Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

annbom skrev:
Får du skicka tillbaka tyget så spelar det ju inte så stor roll. Jag fattade det som om du inte fick det och då får "det ta hus i helsike" :mrgreen:
:lol: förlåt! Det var jag som var otydlig! Jny är mycket seriös och man har returrätt! Det är väl mest jag som tjurar och tycker att det borde vara reklammation (dvs jag betalar ej portot) eftersom jag tycker att tyget inte motsvarade beskrivningen och att det inte gick att förstå att det skulle kunna se ut på det här sättet :)
Tyget är grymt mjukt och fint, men för min del så förtar den här rosa nyansen allt det fina :(
Användarens profilbild
Av melon
Vinterhumlan skrev:
annbom skrev:
Får du skicka tillbaka tyget så spelar det ju inte så stor roll. Jag fattade det som om du inte fick det och då får "det ta hus i helsike" :mrgreen:
:lol: förlåt! Det var jag som var otydlig! Jny är mycket seriös och man har returrätt! Det är väl mest jag som tjurar och tycker att det borde vara reklammation (dvs jag betalar ej portot) eftersom jag tycker att tyget inte motsvarade beskrivningen och att det inte gick att förstå att det skulle kunna se ut på det här sättet :)
Tyget är grymt mjukt och fint, men för min del så förtar den här rosa nyansen allt det fina :(
Men har du provat att tvätta det? Det kan ju som sagt vara ludd från klippningen som ligge i tyget, i såna fall borde det försvinna vid tvätt.
melon skrev:
Vinterhumlan skrev:
annbom skrev:
Men har du provat att tvätta det? Det kan ju som sagt vara ludd från klippningen som ligge i tyget, i såna fall borde det försvinna vid tvätt.
Det vågar jag inte - i så fall går det ju inte att returnera :?
Användarens profilbild
Av melon
Vinterhumlan skrev:
melon skrev:
Vinterhumlan skrev:
annbom skrev:
Vad säger Jny om tvätt? Du kanske kan prova på en liten bit?
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
Vinterhumlan skrev:
melon skrev:
Vinterhumlan skrev:
annbom skrev:
Vad säger Jny om tvätt? Du kanske kan prova på en liten bit?
Prova med klädroller, om det är ludd borde det ju försvinna med en sån
Användarens profilbild
Av mimpen
Håhåjaja, hur ska jag nu prioritera? Please help me!

Vad blir mitt nästa syprojekt?
**Största dottern behöver tights som passar på hennes grymt spinkiga ben, men jag har inget mönster som jag vet funkar, så då måste jag börja grunna på det.
**Jag behöver trosor och har beställt mönster, det kommer väl till veckan hoppas jag
**Mer blöjor, bindor och pul-påsar för min försäljning
**Jag behöver göra ett nytt försök med min datorväska. Den blev inte så bra, om än ganska cool, och grön :roll:
**Jag behöver träna på min overlock, vad ska jag sy? Mer tvättlappar kanske :roll:
**Jag vill sy lappteknik, men har inte orkat leta nåt skojigt mönster. Sydde en stjärna tidigare, men vet inte vad jag ska ha den till riktigt... Men det var kul. Nåt lagom stort lapptäcksprojekt vore kul.

Det var nyttigt att skriva ner närmaste projekten. Hur ska jag gå vidare?! :hmm:
Användarens profilbild
Av mimpen
MammaTess skrev:Dataväska tycker jag ( så kan du sälja den andra till mig :wink: :D :lol: ..för den är så grymt snygg!)
Herreminje, jag kan inte sälja den, den är värsta fulsydda juh :shock: Vill du seriöst ha den ändå?

Jag hittade ett hemligt lapptekniksmönster hos en vän, som jag tog itu med. Det kändes skojigt och som ett litet lagomt projekt :) Sen får jag ta datorväskan då :fnissa:
http://www.lugnagatan.net/sy/2009/06/ve ... erieblock/
Av MammaTess
mimpen skrev:
MammaTess skrev:Dataväska tycker jag ( så kan du sälja den andra till mig :wink: :D :lol: ..för den är så grymt snygg!)
Herreminje, jag kan inte sälja den, den är värsta fulsydda juh :shock: Vill du seriöst ha den ändå?

Jag hittade ett hemligt lapptekniksmönster hos en vän, som jag tog itu med. Det kändes skojigt och som ett litet lagomt projekt :) Sen får jag ta datorväskan då :fnissa:
http://www.lugnagatan.net/sy/2009/06/ve ... erieblock/
Fulsydd eller ej, me :love: :D
Av Marine78
Har inte beställt det, men skulle absolut reklammera om jag fått ett sådant tyg. Har råkat ut för tygfel tidigare och inte haft några som helst problem med reklamation.
Vinterhumlan skrev:Är det någon mer än jag som beställt JNYdesigns nya borstade tyg med röd bakgrund och vita hjärtan?
Jag blev så himla besviken :( hjärtana är ju så rosa att det ser ut som om tyget missfärgats i tvätten :(
Det står på hemsidan att färgerna blir mattare och inte lika klara av borstningen men i min värld betyder inte det att vitt blir rosa... Är det jag som tolkar fel? Det heter ku rött tyg med vita hjärtan...
annbom skrev:Vi som köper tyg måste gå ihop och rensa i träsket. Köpbojkott är ganska lämpligt för en tid. Att alla som protesterar också skickar ett mail dit är inte heller så dumt.
Just JNY skulle jag inte vilja rensa bort, så jag hoppas att det löser sig för Vinterhumla. Däremot tycker jag absolut att det är dags att börja klaga mer om kvalitén inte motsvarar förväntningarna. Jag har hittills reklamerat tyg hos DeerDot och Jofotex och fått ersättning utan problem.
Användarens profilbild
Av tweed
Humleblomstern skrev:
annbom skrev:Vi som köper tyg måste gå ihop och rensa i träsket. Köpbojkott är ganska lämpligt för en tid. Att alla som protesterar också skickar ett mail dit är inte heller så dumt.
Just JNY skulle jag inte vilja rensa bort, så jag hoppas att det löser sig för Vinterhumla. Däremot tycker jag absolut att det är dags att börja klaga mer om kvalitén inte motsvarar förväntningarna. Jag har hittills reklamerat tyg hos DeerDot och Jofotex och fått ersättning utan problem.
Vad var det för fel på DeerDot och vilket tyg var det? Funderar på att beställa av klövertyget.
Det var absolut inget fel på tyget, men det var väldigt snedklippt. Jag hade beställt 50 cm och fick 40-46 cm. Jag behövde inte skicka tillbaka tyget jag fått, utan fick nytt hemskickat, 55 cm till och med om jag inte minns fel. Kontakten var dessutom jättetrevlig, så jag vill inte avråda någon från att beställa därifrån. Däremot skall man ju säga till om man får för lite tyg!

Och från Jofotex var det det blå och bruna tåget jag reklamerade. Mina tyger tappade färgen efter första tvätten. Jofotex ville dock inte säga att det var något fel på tyget (de trodde att jag fått det sista på en rulle, hmmm :roll: ). Likväl fick jag ersättningstyg, så då blev jag lite nöjdare i alla fall.
Användarens profilbild
Av tweed
Humleblomstern skrev:Det var absolut inget fel på tyget, men det var väldigt snedklippt. Jag hade beställt 50 cm och fick 40-46 cm. Jag behövde inte skicka tillbaka tyget jag fått, utan fick nytt hemskickat, 55 cm till och med om jag inte minns fel. Kontakten var dessutom jättetrevlig, så jag vill inte avråda någon från att beställa därifrån. Däremot skall man ju säga till om man får för lite tyg!

Och från Jofotex var det det blå och bruna tåget jag reklamerade. Mina tyger tappade färgen efter första tvätten. Jofotex ville dock inte säga att det var något fel på tyget (de trodde att jag fått det sista på en rulle, hmmm :roll: ). Likväl fick jag ersättningstyg, så då blev jag lite nöjdare i alla fall.
Vad bra! Jag var mest rädd för att tyget tappar massa färg i tvätten, men vad bra, då ska jag bara sätta det i kön efter retroringarna och vad mer det kan vara som jag "behöver" :lol:
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har förresten kommit på ett litet lagom Do-redo-projekt. Jag har rensat ut i min garderob och fick några linnen över. Nu tänker jag klippa av dem och sy magtuber att ha på mig under vanliga, icke amningstoppar, så magen slipper vara bar när jag ammar :tumup:
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?