Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MammaHela
zero.sara skrev:Man kan ju köra bil med sjalen på sig, men utan barn i :wink: bebis får allt sitta i babyskyddet (och sedan bilstolen om dom är lite större)

Träffar mest folk som tycker sjalen verkar mysig, men lite krånglig. Brukar svara att det inte är så krångligt som det ser ut :D (Jo ryggknuten krånglar då men det hoppas jag att jag får hjälp med på sjalträff) Förutom syrran då som tycker det är hippiestuk och tror att det snart är för tungt att bära... Men hon är familj och van att jag inte alltid gör som alla andra.
Ja men det gjorde jag igår =)

Körde md SINON fördigknyten och stoppade sen bara ner Liv i den =)
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Jag har bara mött söta tanter som tycker det ser mysigt ut. De säger att det är bra med närheten för barnen och så. De jobbigaste tanterna jag mött är de som insisterar på att få veta hur man får på sig sjalen också :lol: .
Användarens profilbild
Av emelianna
Hörde en tant muttra "Stackars barn" till sin man när jag gick förbi med Linnéa i min Sino. Fattar inte varför det var så synd om henne som sov lugnt och tryggt nära sin mamma. Borde ha gått fram och frågat egentligen men orkade inte.
Var också med om en tant som sa "stackars bääbis" när Vidar sussade sött i sjalen... Vadå stackars?
Användarens profilbild
Av milimani
Jag måste haft tur för jag har bara råkat ut för mysiga tanter! En i vår trapp och en på väg till färjan till stan. Båda tyckte att det så så mysigt ut och att det var jättebra för barnet att få vara så nära!
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Är det bara jag, eller är det fler som har märkt att många gamla människor reagerar positivt på sjalen? De vinkar och ler och kommer med glada kommentarer (eller så är det bara för att de ser bebisen bättre än när han ligger i vagnen...).
Användarens profilbild
Av jennsans
har också fått massa possitiva kommentarer..
dock när vi var på föräldragrupp så ville de se sjalen.. när jag då knöt på mig den (hon såg inte att jag knöt knuten i bak) så fick jag kommentaren "har du knytit den så han inte ramlar ur" en barnmorska var med på träffen och gav svar på tal med "mammorna brukar kunna sånt där" typ.. känndes så bra att hon sa det =) men bvc sköterskan tycker annars att det är helhäftigt och mysigt med sjalen
Användarens profilbild
Av Alven
Jag har också bara fått positiva kommentarer. Äldre säger "tänk om det funnits nåt sånt när jag hade småbarn!" och utländska kvinnor (mest) brukar vara väldigt entusiastiska. En ung svart kille i passkontrollen på Arlanda (vi var på väg till Egypten) utbrast "Det där ser ut som hemma!" när jag skyndade förbi med David hastigt uppslängd i ryggsäck...
Av lillVimsan
Jag har också bara fått postiva kommentarer (förutom från en herre i släkten, inget sagt om det). Mest är det medålders eller äldre damer som tycker det verkar jättemysigt och praktiskt att ha barnet nära.
Hoppas jag slipper dem där andra, skulle säkert bli stum...
Användarens profilbild
Av Sami
sen vad hon läst eller inte... det vet vi ju inte men hon hade ju iallafall läst något hon kunde kommentera hihi vi får vara snälla mot de icke upplysta...

"vi informerar snällt oavsett vad de säger för de vet inte bättre"

För 20 år sedan när jag bar mina två barn på en gång så fick jag mycket besservisser kommentarer och jag blev ibland arg på dem för att jag inte fick vara i fred... men nu... då berättar jag bara lite kort om fördelarna... sen bryr jag mig inte... det biter mer om man bara ger dem lite att fundera på så de blir nyfikna...

men ja det finns folk som är blääääääääääää men som sagt de vet inte bättre som min 4 åring brukar säga... man säger dumma saker om man inte har något att säga! :roll:
Av AMM
Har också BARA fått positiva kommentarer och blickar!! Och inte bara från gamla damer, utan från unga, snygga, killar 8) (som aldrig skulle drömt om att se åt mitt håll annars.... :( ), coola tonårstjejer och medelålders män...
Användarens profilbild
Av BijouMaBell
Skeptiska blickar har jag fått från mammor med vagn, men framför allt från mammor med baby björn. Min man brukar få långa trånande blickar från unga flickor när han bär sonen. :roll:
Däremot blev jag stoppad en gång i affären av en mysig gammal dam som varit barnmorska i Afrika större delen av sitt liv och som tyckte att det verkligen var på tiden att det bars i sjal i denna del av världen. Jag är böjd att hålla med. :D
Användarens profilbild
Av The_Fairy
Jag har oxå bara fått positiva kommentarer, men mest tittar folk väldigt nyfiket och undrande. :)
Användarens profilbild
Av sara f
Vad folk kan häva ur sig! Själv har jag haft turen att bara bli "påhoppad" av positiva människor, mest tanter, som konstaterar att det ser så mysigt ut och att han (det är en hon som alltid får heta han av främmande :D ) ser ut att sitta så skönt etc. Så jag tycker bara att det är kul när någon kommer fram och vill prata när jag bär.
Användarens profilbild
Av Picea
Jag hörde en teori om att det fanns tre sorters tanter: 1) Den glada, bullbakande tanten, 2) Tanten som har kortkort och tror att hon är 20, och 3) Den sura, bittra tanten. Jag tror att nr 3) är sur för att hon är bitter. Hon lydde råd om att låta barnet skrika i 4 timmar i spjälsängen, och nu är hon bitter för det och måste hoppa på alla som inte gör det.

Jag har blivit påhoppad av en tant som sa att min då 6 månader gamla son inte fick något stöd för huvudet i sjalen. :shock: Jag drog upp sjalen och visade att hon hade fel, sen sa jag något spydigt, för jag blev både paff och arg, men jag borde ju ha frågat om hennes barn hade blivit så svaga i nacken av att ligga och skrika i spjälsängen så de inte kunde hålla upp huvudet vid 6 månaders ålder. :evil:
Användarens profilbild
Av Asereht
Auroratiger skrev:Är det bara jag, eller är det fler som har märkt att många gamla människor reagerar positivt på sjalen? De vinkar och ler och kommer med glada kommentarer (eller så är det bara för att de ser bebisen bättre än när han ligger i vagnen...).
Jag har också bara fått positiva kommentarer faktiskt. Har blivit stannad av pensionärer som kikat nyfiket och frågat om det är en sorts slele eller hur man får på sig den. Mer än en äldre dam har sagt att det är så bra att man äntligen förstått att det är så man ska göra, ha dem nära. Mer än en äldre dam eller herre har refererat till Afrika också. :D

Så antingen har jag haft tur eller så har bara "surtanterna" valt att kommentera bakom ryggen utom hörhåll. ;)

Jag har full förståelse för att man tröttnar på dumma kommentarer, vem skulle inte göra det.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?