Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Hur länge håller graviditetes-stick-apatin i sig? Jag har visserligen börjat på en kofta i helgen (Drops-garn och mönster) men när jag nu är inne på Ravelry och kollar igenom era faves så får det inte igång mig alls. :hmm: Hur är det med mig?
glis skrev:Hur länge håller graviditetes-stick-apatin i sig? Jag har visserligen börjat på en kofta i helgen (Drops-garn och mönster) men när jag nu är inne på Ravelry och kollar igenom era faves så får det inte igång mig alls. :hmm: Hur är det med mig?
Jag hade bf 20/6 och hade pysseltorka till februari nånting har jag för mig... :roll:
Användarens profilbild
Av glis
zandrama skrev:
glis skrev:Hur länge håller graviditetes-stick-apatin i sig? Jag har visserligen börjat på en kofta i helgen (Drops-garn och mönster) men när jag nu är inne på Ravelry och kollar igenom era faves så får det inte igång mig alls. :hmm: Hur är det med mig?
Jag hade bf 20/6 och hade pysseltorka till februari nånting har jag för mig... :roll:
OK, då vet jag vad som väntar. Och kisen som börjar få riktigt tomt i tröjlådan!
Användarens profilbild
Av tweed
Jag skulle egentligen verkligen behöva lite nyttosaker, vantar och en snygg mössa till mig själv, men mina händer och min hjärna vill bara sticka sjalar :roll: Kan ni inspirera mig med fina vantar och mössor, gärna med lite mönster/flätor :D Tror att lite pösbaskeraktiga mössor är min grej 8)
Användarens profilbild
Av tweed
kvarnvik skrev:Jag skulle egentligen verkligen behöva lite nyttosaker, vantar och en snygg mössa till mig själv, men mina händer och min hjärna vill bara sticka sjalar :roll: Kan ni inspirera mig med fina vantar och mössor, gärna med lite mönster/flätor :D Tror att lite pösbaskeraktiga mössor är min grej 8)
Bild
Denna kanske?
eller om man vill sticka ut lite :wink: :Hahaa:
Bild
Av corona
Någon som känner till den fullkomliga sidan med sticktermer/översättningar från engelska?

Mina funderingar just nu...

1" = ???
K = ???
P = ???
sts = ??? (maskor?)
RS = ???
evenly spaced = ???
Användarens profilbild
Av MuuM
1" = 1 inch
K = räta
P = aviga
sts = slätstickning
RS = rätt sida
evenly spaced = jämnt fördelat
Användarens profilbild
Av MuuM
corona skrev:Nya funderingar:

worsted = ???
ply = ???
wpi = ???
olika garnkvaliteter, tror jag.
Bubbi skrev:
MuuM skrev:

worsted = ???
ply = ???
wpi = ???
ply är antal trådar på garnet, eller? :hmm:
wpi är wraps per inch.

Om man exempelvis snurrar upp garnet på en penna (eller en sticka, om det är naturligare :D) - hur många varv måste man göra innan det är en tum brett.
Användarens profilbild
Av MuuM
Kaffemoster skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:

worsted = ???
ply = ???
wpi = ???
ply är antal trådar på garnet, eller? :hmm:
wpi är wraps per inch.

Om man exempelvis snurrar upp garnet på en penna (eller en sticka, om det är naturligare :D) - hur många varv måste man göra innan det är en tum brett.
Men det måste ju vara olika beroende på vilken sticka man har? Är det det sticknummer som rekommenderas för garnet då? :hmm:
  • 1
  • 277
  • 278
  • 279
  • 280
  • 281
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?