Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

mimpen skrev:Nu har jag köpt ett gäng bitar av ohlsons prickiga vaxdukar (vita prickar på rosa, svart och grön botten). Jag tänkte tvätta dem, och undrar om jag vågar köra dem alla i samma tvätt? Jag har misslyckats kapitalt med tvätt på sistone och färgat än det ena än det andra. Men här, vita prickar liksom, inget borde ju färga då eller? Jag blir tossig om jag måste köra allt separat första gången...
Jag skulle chansa! :tumup:
Av annbom
Humleblomstern skrev:
mimpen skrev:Nu har jag köpt ett gäng bitar av ohlsons prickiga vaxdukar (vita prickar på rosa, svart och grön botten). Jag tänkte tvätta dem, och undrar om jag vågar köra dem alla i samma tvätt? Jag har misslyckats kapitalt med tvätt på sistone och färgat än det ena än det andra. Men här, vita prickar liksom, inget borde ju färga då eller? Jag blir tossig om jag måste köra allt separat första gången...
Jag skulle chansa! :tumup:
Jag med :)
Användarens profilbild
Av mimpen
Då chansar jag i morgon! :tumup:

Åååå, jag och tvillingnålen! Nu är vi vänner! Det blir jättefint! Snart har jag sytt en hel tröja till Hjalmar som jag är nöjd med tror jag. Möjligen blev den för lång, svårt att prova på honom nu då :lol: Men jag fick till kantband, fållar och sånt som jag ville. Jag börjar kunna! :vågen:
Användarens profilbild
Av carro83
mimpen skrev:Då chansar jag i morgon! :tumup:

Åååå, jag och tvillingnålen! Nu är vi vänner! Det blir jättefint! Snart har jag sytt en hel tröja till Hjalmar som jag är nöjd med tror jag. Möjligen blev den för lång, svårt att prova på honom nu då :lol: Men jag fick till kantband, fållar och sånt som jag ville. Jag börjar kunna! :vågen:
:app: va roligt! Hoppas det kommer bild!
Hoppas själv kunna sy lite till killen här hemma snart nu när de flesta beställningar är klara!
Användarens profilbild
Av mimpen
carro83 skrev:

:app: va roligt! Hoppas det kommer bild!
Hoppas själv kunna sy lite till killen här hemma snart nu när de flesta beställningar är klara!
Kameran är försvunnen :hopmad:

Sen kommer det bild...
Användarens profilbild
Av mimpen
Silverros skrev:

Så kul! (:
Heja Mimpen!

Vad är en tvillingnål...? :hmm:
Det är liksom två nålar som sitter bredvid varandra, så man får två sömmar med typ 5 mm avstånd, det blir helsnyggt. När man får till det... (jag måste ändra alla inställningar på maskinen - pressarfotstrycket till 2, trådspänningen till 2, och stygnlängden till 3,5... det tog ett tag att komma på det :roll:)

Typ den här:
http://www.symaskinsexperten.se/Naalar/ ... 4mm1st.htm
Användarens profilbild
Av tweed
Ang tvillingnålen: Sömmen blir elastisk också, så det är stor skillnad mellan att sy två raksömmar bredvid varandra och att sy med tvillingnål, på tex fållar eller på kantband i trikå.
Användarens profilbild
Av Titinea
kvarnvik skrev:Ang tvillingnålen: Sömmen blir elastisk också, så det är stor skillnad mellan att sy två raksömmar bredvid varandra och att sy med tvillingnål, på tex fållar eller på kantband i trikå.
Fast jag har dålig erfarenhet av tvillingnål. Efter några tvättar har den bakre tråden släppt och hela alltet börjat att rispas upp... På flera av tröjorna jag sytt. Så nu kör jag med elastisk raksöm istället... fungerar bra.
Användarens profilbild
Av carro83
Titinea skrev:
kvarnvik skrev:Ang tvillingnålen: Sömmen blir elastisk också, så det är stor skillnad mellan att sy två raksömmar bredvid varandra och att sy med tvillingnål, på tex fållar eller på kantband i trikå.
Fast jag har dålig erfarenhet av tvillingnål. Efter några tvättar har den bakre tråden släppt och hela alltet börjat att rispas upp... På flera av tröjorna jag sytt. Så nu kör jag med elastisk raksöm istället... fungerar bra.
Elastisk raksöm?? :hmm:
Av letw83
Titinea skrev:
Hade samma problem. *hata tvillingnål*. Kantbanden kör jag med elastisk raksöm, och fållar körde jag med hushållsoverlocksömmen innan jag skaffade covermaskinen.
Användarens profilbild
Av mimpen
Titinea skrev:
elastisk raksöm. Är det sådan förstärkt?? Jag har en sån som är som tre bredvid varandra, typ på varandra...
Användarens profilbild
Av tweed
Mina tvillingnålsömmar har aldrig gått upp. förstärkta raksömmen tycker jag drar ut tyget så mycket, plus att den är omöjlig att sprätta, jag gillar inte förstärkt raksöm :strid:
Användarens profilbild
Av ellla
Ikväll kom jag på att det är lucia på måndag och att vi är bortresta i helgen. Jag har planerat att Arvid skulle vara pepparkaksgris... Efter ett par timmar vid maskinen har jag nu bara lite kristyr kvar på magen och så ska knorren sys fast med ett par stygn!
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?