Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av katha
Berätta för mig vilken sele du gillar och varför?
Vilken sele skulle du vilja ha/prova?
Vad är det med selen som gör att du faller för den? Färgen? Komforten? Utformningen? Praktiskt?
Om du har tid får du gärna göra en jämförelse med de selar du ägt/provat. :tumup:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Beco 4th och Patapum Baby.
Patapumen har det bästa huvudstödet och avlastar allra bäst men har lite för långa axelband för mig när alla gravidkilon är borta. Beco 4th avlastar tillräckligt bra så länge barnen bärs i större utsträckning, är snygg och skön.

Jag har även testat Beco Butterfly; superskön men jag gillade inte att man sätter i barnet först. Angelpack; för hög i ryggen för min smak. Ergo; spännet på midjebältet hamnade på min höftknöl och gav mig blåmärken. Manduca; för stor för mig, den blev för bred över axlarna på något vis.
Av herilane
Har provat Patapum och Connecta, och Connectan passade mig mycket bättre. Både axelbanden och midjebandet är tunna, det hela är så lättviktigt att det nästan inte går att göra mer lättviktigare. Patapums stela midjeband och tjocka axelband var riktigt obekväma för mig, framförallt midjans kant riktigt skar in. Och - viktigt! - att man kan korsa axelbanden på Connectan.

Det är ju också ett plus att Connectan finns i många snygga mönster, och att den tar så lite plats och därmed är så lätt att ha med sig.

Har inte provat några fler selar för på bild ser de alla ut att vara mer lika Patapumen, så jag tror inte att jag kommer att gilla dem. Ja, kanske Beco 4th gen dårå.
Av LillaGrodan
Jag är liten på alla håll och kanter så jag har använt angelpack och Boba2G. Jag har gillat båda två skarpt men Boban är helt underbar. Sitter som en smäck och är bara superskön. Yngsta är 20 månader nu och åker fortfarande inte vagn så jag bär mycket och det är verkligen inte minsta problem. Inga problem att bära storebror på 3 år heller när han inte orkar gå.....trots att jag är en liten tanig en. Sambon använder manduca och det är ju också en bra sele....om man inte är så liten.....fast boban slår allt tycker jag. Jag skulle dock gärna sett att den hade en bredare sittyta som oh snap. Börjar bli sugen på en sådan nu när det inte sovs så mycket i selen längre....fast jag vet inte riktigt. Jag gillar inte konstruktionen på beco butterfly även om den nog passar min kroppsform den också. Action baby carrier gillar jag också...eller rättare sagt hur den sitter på mig....för låg i ryggpartiet för mina barn dock.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?