Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av belinda
Oj vilka fina grejer ni gör :vågen:

Puppan; vilka sköna tofflor!! Så fin färg!

Sagasmamma, har du virkat dem nerifrån och upp va?, blev sån härlig form :D

Jag måste visa hur den däringa bollen jag frågade om tidigare blev:

Bild

Sen fick jag för mej att börja virka en julkrubba, men jag har bara gjort Jesus ännu :mrgreen:
Bild
Senast redigerad av belinda den ons dec 15, 2010 12:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Zai
belinda skrev:Oj vilka fina grejer ni gör :vågen:

Puppan; vilka sköna tofflor!! Så fin färg!

Sagasmamma, har du virkat dem nerifrån och upp va?, blev sån härlig form :D

Jag måste visa hur den däringa bollen jag frågade om tidigare blev:

Bild

Sen fick jag för mej att börja virka en julkrubba, men jag har bara gjort Jesus ännu :mrgreen:
Bild
Lagade dina bildlänkar lite...

Superfina :loving:
Av tumbler
belinda; jag gjorde den gröna från toppen, den andra nerifrån. Jag är inte nöjd med den flerfärgade, men dottern är nöjd och ser fin ut ändå, och jag lärte hur man inte ska göra. :lol:

Vilken fin bold! Så jämn den ser ut! Vad har du inuti?
Jesusbarnet är söt i all sin enkelhet, det gillar jag! :D
Av belinda
Sagasmamma: jaså gjorde du, jag hade gissat tvärtom, den gröna nerifrån och och upp och den andra uppifrån. Well, fina är de iaf! :D
Användarens profilbild
Av nakum
Kanske ingen som vet vilka det här är, men dessa har jag gjort i julklapp till min bror:
Bild
Nu hoppas jag bara att han spelat spelet. :Hahaa:

Någon som har en idiotsäker guide till hur man virkar blommor? Jag har försökt med en vanlig beskrivning på garnstudio, men den såg inte klok ut och dessutom tappade jag bort mig hela tiden. :oops:
Användarens profilbild
Av Zai
nakum skrev:Kanske ingen som vet vilka det här är, men dessa har jag gjort i julklapp till min bror:
Bild

Någon som har en idiotsäker guide till hur man virkar blommor? Jag har försökt med en vanlig beskrivning på garnstudio, men den såg inte klok ut och dessutom tappade jag bort mig hela tiden. :oops:
Hur stora blommor vill du göra? Vad ska du ha dem till?
Användarens profilbild
Av nakum
Zai skrev:
nakum skrev:Kanske ingen som vet vilka det här är, men dessa har jag gjort i julklapp till min bror:
Bild

Hur stora blommor vill du göra? Vad ska du ha dem till?
Gärna små, typ virknål 2-3 nånting. Jag har stickat iphonefodral som de ska sitta på :wink:
Användarens profilbild
Av Zai
nakum skrev: Gärna små, typ virknål 2-3 nånting. Jag har stickat iphonefodral som de ska sitta på :wink:
De här är lätta och går att göra små, beroende på garn och virknål, som vanligt. Gör du många lager blir den lite hög men du kan ju göra upp till första eller andra lagret. Bara att stanna när du känner dig nöjd.
Användarens profilbild
Av nakum
Zai skrev:
nakum skrev: Gärna små, typ virknål 2-3 nånting. Jag har stickat iphonefodral som de ska sitta på :wink:
De här är lätta och går att göra små, beroende på garn och virknål, som vanligt. Gör du många lager blir den lite hög men du kan ju göra upp till första eller andra lagret. Bara att stanna när du känner dig nöjd.
Tack! De ska jag försöka mig på ikväll! :D
Användarens profilbild
Av puppan
Jag brukar göra enkla små blommor så här:

8 maskor i en magisk ring.
Tre stolpar och en smygmaska i samma maska, upprepa hela varvet runt.
Då blir det sådana här blommor

Bild
Av lilla trasdockan
oh vad jag vill komma igång och virka igen men har fullt upp med julbaket :( kanske ska göra om schemat. 1bakad grej, 1 virkad osv. eller tror ni min släkt skulle bli glad av virkade godisar istället för ätbara? :wink:
Av No_
Jag har ett julklappsprojekt pågång, jag har t.o.m. involverat maken.
Jag har tänkt posta bilder här... nu när jag skrivit kanske jag gör det nån gång. :)
Vi hoppas att barnen som ska få det virkade blir glada, annars är det en massa bortkastad tid. :(
Användarens profilbild
Av puppan
Belinda: vad fin bollen blev. Och vilket härligt garn. Är det flerfärgat?
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 117

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?