Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av kortnos
I slutet på april/början på maj så kommer lillasyster/bror. Och jag har sen tidigare en minimundus trikåsjal.
Har även en ringsjal (har jag för mig att den heter) från bärabarn. dock brukar jag få ont i axeln av den.. =/

Är ringsjal bättre om man ska bära barnet MEDANS man ammar? Tänkte ifall jag är på språng, bebis är hungrig och jag snabbt kan lägga ner h*n i sjalen så h*n får amma...

Nu till mitt "problem". Jag gillar verkligen trikåsjalen, men jag minns att med äldsta dottern blev det så varmt med den sjalen på sommaren. Plus att jag tyckte det var bökigt när jag skulle amma osv. Alltså, väldigt skön dock om bebis sov längre stunder. Minns ex att jag hade en tvätt-tid på fyra timmar när dottern var nyfödd och hon låg hela tiden i sjalen, grymt skönt :)

Vad borde jag ha för sjal? Jag kan sy själv om beskrivning finns. Och i sånt fall, vad för tyg?
Av sjaltokan
jag är ingen trikåsjalsfantast men de med bambu ska vara tunna o svala t.ex lovey duds
sen blir alla sjalar varma de varma sommardagarna.
En sele med babyinsats kanske? beco butterfly? manduca?
Av kortnos
Vet du eller kanske någon annan om det är lättare att amma med trikåsjal ifall man bär i vagga istället? :)
Jag provade aldrig det med dottern tyvärr, fattade nog aldrig att man kunde göra så :P

de allra varmaste dagarna får det nog bli vagn istället. Annars får det köras på lite lätta, tunna kläder eller bara blöja för bebisen när den är i bärsjalen :)

Satt även och kollade på tyger nyss ifall jag ska sy en långsjal själv.
http://www.hemptraders.com/ hamnade på den sidan, dock nu såhär på morgonen blev jag så osäker på vad för tyg jag bör ha. Och om det ska vara en blandning av hampa och bomull... virrigt ;)
Av kortnos
Nu fick jag som en aha-upplevelse. Tittar ju på de videor som finns här om att bära i vagga. Och i den sista videon visar hon hur hon sätter i och tar ur barnet ur sjalen. Märker då att hon viker ut tyget på axlarna! My god, att jag aldrig tänkt på det, det underlättar ju så himla mycket när man ska ta ur barnet :)

Gillar verkligen den här sidan!! :D
Användarens profilbild
Av Mikaela
Jag ammade aldrig i sjalen, så det har jag inga erfarenheter av. Har dock en kompis som gör det konstant med sin lilla tjej och det verkar funka bra. Hon bär i vagga.

Och min erfarenhet från sommaren i år var att det var alldeles för varmt för sjalen, trots att jag hade en sino som enligt många ska vara sval och gosig. Så jag skulle testa bambu om jag vore du.
Användarens profilbild
Av Scharlott
kortnos skrev:Vet du eller kanske någon annan om det är lättare att amma med trikåsjal ifall man bär i vagga istället? :)
Jag provade aldrig det med dottern tyvärr, fattade nog aldrig att man kunde göra så :P
Ja, ska du amma i trikåsjal är det enklast i fall du bär i vagga (även om det går att amma med barnet upprätt mage mot mage också).
kortnos skrev:de allra varmaste dagarna får det nog bli vagn istället. Annars får det köras på lite lätta, tunna kläder eller bara blöja för bebisen när den är i bärsjalen :)
Är du varm av dig. I så fall skulle jag rekommendera en av de svalare trikåsjalarna, t.ex. Aldoria Bambu Soft eller Looma Sino. För de allra varmaste sommardagarna kan du med fördel komplettera med ett ännu svalare alternativ - en tunn vävd bärsjal (t.ex. Calin Bleu gauzesjal som är en av de absolut tunnaste och svalaste), en mei tai eller en ergonomisk bärsele (FreeHand Baby Carrier, Beco Butterfly II och Beco Gemini är alla bra alternativ som går att bära i från nyfödd under de varmaste sommardagarna). Det är en smakfråga vilket alternativ som man tycker allra bäst om.
Användarens profilbild
Av ylvut
Min gauze sjal har varit guld värd till mina april barn.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?