Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tofka
När A föddes skaffade vi en lååång Minimundus trikå, och bar en del i den första två månaderna eller så. Men oftast fick både jag och A värmeslag för att det var så tajt och sjalen var ganska tjock. Så sjalandet låg på is tills jag skaffade vävd sjal när han var 6-7 månader. Minimundusen såldes. Nu finns här två storkar och två meitaier och jag är inte sugen på att skaffa trikå eftersom jag bara fick klaustrofobi i den förra. Dessutom blir det sommarbebis så det kommer att bli ännu värre än förra gången. Men hur är det att bära en nyfödis i vävd sjal, eller meitai med utbredbara band? Det borde väl gå? Eller blir det för svajigt för att man inte kan knyta lika hårt som trikå? Den enda trikå jag tror jag kan tänka mig är Sino, men jag vet inte om det är idé att lägga pengar på en sån. Finns det nån som är likvärdig Sinon när det gäller tunnhet?
thowida skrev:Vävd går alldeles utmärkt :tumup:
Det låter lovande det! :D
Funderade på det redan innan lillebror skulle födas, men då hade vi ingen mjuk vävd sjal som kändes passande för en bäbis utan bara en rätt ny och stel så det fick bli en trikå de första två månaderna - men nu, med flera ingosade, välanvända sjalar att bära i blir det vävd från start! :tumup:
Det går alldeles utmärkt med vävd sjal och Mei Tai. Jag bar i prinicip bara på BB och första veckan i trikåsjalen, trots att L kom när det var senhöst.
Är varm i mig själv, och det blev bara varmt och svettigt i trikån. Bar sen enbart i Mei Taien och skaffade snabbt en gauze som var mycket, mycket skönare.
Eftersom du dessutom är van knytare så är ju inte själva knytningen så bökig troligtvis som när man precis börjat.
Jag håller också med tidigare inlägg. Vävd går hur bra som helst, jag använde bara trikån på bb och nån vecka. Ett tips om det känns som mycket tyg är att vika sjaltyget dubbelt från din axel och över barnets rygg
Användarens profilbild
Av tofka
Ja det låter ju bra det här. Jag har en underbart mjuk röd Leo som nog blir bra som bebissjal. Pappan får ta meitaien som han kan knyta själv. Den där "stoppa i och ur"- tekniken fick jag aldrig till med trikån heller. Det hade alltid trasslat sig så att jag fick knyta om ändå, så jag ser liksom inga fördelar med trikå.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?