Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev:
Fryle skrev:
mimpen skrev: Hade ni sytt liggande eller stående knapphål på ett väsklock? Det ska vara en stor knapp bara mitt på liksom. Jag tänker liggande knapphål, fast jag vet inte vad man brukar sy...
Jag vet inget om knapphål, men tänker alltid att längden ska vara i den riktning som eventuell dragning sker, alltså hade jag gjort stående på väskan.
:iagree: Men hur det SKA vara vet jag inte.
Fast när jag tänker efter skulle jag göra vertikala även i en blus :hmm:

Men jag står fast vid den vertikala i väskan :tumup:
Användarens profilbild
Av SCSI
Jag brukar måtta mudd runt midjan. Sen tar jag bort lite till, eftersom det på nåt mystiskt vis ÄNDÅ alltid blir för stort, trots att jag mätt... :hmm:

Och jag håller på stående knapphål för väska jag med!
Användarens profilbild
Av mimpen
Det blev ett stående knapphål. Nu är den klar. Jag återkommer med bild i morgon. Men jag är så SJUKT NÖJD! Och inte bara med resultatet, utan med mitt tålamod. Jag tänkte länge, tog fram strykjärnet och var noggrann och sprättade ett par svängar, och övningssydde och hade mig. Bättre än så här kan jag inte i dagsläget. Det var skitkul! (fast jag är inte säker på att min man är lika entusiastisk, för jag har hållit på från typ 14-tiden, till, öh, nu... :roll: ja, med avbrott för mat och prat med barn och sånt, men ändå...) Det blev en liten tygpåse med drakedja också som matchade för att ha med sladd om man behöver det.
Användarens profilbild
Av melon
mimpen skrev:Det blev ett stående knapphål. Nu är den klar. Jag återkommer med bild i morgon. Men jag är så SJUKT NÖJD! Och inte bara med resultatet, utan med mitt tålamod. Jag tänkte länge, tog fram strykjärnet och var noggrann och sprättade ett par svängar, och övningssydde och hade mig. Bättre än så här kan jag inte i dagsläget. Det var skitkul! (fast jag är inte säker på att min man är lika entusiastisk, för jag har hållit på från typ 14-tiden, till, öh, nu... :roll: ja, med avbrott för mat och prat med barn och sånt, men ändå...) Det blev en liten tygpåse med drakedja också som matchade för att ha med sladd om man behöver det.
:vågen: :vågen: Ser fram emot bild!
Användarens profilbild
Av Stark
Jag körde på med den mudd jag hade. Först sick-sackade jag fast den på velouren för att det hela inte skulle dra sig på ol:en och sen på´t med ol. Det blev riktigt bra. Men mina insyningar, eller vad det nu heter, blev inte så bra. De är lite för spetsiga. Ev gör jag dem lite längre, men vi får se. Nu har jag bara upplägget kvar. Kanske hinns det med ikväll. Det beror på hur sammarbetsvilliga barnen är :roll:
Användarens profilbild
Av carro83
Mimpen: WOW vilken väska... :app: ...har själv funderat på att sy en väska till vår laptop (sen du sydde din första)...kanske rent av blir det två beroende på om vår gamla går att laga!

Just nu håller jag på med sofföverdrag på beställning! Har sytt ett och provat innan jag vågade sy de andra tre! Dom ska vara likadana till fyra likadana soffor! Tygvalet dom gjort är Minna från Ikea och färgen blev kanonbra!
Sen står kläder till liten på listan...han fyller ju år på söndag men jag vet inte om jag hinner göra något innan dess! Jag jobbar idag, fredag och lördag...i morgon ska vi hälsa på sambons farfar!
Ibland bilr jag galen på mig själv att jag inte kan planera! :roll:
Användarens profilbild
Av ellla
MammaTess skrev:
mimpen skrev:Mer bilder och beskrivning över mina vedermödor finns i bloggen :)
Bild
:love: :love: :love:

Så fina!!! Och vill du sälja/byta mot nåt annat/ge bort väska nummer ett så vet du var jag finns :wink:
fina blev de!
Användarens profilbild
Av mimpen
Kajsabajsa skrev:Mimpen :vågen: :love:

Heeeelt underbar. Nu blev jag ännu mer inspirerad att sätta igång med nästa väskprojekt. Använde du något slags mellanlägg?
Tack alla :rodna:

Jag har liggunderlag fram, bak och under väskan. I locket har jag lite vliseline bara. Sidorna är ofodrade. Hoppas det duger ändå. Men det var så himla svårt att sy snyggt tyckte jag på försök 1, så jag gjorde så här nu.
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?