Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag börjar känna mig nöjd med min provlapp!
Bild

Nu ska jag "bara" hitta på något mönster som passar in till tumkilen - och sen är jag redo att börja sticka på vantarna på riktigt :D.

Nästan så att jag känner att jag gjort så mycket ändringar att jag skulle kunna med att publicera det som ett eget mönster. Fast det kan jag nog inte med utan att hänvisa till grundmönstret. Men kanske att hon kan tycka det är okej att jag kallar det en dubbelstickningsvariant av Fiddlehead mittens ;-).
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:Jag börjar känna mig nöjd med min provlapp!
Bild

Nu ska jag "bara" hitta på något mönster som passar in till tumkilen - och sen är jag redo att börja sticka på vantarna på riktigt :D.

Nästan så att jag känner att jag gjort så mycket ändringar att jag skulle kunna med att publicera det som ett eget mönster. Fast det kan jag nog inte med utan att hänvisa till grundmönstret. Men kanske att hon kan tycka det är okej att jag kallar det en dubbelstickningsvariant av Fiddlehead mittens ;-).
Du kan väl maila och fråga :D
Användarens profilbild
Av Moson
MuuM skrev:Ok, det här måste väl vara den ultimata stickgrejen för några av oss?
Surdegsvärmare
:rofl:
:lol: :tumup:
solängel skrev:
Ketronya skrev:
Kaffemoster skrev:
MammaTess skrev:
MuuM skrev:Jag hann först. http://www.woolworks.org/patterns/raglan.html 8)

Credit Kaffemoster, alltså.
Men engelska i kombination med mönster funkar inte, vet ni om det finns någonstans på svenska? :roll:
Inte vad jag vet.

Men eftersom jag förordar det här så hårt så kanske jag får göra en insats :D.
Jag använder Tant koftas just nu och tycker det funkar bra men jag ahr inte provat det engelska. Tant koftas är väldigt noggrant förklarat också.

Jag har köpt mönsterhäftet och tycker definitivt det är värt pengarna, annars tror jag om jag inte missminner mig att hon förklarar rätt mycket på bloggen också.

http://koftanskofta.blogspot.com/
Jag har också köpt Tant koftas häfte. Och visst, det är inte så dyrt.

Men ännu billigare är att låna Bonniers stora bok om stickning på biblioteket :wink: . Där finns det också beskrivning på hur man stickar uppifrån och ner.
Hmm, den har jag lånat några gånger men måste ha missat den delen, intressant... :)
Kaffemoster skrev:Jag börjar känna mig nöjd med min provlapp!
Bild

Men hur impad är jag då? Hade aldrig mäktat med att göra en så ambitiös "provlapp" utan hade börjat sticka vantar på en gång och löst problemen vartefter. :respekttilldig:
Användarens profilbild
Av Moson
Ärmar till bodyn - Check :)
Dock finns det risk för att de är för korta :? Tänkte kanske virka dit någon fin kant i Fame trend och ev även i halsen.
Någon idé på passande kant?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?