Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

När jag ska försöka sy på min gamla (men annars underbara) Husqvarna 2000 så går det inte så bra.. jag är tillräckligt ovan för att det skulle kunna vara nån inställning.. :roll: och sen när det inte funkar blir jag bara ARG!! :gaah:
Alltså, när det funkar (om det gör det) så blir det värdens minstaste, pyttigaste stygn.. verkar inte spela nån roll vilket läge jag vrider stygnslängdsknappen.. och oftast "matar" maskinen inte framåt utan lättare våld, vilket resulterade i 25 ministygn på samma ställe och trassel och en superARG mig!!!
Vad kan det vara?? :help:
Bowzee skrev:Hur är det med pressarfotstrycket?
När blev den servad sist?
hm, skulle det vara nåt tok med det menar du? hur kollar jag det? (inte så hemma på symaskiner.. haha)
Hm, den är efter sambons mamma som gick bort för ca 2,5-3 år sedan.. vi har inte servat den på den tiden.. men sambon påstod att hon hade gjort det "nyligen".. fast det vet jag ju inte hur länge sedan det är.
Hur ofta behöver man göra det? och var?
little_me skrev:
hm, skulle det vara nåt tok med det menar du? hur kollar jag det? (inte så hemma på symaskiner.. haha)
Hm, den är efter sambons mamma som gick bort för ca 2,5-3 år sedan.. vi har inte servat den på den tiden.. men sambon påstod att hon hade gjort det "nyligen".. fast det vet jag ju inte hur länge sedan det är.
Är pressarfotstrycket för hårt/löst så matar inte maskinen fram tyget så snabbt/sakta som krävs. Sitter en spak på vänstersidan där man ställer in det, man får prova sig fram lite.

Det kan ju hända att den behöver servas då. Det gör man hos en symaskinsåterförsäljare eller liknande.
Men kolla först pressarfotstrycket.
Bowzee skrev:
little_me skrev:
Är pressarfotstrycket för hårt/löst så matar inte maskinen fram tyget så snabbt/sakta som krävs. Sitter en spak på vänstersidan där man ställer in det, man får prova sig fram lite.

Det kan ju hända att den behöver servas då. Det gör man hos en symaskinsåterförsäljare eller liknande.
Men kolla först pressarfotstrycket.
I will do! :D
mimpen skrev:syr du i pul? det är lätt att det liksom klibbar fast. det funkar hyfsat på min maskin, men jag har just köpt en glidfot till maskienn för det syftet. annars har jag hört tips om att ha ett lager smörgåspapper mellan.
Samma lika oavsett vad jag syr i!
Jag vet vad det är för fel! För samma har hänt mig. Har samma maskin (vinröd). Det är dedär utbytbara hjulen som någon plastplugg har gått sönder på. vanligtvis för att man inte gör rätt när man byter dem, pressarfot upp och absolut inget våld Går att köpa eller få fixat hos symaskinsreparatör. :whut: Dyrt var det för en plastbit men jag gillar maskinen så mycket att det kändes värt det...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?