Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Är det någon som försökt färga ett sofföverdrag? Hur gick det?

Jag har nämligen börjat längta efter en turkos soffa. Idag har jag en Karlstad från IKEA med vit Blekingeklädsel. Den är av 100% bomull så det borde ju gå men jag har för mig att tyget kanske är behandlat med något som gör det svårt för färgen att tränga in? Vad tror ni?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Tassar för att höra åsikter.

Vi har en vit-blårandig soffa från IKEA med vitt extraöverdrag liggandes. Och jag har funderat på att färga det i någon mörkare, mera smuts-gömmande färg.
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag har färgat såna där lösa överdrag. Det gick bra men var ett fasligt mätande & räknande eftersom det var till 3-sits, 2-sits & fåtölj. Det stod att man inte kunde färga dem, men det gick alldeles utmärkt & de höll färgen bra trots relativt frekvent tvättande.
Användarens profilbild
Av melon
Även om ingen appretur är kvar i tyget så bör du tvätta den helt ren från fett, annars kan färgningen bli fläckig.

En turkos soffa låter jättefint :app: jag vill gärna se bilder sen!
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
:vågen:

Det här låter ju underbart. Jag måste nog tvätta överdraget ett par gånger först bara för att få bort så mycket som möjligt av impregneringen för överdraget är rätt nytt och aldrig tvättat. Nu velar jag mellan rosa och turkos. Kanske ska lägga upp bilder så ni kan hjälpa mig att bestämma mig?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?