jag kom hem från bb ungefär. Hoppas att den fortfarande passar :roll: Det är alltså en omlottbody fast inte med dubbelt tyg framtill, bara knäppning kant i kant på sidan av framstycket. Ska lägga upp en bild när jag hinner någon gång. Det är Yrväder- en sybloggare som har gjort förlagan.
Och så lite gnäll: Upptäckte att någon klippt i nåt förbjudet med min tygsax, så den är hackig och tuggar, utom i spetsen :gaah: och så sydde jag av en tvillingnål för att jag glömt ställa om maskinen från elastisk raksöm till vanlig :evil:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag har ett par stream-tossor som ligger och väntar på att bli ihopsydda. Köpte en materialsats av henne före jul. Nu måste jag bara komma på hur man syr knapphål med min maskin eller komma på en annan lösning för remmarna som ska gå på tossorna.

Har en liten UFO hög bestående av ett par tillklippta byxor till Rickard, ett par till Oscar, och en body till Rickard. Det hinner väl bli för litet innan jag hamnar framför maskinen igen.
Maskinen för övrigt strular och gör massa konstiga stygn så den måste servas eller rengöras eller göras nåt med och jag har inte haft tid eller ork att bry mig om den än.
Användarens profilbild
Av tweed
ellla skrev:
kvarnvik skrev:Här är bodyn, men ingen bild på omlotten, får bli en annan gång :D
:love: :love: :love:
Hur gulligt som helst!!
Den var ganska precis lagom nu, så det var tur att den blev klar nu, ungen går ju upp 300g i veckan :roll:
Användarens profilbild
Av Fryle
Fin body, kvarnvik! :tumup:

Tycker du modellen funkar? Vi hade en sån till storasyster, jättefin foxfiber, men den glipade hela tiden, så den fick gå vidare innan lillebror behövde den.
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 169

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?