Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
SCSI skrev:
kvarnvik skrev: Påminner mig om att lägga undan alla saxar när jag städar, vore inte kul att upptäcka att de små änglarna klippt i alla dyra trikåtyger när de har lekt därinne på egen hand :lol: + dra ur sladdarna till symaskinerna så ingen overlockar av sig fingrarna :roll: H rör aldrig mina saxar och maskiner om jag inte är där, men när de blir tre barn vet man ju aldrig vad de kan hitta på'...
Bra tänkt där. Enda gångerna jag rycker sladden ur maskinerna när de står framme är just när andra barn är på besök. Bonus är en sån liten kyckling att jag bara berättat för honom EN gång att man måste akta sig för nålen på maskinen (har inte ens nämnt kniven på overlocken) - sen dess står han på behörigt avstånd och talar om för MIG att akta fingrarna när jag syr... :roll:

Skulle nån känna sig allt för belastad av tyger som ligger och inte vet vad de ska bli kan jag uppoffra mig och ge dem ett hem. *host* När ni ändå är i farten och röjer, menar jag... 8)
Jag bestämde när jag köpte OLen att sladden alltid skulle vara urdragen när den inte användes, men det har jag inte hållit :roll: värst var det en gång när jag höll på att trä om maskinen och inte hade stängt av den (vilket det står i bruksanvisningen att man ska) och H plötsligt ställde sig på pedalen, det var millimeter från klippta fingrar kan jag säga :?
Silverros skrev:
MammaTess skrev:Oh jag ger upp, har precis sytt en veolurklänning och så ska jag kanta halsen med mudd... :evil: och så blir det bara stelt och konstigt!! :( Inte alls så där stretchigt som man ser alla andra får till det...

Några tips?
Jag sitter i muddträsket i skrivande stund jag med.

Har du klippt ut mudden åt rätt håll, dvs, då det stretchiga är på rätt ledd?
Mmm... :(
Användarens profilbild
Av Stark
Jag har en skarvsladd med omkopplare som jag använder för att slå av alla maskiner. Eller, jag stänger av maskinerna påmaskinerna för annars vet man inte vem som trycker på pedalerna, men innan jag går ifrån syrummet slår jag av strömbrytaren på skarvsladden så att allt dör. Och den strömbrytaren sitter uppe på skrivbordet, mot väggen, så inga barn kommer åt den.

Vad gälelr i-landsproblemet att ladda upp kort lider jag av samma åkomma. C fick en minisymaskin i julklapp och ajg har söta kort på när hon sitter och syr :loving: . Det finns raksöm och sick-sack i olika storlekar och man ändrar på stygnen genom att vrida på en ratt och sen finns det en väldigt bra backspak. Där kan hon sitta jättelänge och sy fram och tillbaka på en tygbit :loving:
Användarens profilbild
Av SCSI
ellla skrev:Arvid har redan lärt sig hur man gör för att slå på både skarvsladden och maskinen...
Ja, knappar är ju sjukt intressanta för många ungar! Min systerdotters ettåring är svår på alla sorters strömbrytare...

*suckar* Jag inser att det inte finns en chans i helvete att den här ungen jag väntar kommer bli lika lätt att ha i möblerade världsdelar som bonus varit... maken till lätthanterlig unge har jag nämligen aldrig varit med om. Inga ostmackor i videon, inga sönderklippta gardiner även om saxen legat framme, inga pennstreck på väggar och möbler. Det enda han gjort (vilket förvisso gjorde mig rätt ledsen) var när vi bäddat hans säng med ett påslakan som hade ett litet hål i ena änden (gissar att det var från tiden då jag hade råttorna springande lösa i sovrummet) och han inte kunde låta bli att pilla på det och tillslut mer eller mindre rev itu påslakanet på mitten...
Av annbom
SCSI skrev:
ellla skrev:Arvid har redan lärt sig hur man gör för att slå på både skarvsladden och maskinen...
Ja, knappar är ju sjukt intressanta för många ungar! Min systerdotters ettåring är svår på alla sorters strömbrytare...

*suckar* Jag inser att det inte finns en chans i helvete att den här ungen jag väntar kommer bli lika lätt att ha i möblerade världsdelar som bonus varit... maken till lätthanterlig unge har jag nämligen aldrig varit med om. Inga ostmackor i videon, inga sönderklippta gardiner även om saxen legat framme, inga pennstreck på väggar och möbler. Det enda han gjort (vilket förvisso gjorde mig rätt ledsen) var när vi bäddat hans säng med ett påslakan som hade ett litet hål i ena änden (gissar att det var från tiden då jag hade råttorna springande lösa i sovrummet) och han inte kunde låta bli att pilla på det och tillslut mer eller mindre rev itu påslakanet på mitten...
Men ett sådant hål kan man ju inte bara låta bli :lol:

Är du på väg in till förlossningen snart, eller väntar du tills i morgon kväll så det blir årets första barn :loving:
Användarens profilbild
Av SCSI
Här är vi inte på väg nånstans. Den här ungen tänker stanna därinne till studenten! Eller åtminstone till midsommar. *djup suck*

Men vi siktar på lördag - grymt snyggt datum! Frågan är hur vi får med ungen på det oxå, bara...
:hmm:
Användarens profilbild
Av glis
SCSI skrev:Här är vi inte på väg nånstans. Den här ungen tänker stanna därinne till studenten! Eller åtminstone till midsommar. *djup suck*

Men vi siktar på lördag - grymt snyggt datum! Frågan är hur vi får med ungen på det oxå, bara...
:hmm:
Midsommar? coolt, då blir våra jämngamla ju!
Användarens profilbild
Av SCSI
glis skrev: Midsommar? coolt, då blir våra jämngamla ju!
Om inte din är lika envis, förstås... ;-)

Och vad i ofas jag kommer med alla bäbiskläder jag har liggande som jag fått låna med tanke på säsong... kan ju inte köra vinterkläder i juli liksom.
nä, det kanske går att skrämma ut ungen med fyrverkerier eller nåt!!
Användarens profilbild
Av ellla
SCSI skrev:

Och vad i ofas jag kommer med alla bäbiskläder jag har liggande som jag fått låna med tanke på säsong... kan ju inte köra vinterkläder i juli liksom.
:)
Av Enid
SCSI skrev:

:fnissa: Hoppas bebisen ger med sig snart, du får berätta om alla fina kläder som väntar så sätter det nog igång direkt ;)
Användarens profilbild
Av ellla
Humleblomstern skrev:
Silverros skrev:MIn huskylocck och jag har blivit sams!

Nu har jag hunnit producera lite dreggellappar äntligen! :vågen: :vågen:
Snart ska jag ge mig på muddbyxorna :loving:

Bilder utlovas så fort de är klara..
Men grattis! :vågen:
:iagree:
Härligt!
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?