Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Min blåa sjal blev mycket poppis. Och svägerskan såg väldigt avis ut. Och svärmor spanade in min lila kofta, så det lutar mot att jag stickar en likadan, fast rosa, till henne i födelsedagspresent.
En fråga om nystmaskiner. Är det någon här som har en sådan och kan rekommendera någon speciell modell eller inköpsställe? Jag har varit sugen på en länge och när jag inte fick någon den här julen heller så vill jag köpa en själv. Jag såg att det fanns två sorter på tradera, men jag blev osäker på vad de var för några (och vilken icke-butik som säljer 6 likadana nystmaskiner)?

Tänkte belöna mig efter att ha stickat klart svågerns julklapp.
Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
erisara skrev:En fråga om nystmaskiner. Är det någon här som har en sådan och kan rekommendera någon speciell modell eller inköpsställe? Jag har varit sugen på en länge och när jag inte fick någon den här julen heller så vill jag köpa en själv. Jag såg att det fanns två sorter på tradera, men jag blev osäker på vad de var för några (och vilken icke-butik som säljer 6 likadana nystmaskiner)?

Tänkte belöna mig efter att ha stickat klart svågerns julklapp.
Bild
Min heter bara New Wool Winder och är tillverkad i Japan. Den är ovärderlig! Jag använder den ihop med en garnvinda och på ett kick får jag perfekta och lagom hårda nystan. Möjligen ser nystanen lite tråkiga ut i formen, men det kvittar mig.

http://www.grunnebogarn.se/nystmaskin-p-394.html
Användarens profilbild
Av MuuM
Hörni, vad ska jag sticka nu? :hmm: Jag har min tantkofta-tröja men jag vill ha nåt skoj projekt bredvid också. Nåt som inte är tv-stickning utan som man måste koncentrera sig lite mer på. Och ganska litet. Några förslag? en fundering är en såndär kärleksvante till en kompis...
Användarens profilbild
Av tweed
Jag behöver också nåt nytt projekt, antingen en spetssjal som är lagom att göra av en härva entrådigt, färgskiftande ullgarn från ullcentrum, 600m/100g
I de här färgerna:
Bild
Den nedre

Eller något att göra av en zauberball, också regnbågsfärgat, fast i klarare färger, 420m/100g/nystan

Undrar när min hang-up på regnbågsfärgat garn ska ta slut :roll:
Användarens profilbild
Av emindy
Jag har avslutat min revontuli-sjal i lila-svart-blått och har den förvånansvärt ofta. Efter lite småprojekt har jag nu sjösatt ett som jag gått och suktat efter ett tag, en filt som heter Yggdrasil och kommer att stickas i tretrådigt växtfärgat ullgarn.
Jag är lite nervös över att sticka något så stort, för jag vill ha den i full storlek, men det är mönsterstickning och uppdelat i sektioner så jag hoppas det kommer gå bra :-)

http://www.ravelry.com/patterns/library ... sil-afghan
Användarens profilbild
Av Fryle
emindy skrev:Jag har avslutat min revontuli-sjal i lila-svart-blått och har den förvånansvärt ofta. Efter lite småprojekt har jag nu sjösatt ett som jag gått och suktat efter ett tag, en filt som heter Yggdrasil och kommer att stickas i tretrådigt växtfärgat ullgarn.
Jag är lite nervös över att sticka något så stort, för jag vill ha den i full storlek, men det är mönsterstickning och uppdelat i sektioner så jag hoppas det kommer gå bra :-)

http://www.ravelry.com/patterns/library ... sil-afghan
Vilket jätteprojekt :shock: Men den är verkligen fin!
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnvik skrev:Jag behöver också nåt nytt projekt, antingen en spetssjal som är lagom att göra av en härva entrådigt, färgskiftande ullgarn från ullcentrum, 600m/100g
I de här färgerna:
Bild
Den nedre

Eller något att göra av en zauberball, också regnbågsfärgat, fast i klarare färger, 420m/100g/nystan

jag gillar båda!!! Kanske en haruni i Zauberbollen???
Användarens profilbild
Av tweed
ellla skrev:
kvarnvik skrev:Jag behöver också nåt nytt projekt, antingen en spetssjal som är lagom att göra av en härva entrådigt, färgskiftande ullgarn från ullcentrum, 600m/100g
I de här färgerna:
Bild
Den nedre

undrar om inte Harunin i zauberballen blir lite väl stirrigt, det är en sån där crazy zauberball som har två trådar i olika färger:
Åh, vad svårt, egentligen skulle jag vilja sticka något plagg av zauberballen, till H eller bebisen (köpa till om det behövs) Av ullcentrumgarnet vill jag göra en stor sjal, men vilken :hmm:
Jag är lite sugen på en moonlight sonata http://www.ravelry.com/patterns/library ... nata-shawl
Bild
men orkade inte titta igenom mönstret igårkväll, vad tror ni om den?
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnvik skrev:
ellla skrev:
I de här färgerna:
Bild
Den nedre

undrar om inte Harunin i zauberballen blir lite väl stirrigt, det är en sån där crazy zauberball som har två trådar i olika färger:
Åh, vad svårt, egentligen skulle jag vilja sticka något plagg av zauberballen, till H eller bebisen (köpa till om det behövs) Av ullcentrumgarnet vill jag göra en stor sjal, men vilken :hmm:
Jag är lite sugen på en moonlight sonata http://www.ravelry.com/patterns/library ... nata-shawl
Bild
men orkade inte titta igenom mönstret igårkväll, vad tror ni om den?
den var fin!!
fast ofta tycer jag att om mönstret är det fina så behöver inte garnet utmärka sig så mycket.

Långrandande garner gör sig ju väldigt fint i tex en revontulli!

Arvid ha flera zauberbollsmössor. Om du är sugen på flerfärgat så kolla på karin kurbits! Bild
jag har gjort blöjbyxor enligt liknande rapport och det var skoj!
Kommer ni ihåg mina funderingar om en kofta på stickor 2.5?
Nu har jag gjort av med ca 50 g, och hunnit ca 4 cm nedanför där jag satte av maskorna till ärmarna. Jag har 200g, så även om stickningen inte är så spännande i sig - så är det ju rafflande till hur mycket kofta garnet kommer att räcka :D.
Användarens profilbild
Av ellla
Kaffemoster skrev:Kommer ni ihåg mina funderingar om en kofta på stickor 2.5?
Nu har jag gjort av med ca 50 g, och hunnit ca 4 cm nedanför där jag satte av maskorna till ärmarna. Jag har 200g, så även om stickningen inte är så spännande i sig - så är det ju rafflande till hur mycket kofta garnet kommer att räcka :D.
Härligt!!!
  • 1
  • 275
  • 276
  • 277
  • 278
  • 279
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?