Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Min ömma moder var här idag och skulle sy en body till brorsans dotter av E-slöjdstrikå som hon köpt i god tid innan barnet ens var på jäsning. Jösses som hon håller på! Hon satte nålar med 10 mm mellanrum när hon nålade fast mudden kring halsen och antagligen lika tätt igen när hon sedan hade vikt den :roll: Hon kan ju inte få något som helst flyt i sömnaden om hon gör så? Dessutom lyckades hon köra in en av alla nålar i kniven på OL:en som har precis sprillans nyslipade knivar. Då var jag lite härsken en stund. Hon var djupt ångerfull men framhöll att hon inte visste att knivarna satt där och att hon inte sytt på den förr. Sant men ändå!

Min mor är väldigt duktig på allt hantverk hon ger sig på, men också väldigt noggrann. Hon har varit en inspiration för mig hela mitt liv och gjort att jag vågar prova hantverk av alla slag. Ni skulle se hennes tvåändsstickade vantar! Men hennes nålning skall ni vara glada att ni slipper...

Jag OL:ar klart bodyn till nästa gång hon kommer så får hon sy kantbanden själv på vanliga maskinen.
Användarens profilbild
Av SCSI
Åh, det låter extremt tålamodsprövande, glis!
(och det gör lite ont i själen att höra om knivarna!)

Jag blir lätt så där att det kryper i mig av vilja att hjälpa till och förenkla när jag ser folk som gör saker för omständigt. Sambon blir galen på mig ibland, särskilt när han lagar mat...
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:Min ömma moder var här idag och skulle sy en body till brorsans dotter av E-slöjdstrikå som hon köpt i god tid innan barnet ens var på jäsning. Jösses som hon håller på! Hon satte nålar med 10 mm mellanrum när hon nålade fast mudden kring halsen och antagligen lika tätt igen när hon sedan hade vikt den :roll: Hon kan ju inte få något som helst flyt i sömnaden om hon gör så? Dessutom lyckades hon köra in en av alla nålar i kniven på OL:en som har precis sprillans nyslipade knivar. Då var jag lite härsken en stund. Hon var djupt ångerfull men framhöll att hon inte visste att knivarna satt där och att hon inte sytt på den förr. Sant men ändå!

Min mor är väldigt duktig på allt hantverk hon ger sig på, men också väldigt noggrann. Hon har varit en inspiration för mig hela mitt liv och gjort att jag vågar prova hantverk av alla slag. Ni skulle se hennes tvåändsstickade vantar! Men hennes nålning skall ni vara glada att ni slipper...

Jag OL:ar klart bodyn till nästa gång hon kommer så får hon sy kantbanden själv på vanliga maskinen.
ouch! för stackars knivarna :gomma:
Min mamma är raka motsatsen, aldrig en nål i, typ :roll:
Användarens profilbild
Av mimpen
glis skrev:Min ömma moder var här idag och skulle sy en body till brorsans dotter av E-slöjdstrikå som hon köpt i god tid innan barnet ens var på jäsning. Jösses som hon håller på! Hon satte nålar med 10 mm mellanrum när hon nålade fast mudden kring halsen och antagligen lika tätt igen när hon sedan hade vikt den :roll: Hon kan ju inte få något som helst flyt i sömnaden om hon gör så? Dessutom lyckades hon köra in en av alla nålar i kniven på OL:en som har precis sprillans nyslipade knivar. Då var jag lite härsken en stund. Hon var djupt ångerfull men framhöll att hon inte visste att knivarna satt där och att hon inte sytt på den förr. Sant men ändå!

:lol: Det var lite kul ändå. Jag nålade jättemycket förut. Nu nålar jag väldigt sparsamt kan jag säga!
Av annbom
SCSI skrev:Åh, det låter extremt tålamodsprövande, glis!
(och det gör lite ont i själen att höra om knivarna!)

Jag blir lätt så där att det kryper i mig av vilja att hjälpa till och förenkla när jag ser folk som gör saker för omständigt. Sambon blir galen på mig ibland, särskilt när han lagar mat...
Jag är mer nyfiken på hur du mår och om du eventuellt har fått ett datum som bebis "ska" komma. Jag tycker du har ett mycket bra tålamod, fick själv vänta 3 veckor över tiden med första och det var HEMSKT.
Och av egen erfarenhet kan jag ju berätta att om vill det sig illa kan det kosta 1700:- om man kör över en nål. Har man otur är det inte bara knivarna som far illa! Själv kommer jag aldrig i hela mitt liv låna ut min OL fler gånger. Inte för att det var någon annan som körde över nålen som sabbade min OL, men om det skall köras över nålar skall det i alla fall vara jag.
Användarens profilbild
Av mimpen
Humleblomstern skrev:Och av egen erfarenhet kan jag ju berätta att om vill det sig illa kan det kosta 1700:- om man kör över en nål. Har man otur är det inte bara knivarna som far illa! Själv kommer jag aldrig i hela mitt liv låna ut min OL fler gånger. Inte för att det var någon annan som körde över nålen som sabbade min OL, men om det skall köras över nålar skall det i alla fall vara jag.
:klappa:
Jag håller på att lära mig sy onålat :lol:
Humleblomstern skrev:Och av egen erfarenhet kan jag ju berätta att om vill det sig illa kan det kosta 1700:- om man kör över en nål. Har man otur är det inte bara knivarna som far illa! Själv kommer jag aldrig i hela mitt liv låna ut min OL fler gånger. Inte för att det var någon annan som körde över nålen som sabbade min OL, men om det skall köras över nålar skall det i alla fall vara jag.
Jag körde inte ens över en nål - jag bara drog lite i tyget (kniven var bortkopplad)... 2800 kr för en ny undergripare samt justering av hela maskinen hos en annan affär än den klåparen som satte dit den nya undergriparen :purskis:
Användarens profilbild
Av glis
tk81 skrev:har nu fått tummen ur och sytt mig ett fodral till mina knitpro, blev två stycken då det blå rymmer för lite stickor för mina behov (är visst inte så bra på att räkna)

Bild
Mycket snyggt! Har du måttat efter varje stickpar när du sytt facken för stickorna?
Jag är lite kluven till hur många tomfack jag skall göra. I synnerhet de grövre stickorna tror jag kommer förbli få i mitt fodral, men man vet ju aldrig?
Användarens profilbild
Av tk81
glis skrev:
tk81 skrev:har nu fått tummen ur och sytt mig ett fodral till mina knitpro, blev två stycken då det blå rymmer för lite stickor för mina behov (är visst inte så bra på att räkna)

Bild
Mycket snyggt! Har du måttat efter varje stickpar när du sytt facken för stickorna?
Jag är lite kluven till hur många tomfack jag skall göra. I synnerhet de grövre stickorna tror jag kommer förbli få i mitt fodral, men man vet ju aldrig?
jag har bara gjort två storlekar en för de stora och en för resten, de små får det plats två par i. tänkte att det blir mer mångsidigt med två storlekar man vet ju aldrig vilka stickor man kommer att ha flest av
Användarens profilbild
Av mimpen
tk81 skrev:
glis skrev:

Bild
jag har bara gjort två storlekar en för de stora och en för resten, de små får det plats två par i. tänkte att det blir mer mångsidigt med två storlekar man vet ju aldrig vilka stickor man kommer att ha flest av
Knitpro? :hmm:
Användarens profilbild
Av Fryle
mimpen skrev:
tk81 skrev:
glis skrev:

Bild
Knitpro? :hmm:
Ta dig en titt i sticksnacktråden, men håll i plånboken!
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?