Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
G tog de stora barnen på bio och jag skulle ha städat men sydde en väska istället :vågen:

Superkul var det och inte speciellt svårt. Yttertyget är svart twill och fodret ett tunt bomullstyg förstärkt med stadig vliseline. Tanken var att göra en jobbväska där matlåda, pocketbok och plånbok får plats och jag använde en stor bok som mall.
Bild
Bild
Bild

Jag är jättenöjd men nästa gång vill jag göra axelremmen justerbar. Nu hade jag så bråttom och ville inte vänta tills jag kunde köpa spännen och grejjor. Är det någon som vet var man kan hitta sånt? Och exakt vad är det jag behöver till det?
Användarens profilbild
Av rithelo
Jättefin!
I love rödprickigt!!

Undrar om inte Bibbis textil har spännen? :hmm:
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Tackar :rodna:

Jag har fnulat ett tag på hur man skulle kunna göra en axelremsväska och det var så himla kul att äntligen få pröva mina ideer.

Jag skriver gärna ner en beskrivning på hur jag gjorde men det blir lite senare när jag kan sitta längre stund vid datorn. Den var inte alls svår att sy men beskrivningen kommer att bli lång för det var ganska många moment.
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Här kommer beskrivningen. Det är så himla svårt att beskriva hur jag gör utan bilder och är det något ni inte förstår så säg till så ska jag försöka förklara bättre.

Freezers axelremsväska
Jag använde en stor bok som mått.
1.Rita av boken på yttertyget, fodertyget och vliseline. Detta är framsidan på väskan.
2.Rita av boken med dubbel höjd i alla tre tyger. Detta är baksidan och locket.
3.Välj hur bred axelremmen ska vara. Min är 9cm vilket jag personligen tycker är lite i bredaste laget. Nästa gång blir den smalare. Axelremmen är också sidorna i väskan av yttertyget. Ta önskad bredd*två + sömsmån och sen den längd du behöver. Min axelremsbit var 20*200cm.
4.Du måste också klippa ut sidorna till väskan i fodertyget och vliseline. Sidorna blir långsidapå boken*axelremmens bredd + sömsån . Två stycken sådana behövs och sen botten som blir axelbandets bredd*kortsidan på boken. Även detta i fodertyget och vliseline.
5.Sen stryker du på vliselinet på fodertyget och syr sen ihop delarna till fodret först, räta mot räta.
6.Ta sen ut mitten på axelremmen och mitten på framsidan i yttertyget. Nåla ihop. Mät sedan ut på axelremmen var själva väskan slutar och axelremmen börjar. Ändarna på axelremmen, alltså den ände som inte är botten på väskan, läggs räta mot räta och sys ihop till markeringen, på båda sidor.
7.Vänd sedan axelremmen rätt och räta ut hörnen. Stryk och sy en stickning längs kanten fram till markeringen på båda sidor.
8.Sen nålar du ihop ytterväskans delar, inkl axelremmen, och syr ihop. Axelremmen är nu två flärpar.
9.Nu är det dags att montera ihop ytterväskan med foderväskan. Lägg ihop locken räta mot räta och sy ihop enbart locken. Vänd rätt, stryk och sticka kanten.
10.Sätt sedan foderväskan i ytterväskan, vik ned tygkanterna mot varandra. Vid axelremmarna så viker du fodret mot axelremmen. Sy sedan en stickning längs hela kanten.
11.Nu är det dags att sätta ihop axelremmen. Jag provade bara ut hur lång jag ville ha den och sydde ihop de två ändarna. Nästa gång kommer jag att skaffa något slags spänne så att det går att reglera längden.
12.Färdigt!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?