Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinaw
Kaffemoster skrev:Kommer ni ihåg mina funderingar om en kofta på stickor 2.5?
Nu har jag gjort av med ca 50 g, och hunnit ca 4 cm nedanför där jag satte av maskorna till ärmarna. Jag har 200g, så även om stickningen inte är så spännande i sig - så är det ju rafflande till hur mycket kofta garnet kommer att räcka :D.
:lol: :heart:
Användarens profilbild
Av melon
corona skrev:Nu har jag hittat en snygg kofta som jag vill göra :vågen:

http://www.ravelry.com/patterns/library ... igan-w190b

Men en engelsk beskrivning :siishah: Klarar jag det? :siishah:
Jag förstår inte ens vilket garn jag skall använda mig av :Hahaa:

Har skrivit ut beskrivningen och dammat av mitt engelska lexikon :tumup:
Jag komme inte in på sidan just nu, surfar på mobilen, men drops/garnstudio har ett mycket bra lexikon med sticktermer. Klart du fixar att sticka på engelska! I början är det många nya ord men man kommer snabbt in i det.
Användarens profilbild
Av melon
Juliusdotter skrev:
ellla skrev:Om man vill göra ett mönster med diagram, vilket program är lämpligt då??
Finns det något bättre än excel???
Undrar om jag inte sett det på hello yarn
Det finns många gratisprogram. Jag laddade hem och testade ett par stycken men jag tyckte till slut att ett som fanns online var bäst. Min mobil krånglar fortfarande på andra sidor än sjalbarn men jag minns att jag sökte på online knitting chart och kanske free också. Enda begränsningen är att det inte går att göra hur stort som helst, men jag delade upp mitt mönster i flera diagram istället.
Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:
Nu har jag gjort av med ca 50 g, och hunnit ca 4 cm nedanför där jag satte av maskorna till ärmarna. Jag har 200g, så även om stickningen inte är så spännande i sig - så är det ju rafflande till hur mycket kofta garnet kommer att räcka :D.
Härligt!!!
Spännande!! Är det struktur eller mönster?
melon skrev:
ellla skrev:
Härligt!!!
Slät, slät, slätstickning :D. Kanske festar jag till (för att jag måste :D) med halskant, nederkant och knäppkant i en mörkare nyans - annars är det totalt plain.
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
ellla skrev:
Härligt!!!
Slät, slät, slätstickning :D. Kanske festar jag till (för att jag måste :D) med halskant, nederkant och knäppkant i en mörkare nyans - annars är det totalt plain.
Oj vilket tålamod du måste ha. :whut:
Användarens profilbild
Av binaem
Har fått både stickset och virknålar från Knitpro i julklapp och nu shoppat mig regnbågsgarn både Zauberboll och Kauni ... så nu väntar jag ivrigt.... :vågen:
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
Juliusdotter skrev:
ellla skrev:Om man vill göra ett mönster med diagram, vilket program är lämpligt då??
Finns det något bättre än excel???
Undrar om jag inte sett det på hello yarn
Det finns många gratisprogram. Jag laddade hem och testade ett par stycken men jag tyckte till slut att ett som fanns online var bäst. Min mobil krånglar fortfarande på andra sidor än sjalbarn men jag minns att jag sökte på online knitting chart och kanske free också. Enda begränsningen är att det inte går att göra hur stort som helst, men jag delade upp mitt mönster i flera diagram istället.
Hittade!!!
Men. jag fick ha ganska små rutor för att lyckas få med hela på screenshotet!
Användarens profilbild
Av tweed
Nu är jag nästan klar med min bärponcho :vågen: Bara en muddkant kvar på ett av ärmhålen. Fast jag har drabbats av "inte göra färdigtsjukan" och började på en sjal i mitt ullcentrumgarn igårkväll :roll: Bestämde mig till slut för att testa mitt sjalmönster från Stoff& Stil, som jag beställde tidigare i höstas. Det är sjalen som är på framsidan av höstkatalogen. Av zauberballen har jag nästan bestämt mig för att sticka en uppifrån och nertunika till H, återstår bara att fundera på hur man ska göra med ärmar isf. Det är ju lite meckigt att passa in färgerna med färgskiftande garn, kanske blir en utan ärm.
Användarens profilbild
Av MuuM
Vad gör man av två nystan Drops silke? Det står att man ska använda mönster till silke-tweed men jag hittar bara stora koftor/tröjor. Inget litet. Det är två nystan i gråa och bruna nyanser, inte samma färg.
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:Vad gör man av två nystan Drops silke? Det står att man ska använda mönster till silke-tweed men jag hittar bara stora koftor/tröjor. Inget litet. Det är två nystan i gråa och bruna nyanser, inte samma färg.
Är det silke-alpacka? Funkar färgerna tillsammans så man kan randa med dem? Någon slags muddar kanske?
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:Vad gör man av två nystan Drops silke? Det står att man ska använda mönster till silke-tweed men jag hittar bara stora koftor/tröjor. Inget litet. Det är två nystan i gråa och bruna nyanser, inte samma färg.
Är det silke-alpacka? Funkar färgerna tillsammans så man kan randa med dem? Någon slags muddar kanske?
Nej, silke bara. Randa dem kan man nog men det blir väldigt tråkigt... Typ nr 1 och 2 här. http://www.garnstudio.com/lang/se/visga ... ilke-Tweed
  • 1
  • 276
  • 277
  • 278
  • 279
  • 280
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?