Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MammaTess
Nytt år och då behöver man en ny väska att bära saker till och från jobbet..blev väl inte helt lyckat men den fyller nog sin funktion, ska bara köpa en STOR tryckknapp först :D
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av carro83
tycker det är jätte fin jag...och underbart retro (iaf i mina ögon) :love:
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Superfin :love:

Visst är det kul att sy väskor? :vågen:
Jag går redan och funderar på nästa projekt. Gjorde du axelremmen reglerbar? Jag har letat såna där svarta plastspännen men inte hittat någonstans så jag slaktade en gammal kameraväska. Använde du något mellanlägg?
Av MammaTess
Kajsabajsa skrev:Superfin :love:

Jag går redan och funderar på nästa projekt. Gjorde du axelremmen reglerbar? Jag har letat såna där svarta plastspännen men inte hittat någonstans så jag slaktade en gammal kameraväska. Använde du något mellanlägg?
Dumma dumma axelrem som jag inte alls fick till!! :evil: :( :roll: så eftermycket fula ord, sprättningar och klippningar blev det en fullösning, men funkar..
Skulle också vilja ha svarta spännen men det får bli på nästa väska...

Jag använde bara mig av vliselin, till inneväskan, men skulle nog velat haft den ännu stadigare, framför allt axelremmen!
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
MammaTess skrev:

Dumma dumma axelrem som jag inte alls fick till!! :evil: :( :roll: så eftermycket fula ord, sprättningar och klippningar blev det en fullösning, men funkar..

Jag använde bara mig av vliselin, till inneväskan, men skulle nog velat haft den ännu stadigare, framför allt axelremmen!
Jag hade också problem med axelremmen men det löste sig till slut. På nästa väska ska jag sy fast axelbandet mellan foderväskan och ytterväskan när jag gör stickningen för att sätta ihop de två delarna och sen sy en kuvertstickning så att det sitter ordentligt. Mycket enklare än den lösning jag gjorde på min första väska där axelbandet även var botten och sidor i ytterväskan.

Jag såg att Bibbi hade extra stadig vliseline till just väskor och det tror jag att jag ska köpa. Kanske blir ett par dragkedjor också till nästa väskprojekt. Då gör jag en dragkedjestängning under locket sas. Ska nog försöka mig på ett par fack inne i väskan också.

Idag ska jag dock sy kimono till femåringen :D
Av MammaTess
Kajsabajsa skrev:
MammaTess skrev:

Jag hade också problem med axelremmen men det löste sig till slut. På nästa väska ska jag sy fast axelbandet mellan foderväskan och ytterväskan när jag gör stickningen för att sätta ihop de två delarna och sen sy en kuvertstickning så att det sitter ordentligt. Mycket enklare än den lösning jag gjorde på min första väska där axelbandet även var botten och sidor i ytterväskan.

Jag såg att Bibbi hade extra stadig vliseline till just väskor och det tror jag att jag ska köpa. Kanske blir ett par dragkedjor också till nästa väskprojekt. Då gör jag en dragkedjestängning under locket sas. Ska nog försöka mig på ett par fack inne i väskan också.

Idag ska jag dock sy kimono till femåringen :D
Mm..så tänkte jag också göra, denna gången fick jag klippa av axelbandet precis vid väskans slut och sen sy det utanpå istället, för annars fick jag inte till det :whut: .
Vill oxå sy lite fickor och sånt i nästa väska...

Spännande med kimono, är den hellång eller till midjan? Jag själv ska försöka bli färdig med byxor till 1åringen och sen fortsätta sticka på sleepovern till 5 åringen.. :D
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Kimonon blir hellång, i frotte. Som en badrock men kimonostyle. Jag gjorde en till sjuåringen för länge sedan och lovade såklart femåringen att hon också skulle få en. Nu ska det äntligen bli av. Har kommit halvvägs ungefär.

Vi får väl peppa varann inför nästa väskprojekt och dela med oss av misstag och smarta lösningar. Jag googlade väskor igår och fick upp en massa roliga bloggar och sidor om hur man syr väskor. Det mesta på engelska men rätt enkelt att förstå, trots att jag inte kan några sytermer på engelska. Har svårt nog att lära mig de svenska :whut: .
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?