Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Som frågan ovan lyder. Tänkte gå ut en snabbis och handla och vill gärna börja använda min nya ergo men osäker på hur jag ska klä min 6 månaders bebis när det är så kallt ute.. Har ingen bärjacka och ingen Stoor jacka som jag kan ha han under heller..
Hjälp.. :hmm: :roll:
tjae det är svårt att säga tycker jag. Det beror ju lite på hur kallt det är...

men som idag är det -5 här och inte speciellt blåsigt då kör jag på ullunderställ, vanlig byxa, stickad ulltröjja, skaloverall från p.o.p, väpnarhuva i ull, vindtät lite varmare mössa, vantar och på fötterna ett par innerskor (och strumpor) och utanpå det ett par av mina raggsockar. Fötterna är vår akilles häl och vi behöver skaffa ett par bättre vinterskor åt ungen, hade jag det hade han fått ha dem.
Huvud och fötter är viktigast att bylsa på, kroppen värms av din kroppsvärme. Lillkillen har, utöver sina vanliga kläder, ett par tunnare termobrallor och en Helly Hansen. Ullsockor och vindtäta tossor på fötterna, vindtät fodrad mössa på huvudet. Sjal, typ palestina, runt halsen om det blåser.

Overall tycker jag blir för tjockt i en sele.
Jag skulle ha ullunderställ, eventuellt också fleecbyxor och tröja och därefter en tjock vinteroverall. Elefantluva i merionoull, samt tossor och vantar i ull, kompletterat med ytterligare tossor och vantar samt mössa i samma material som overallen.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?