Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Panakeia skrev:
mimpen skrev:Funderar... Min systers svärföräldrar är med på julafton. De senaste åren har vi brukat byta vinflaskor med varandra, för det känns kul att ha med nåt till dem eftersom vi VET att de ger både oss och barnen nåt. Jag hade tänkt sy nåt litet, enkelt. Men jag vet inte vad. Till kvinnan tänkte jag kanske typ ett näsduksfodral och handledsväska eller typ sminkväska/necessär. Men till mannen då? De är i 65-års-åldern, pensionärer, och jag känner dem inte så väl egentligen, så jag vet inte hur det ser ut hemma hos dem.

Idé någon? Det börjar brinna i knutarna.
Till henne låter det väl jättebra!
Till honom...
En mössa?
Enkla tumvantar i typ fleece?
Förkläde om han lagar mat ibland...
Vetevärmare?
Tack för idéer! det kändes inte klockrent, men ajg ska sova på saken. Fler idéer, någon??
Användarens profilbild
Av Fryle
mimpen skrev:
Panakeia skrev:
mimpen skrev:Funderar... Min systers svärföräldrar är med på julafton. De senaste åren har vi brukat byta vinflaskor med varandra, för det känns kul att ha med nåt till dem eftersom vi VET att de ger både oss och barnen nåt. Jag hade tänkt sy nåt litet, enkelt. Men jag vet inte vad. Till kvinnan tänkte jag kanske typ ett näsduksfodral och handledsväska eller typ sminkväska/necessär. Men till mannen då? De är i 65-års-åldern, pensionärer, och jag känner dem inte så väl egentligen, så jag vet inte hur det ser ut hemma hos dem.

Till honom...
En mössa?
Vetevärmare?
Tack för idéer! det kändes inte klockrent, men ajg ska sova på saken. Fler idéer, någon??
Passfodral
Pocketboksfodral
Näsduksfodral till honom med
Påse till vinflaskan
mimpen skrev:
MammaTess skrev:Bild
Bild

Lilla A behövde mjuka byxor under overallen idag, detta blev resultatet.. :D
Snofsigt värre! Jag behöver lära mig sy applikation, behöver lappa en av AH:s favoritkoftor... det kunde ju lämpligen göras i utbildningssyfte :lol:
Klart du kan sy applikationer, på de här snabbebyxorna blev det bara klippt på frihand och sytt utan fliselin ( heter det va :lol: )
Men annars så klipper jag ut motivet från tyget, stryker på fliselin ( klister på båda sidorna), stryker motivet på tyget och sen syr med tät sicksack runt om. Klart! :D
Av Enid
Så mycket fina grejer ni syr! :loving:

Idag har jag också sytt, det var säkert en vecka sedan sist :shock: . En tomteklänning till A, han ville ha en likadan som en flicka på dagis hade på Lucia. En loppisklänning till mig har jag sytt in, det var en enormt stor städrock i ursnyggt tyg och nu sitter den bra också. Och lite PUL-påsar och badrumsförvaring som blev riktigt bra.
Av Enid
Lojse skrev:jag funderar på om jag skulle ta och sy en hårdlift vs mjuklift till barnvagnen... det borde inte vara så mycket att tänka på va?
Jag såg en jättefin hemmasydd på en av barnbutikerna i Stockholm när A var liten. Det såg jättelätt ut att göra själv men man ska nog fästa fast vadderingen lite om man har skumgummi för där hade skumgummit snurrat sig i väggarna tyvärr.
Av Enid
kvarnvik skrev:Hur stort huvudomfång ska man räkna med på en 6-åring?
Tänkte sy en mössa till kusinen till julklapp :D
Jag mätte hela familjens huvud här om veckan och M (2år) har 50cm, A (3½ år) har 54cm, jag har 57cm och pappan i familjen har 62 cm. Någonstans 54-56cm gissar jag. A har väldigt stort huvud för sin ålder och har storlek 6-10 år på köpemössor.
Användarens profilbild
Av Fryle
Enid skrev:
kvarnvik skrev:Hur stort huvudomfång ska man räkna med på en 6-åring?
Tänkte sy en mössa till kusinen till julklapp :D
Jag mätte hela familjens huvud här om veckan och M (2år) har 50cm, A (3½ år) har 54cm, jag har 57cm och pappan i familjen har 62 cm. Någonstans 54-56cm gissar jag. A har väldigt stort huvud för sin ålder och har storlek 6-10 år på köpemössor.
Och här finns en fyraåring med 53, en åttaåring med 55.
Användarens profilbild
Av Stark
Jag kom på att F inte får så många julklappar, så jag gick ut och köpte två fina nya napphållare idag. Och så kom jag hem och fick ågren... Så jag satte mig ner och sydde två till henne i kväll. De andra får nog åka tillbaka till affären. Speciellt eftersom de var ganska så dyra - köpta i fin affär :wink:
Användarens profilbild
Av mimpen
Fryle skrev:
mimpen skrev:
Panakeia skrev:

Till honom...
En mössa?
Vetevärmare?
Passfodral
Pocketboksfodral
Näsduksfodral till honom med
Påse till vinflaskan
Måste fråga syrran om han brukar läsa. Det hade ju kunnat vara nåt!
Användarens profilbild
Av carro83
mimpen skrev::vågen:
Nu ahr jag en overlockmaskin! :vågen:

:app: åh va skoj...vilken blev det??
Själv har jag en Husqvarns S15...räcker till mig iaf...
Användarens profilbild
Av mimpen
carro83 skrev:
mimpen skrev::vågen:
Nu ahr jag en overlockmaskin! :vågen:

:app: åh va skoj...vilken blev det??
Själv har jag en Husqvarns S15...räcker till mig iaf...
En Pfaff Hobbylock 2.0

Nu har jag provsytt! Det är skitakul! :vågen:

Men... Hur gör man snygga hörn?! Min syrras svärfar kommer att få årets fulaste grytlappar, eller, tja, nästan i alla fall. Men maken som inte är så nogräknad hälsar att de är jättefina, särskilt som de är ett par som matchar varandra :lol: Och tja, eftersom syrrans svärfar antagligen inte är mer petnoga med sånt än min man så får han dem ändå, fast jag inte är riktigt nöjd :) Men hörnen blev inte bra. Och så undrar jag hur man kan göra om man vill ha sådana typ "fästöglor" när man overlockar. Det går ju inte :hmm: Nu sydde jag på dem i efterhand på vanliga maskinen, och det gick ju, men det blev väldigt tjockt och klunsigt och inte så snyggt... Dessutom kraschade jag en nål :evil:

Dessutom har jag sytt en liten handledsväska och ett näsduksfodral åt syrrans svärmor. De blev jag nöjda med. Men säg mig. Törs jag sy över dragkedjan med ol:en? Det är sådana nymodiga plastdragkedjor. Går det bra då eller blir kniven knäpp? jag vill inte behöva repa den för 1700 kr :lol:
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?