Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Marine78 skrev:Äntligen fått lite sytt igen! Har mängder med idéer, men kommer inte riktigt till skott för närvarande. Har ett "måste"-projekt att ta tag i så det kan skickas senast under helgen som kommer. Men i övrigt kan jag ju sy bara för att jag vill. Nu har 7½-åringen fått sig en pyjamas, väldigt välbehövligt:

Bild
Nöjd med resultatet och den intresserade kan läsa mer i bloggen ;-)
Cool pyjamas!
Av Enid
Humleblomstern skrev:Jag köpte min för hör och häpna 1800:- (hutlöst, snacka om lurad!), det var min första maskin. Men den har funkat jättebra, bytte ut den för fyra år sedan bara för att jag ville ha lite andra sömmar, inte för att det var något fel med den. En cremefärgad goding... :love:
Jag har en liknande men en Singer från sent 40-tal (tror jag) och det är fortfarande min huvudsymaskin, jag tycker den syr så mycket jämnare än nyare maskiner så all raksöm syr jag på den fast jag har en sprillans ny Singer också.

Den mår nog inte helt bra av att stå på en kallvind, bättre att ställa den i huset längst in i en garderob isf. Eller använd den :tumup: .
Jag hade det på känn att det inte var bra att den står på vinden, det är verkligen svinkallt där uppe (kände jag idag när jag skulle leta julpynt). Den får komma ner till värmen... Och den är ju jättebra, så hade jag bara haft plats hade den fått vara i drift. Men nu är det rejält trångt på sybordet... Egentligen borde man kanske sälja den till någon som kan ge den kärlek... :|
Användarens profilbild
Av AnKa
Marine78 skrev:Äntligen fått lite sytt igen! Har mängder med idéer, men kommer inte riktigt till skott för närvarande. Har ett "måste"-projekt att ta tag i så det kan skickas senast under helgen som kommer. Men i övrigt kan jag ju sy bara för att jag vill. Nu har 7½-åringen fått sig en pyjamas, väldigt välbehövligt:

Bild
Åhhh, vad fint. Vilket jättefint tyg. Får man beställa?
Symaskinsgubben ringde idag :| .
Min OL mår inte bra, han måste byta ut båda knivarna och stygnplåten. Och det blir svindyrt. Knivarna är ju inte så fasliga i sammanhanget, men plåten kommer att gå på ungefär 1100:-. Och så arbetskostnaden på det... Så sammanlagt blir det väl ungefär 2000:- :cry: . Skit också... Och eftersom han måste beställa hem plåten kommer det antagligen bli så att jag tidigast får den efter nyår. Och allt detta för att jag för länge sedan körde över en nål :oops: .
Användarens profilbild
Av SCSI
Det behövdes lite gosiga under-overallen-kläder här, så jag sydde ett par fleecebyxor åt bonus.
Eftersom jag hade kvar av filten jag tidigare i höstas sydde en drakhuva av blev det givetvis ett par drakbyxor (nu efterlyser ungen en draktröja så att han har ett helt drak-kit... jag har lovat att kolla om tyget räcker, men jag är inte säker på det).

Tyvärr vägrade han att posera i huva + byxor, eller ens posera alls... så jag smygfotade lite medan han lekte. Huvan fotade jag när jag sydde den...:

Bild Bild

Allt började egentligen med en drakdräkt jag sydde åt bäbisen:
Bild
Användarens profilbild
Av SCSI
Humleblomstern skrev:Symaskinsgubben ringde idag :| .
Min OL mår inte bra, han måste byta ut båda knivarna och stygnplåten. Och det blir svindyrt. Knivarna är ju inte så fasliga i sammanhanget, men plåten kommer att gå på ungefär 1100:-. Och så arbetskostnaden på det... Så sammanlagt blir det väl ungefär 2000:- :cry: . Skit också... Och eftersom han måste beställa hem plåten kommer det antagligen bli så att jag tidigast får den efter nyår. Och allt detta för att jag för länge sedan körde över en nål :oops: .
Misär!!!
... vad kostar det att köpa delarna på nätet och byta själv?

:notes: *bli kompis med en symaskinsreparatör som är villig att byta tjänster vid behov*
Användarens profilbild
Av mimpen
:klappa:
Användarens profilbild
Av ellla
SCSI skrev:Det behövdes lite gosiga under-overallen-kläder här, så jag sydde ett par fleecebyxor åt bonus.
Eftersom jag hade kvar av filten jag tidigare i höstas sydde en drakhuva av blev det givetvis ett par drakbyxor (nu efterlyser ungen en draktröja så att han har ett helt drak-kit... jag har lovat att kolla om tyget räcker, men jag är inte säker på det).

Tyvärr vägrade han att posera i huva + byxor, eller ens posera alls... så jag smygfotade lite medan han lekte. Huvan fotade jag när jag sydde den...:

Bild Bild

Bild
:love:
Helt underbara!!!
Av annbom
ellla skrev:
SCSI skrev:Det behövdes lite gosiga under-overallen-kläder här, så jag sydde ett par fleecebyxor åt bonus.

Bild Bild

Bild
:love:
Helt underbara!!!
:iagree:
Användarens profilbild
Av SCSI
Jag var inte ens gravid när jag sydde den här - men det måste vara den bästa och coolaste gravidklänningen nånsin!

Bild

Jag fick massa beröm för den när jag hade den på en fest för ett par veckor sen, och idag råkade jag ha på mig den när jag gick in i en secondhand/hantverksbutik i stan och den trevliga kvinnan som äger butiken mer eller mindre insisterade på att jag ska börja sy upp såna så hon kan sälja dem i sin butik. :mrgreen:

... fast då skulle jag ju inte vara ensam om den längre! :roll:
SCSI skrev:Jag var inte ens gravid när jag sydde den här - men det måste vara den bästa och coolaste gravidklänningen nånsin!

Bild

Jag fick massa beröm för den när jag hade den på en fest för ett par veckor sen, och idag råkade jag ha på mig den när jag gick in i en secondhand/hantverksbutik i stan och den trevliga kvinnan som äger butiken mer eller mindre insisterade på att jag ska börja sy upp såna så hon kan sälja dem i sin butik. :mrgreen:

Supercool! :love:
SCSI skrev:
Misär!!!
... vad kostar det att köpa delarna på nätet och byta själv?

:notes: *bli kompis med en symaskinsreparatör som är villig att byta tjänster vid behov*
Ja, misär är vad man bör kalla det :cry: .
Inte nog med att det kommer att ta jättelång tid innan jag får tillbaka den, sen skall jag bli ruinerad också. Men jag tror att jag låter symaskinsgubben fixa det ändå, jag höll på att bryta ihop när jag skulle till att byta kniven. Men hade jag varit lite händigare så...

Och ja visst, en egen symaskinsreparatörkompis skulle man ha... :roll:
Av Marine78
Hade bara tyg till en pyjamas och knappt ens det. Köpte tyget hos Mjuka Tyger och tycker motivet är kul, men kvaliteten på tyget är sisådär tyvärr. Inte värt meterpriset i mitt tycke i alla fall så jag kommer inte köpa mer.
Men resultatet blev ju helt ok i alla fall :wink: efter en del huvudbry
AnKa skrev:

Bild
Åhhh, vad fint. Vilket jättefint tyg. Får man beställa?
Av Marine78
Störtcool klänning! Verkligen något utöver det vanliga och jag gissar att den växer med magen rätt bra ;-)
SCSI skrev:Jag var inte ens gravid när jag sydde den här - men det måste vara den bästa och coolaste gravidklänningen nånsin!

Bild

• 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?