Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av JennyBe
Hejsan....

Vad bra att jag hittade hit till denna sidan. Skulle verkligen behöva hjälp med att välja en första-sjal till min bebis. Dom jag funderat på är "storkis", babybundler och amazonas antigua (heter den va?!)....
Vill helst inte behöva byta sjal jättesnart (lillan väger nu 4 kg),,,och jag vill kunna bära henne i vagga och sittandes. Vad skulle ni valt i mitt ställe?
Användarens profilbild
Av Alven
Jag skulle tagit en trikåsjal, dvs babybundlern av dem du väljer mellan. Det är klart lättast att knyta en sån i bröjan, och det är mysigast för en liten bebis. Jag hade min (Moby Wrap) tills David vägde ca 10 kg, då började det bli svajigt.
Användarens profilbild
Av Anna
Jo både babybundlern och storken är bra sjalar. Storken lite längre användningstid, men babybundlern lite mer lättknuten kanske och mysig då de är riktigt små. Men som sagt, båda är ett bra val.
Användarens profilbild
Av JennyBe
Har en till på listan efter att ha tittat runt. Nämligen Hoppedizen....Gud vad velig jag är just nu. Vad tror ni? färgerna är så fina...speciellt Nairobi och Madrid är superfina...
Användarens profilbild
Av April
Jag hade valt en trikåsjal: Babybundler, MobyWrap, Hug-A-Bub eller Pikka-Ruu... Jag tror att trikåsjalarna är bra första sjalar. De är lättare att knyta än en vävd och man kan ta i och ut barnet när man knytit sjalen på kroppen. När lillan vuxit ur den kan du sälja den och köpa en vävd långsjal... Det är mitt tips :-D

Bild
Hug-A-Bub

Bild
BabyBundler

Bild
MobyWrap

Bild
Pikku-Ruu

Alla trikåsjalarna finns i olika färger... så det är bara att välja sin favoritfärg ;-)

Lycka till!
Kram
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag går emot de flesta här men jag tycker vävd sjal fungerar utmärkt till små. Vill du inte byta sjal så är mitt tips att skaffa en storkis.
Användarens profilbild
Av Anso
Jag använde min Storkis till Hanna från det att hon var 2 månader men jag hade säkert kunna ha den tidigare men hade bara inte kommit på att jag behövde en sådan!
Jag startade med en hemmasydd trikåsjal för en hundring som har varit väl värd sina pengar. Kan vara ett bra alternativ om man känner att man vill satsa pengarna på en fin vävd sjal som man kan ha länge.
/Anso
Användarens profilbild
Av JennyBe
Haha,,,blir tokig av alla fina sjalar jag vill ha. Är Moby Wrap lika bra som baby bundler? Vill ha en storkis ganska snart, men som sagt man kan ju sälja den gammla eller skaffa en ny sen. Tycker nog att moby wrap är den finaste elastiska bärsjalen. Vad tycker ni erfarna "bärare" om dessa sjalar?
Användarens profilbild
Av sarah
Min första sjal var en storkis och jag skulle INTE rekommendera denna sjal som första sjal.
Den är visserligen jätte bekväm och avlstar bra men det är väldigt mkt tyg, den är tjock och varm och knuten blir stor.
Har man aldrig haft sjal förut är det lätt att bli lite "överväldigad" av storken. Då är det mkt bättre att börja med något enklare som tex elastisk sjal nu när du ändå har en så liten tjej för att sen "uppgradera sig". Då har man börjat med lite i taget och sen när du är en van sjal användare så blir det inte ett så stort steg från den elastiska till en stork.

Själv kommer jag förmodligen köpa en BaBu till min nästa bebis.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag hade Mobyn som förstasjal, och den var helt perfekt! Rekomenderas varmt, men jag har aldrig provat en BaBu så jag kan inte jämföra...
Användarens profilbild
Av JennyBe
Tack för all hjälp. Jag beslutade mig till slut för en Moby Wrap i färg indigo. Ska bli jättespännande. Kommer så småningom (om nu sjal är våran grej) att skaffa en hoppediz...:) :D
Användarens profilbild
Av April
Då får du berätta hur det gick så fort du fått den!!! Hoppas att du blir nöjd :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Kristina
Det ser jättemysigt ut! Ett lite tips bara så blir det änu skönare, dra ut sjalen ordentligt över axlarna och överarmarna och vik upp överskottstyget så att sjalen är utbredd, då ligger den inte mot halsen och dessutom avlastar den bättre.
Som på bilden ungefär, men man kan (ska) dra upp nedre kanten på tyget ännu mer så att kanterna ligger helt mot varann:
Bild
Av GodisGlader
Måste bara hoppa in och säga att Alma har vuxit! :shock: det var ju runt ett halvår sen vi sågs va, jag var väl i slutet på graviditeten.... det går fort nu :wink: hoppas jag inte har för ont när ni kommer så jag får se henne live, annars kanske jag inte känner igen henne ju när vi ses!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?