Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Alltså.... Nu har jag snart gjort av med tre nystan och har NIO meter korv... Det kommer ju bli hur trassligt som helst i maskinen känns det som. Dessutom funderar jag på om jag verkligen behöver alla fyra nystan..
Av puh
Kaffemoster skrev:Alltså.... Nu har jag snart gjort av med tre nystan och har NIO meter korv... Det kommer ju bli hur trassligt som helst i maskinen känns det som. Dessutom funderar jag på om jag verkligen behöver alla fyra nystan..
Jag hade 4 nystan eskimå och det blev 7,5 meter EFTER tovning, jag har testat att rullat ihop det och jag tyckte att det var lagom för ett sittunderlägg. Innan tovning var den nästan dubbelt så lång :shock: Men det trasslade ingenting i maskinen. Hade dock i en massa handdukar samtidigt :tumup:

Den tovade korven är dock ganska tunn (ca 1-1,5 cm) - jag hade gärna haft en tjockare korv, tror att det hade blivit snyggare. Men hur får man det nästa gång :hmm:
Användarens profilbild
Av MuuM
Jag har gjort en massa korvar och flätat dem till en dyna. Tror ni det funkar i maskinen? Tovar det ihop sig till en dyna direkt då? Och hur mycket krymper lovikka?
puh skrev:
Kaffemoster skrev:Alltså.... Nu har jag snart gjort av med tre nystan och har NIO meter korv... Det kommer ju bli hur trassligt som helst i maskinen känns det som. Dessutom funderar jag på om jag verkligen behöver alla fyra nystan..
Jag hade 4 nystan eskimå och det blev 7,5 meter EFTER tovning, jag har testat att rullat ihop det och jag tyckte att det var lagom för ett sittunderlägg. Innan tovning var den nästan dubbelt så lång :shock: Men det trasslade ingenting i maskinen. Hade dock i en massa handdukar samtidigt :tumup:

Den tovade korven är dock ganska tunn (ca 1-1,5 cm) - jag hade gärna haft en tjockare korv, tror att det hade blivit snyggare. Men hur får man det nästa gång :hmm:
Tack! :tumup:
Då tar jag och använder upp sista nystanet också.

Tjockare korv borde du väl få om du antingen virkar med dubbelt garn, eller försöker att inte dra ut korven så mycket kanske...
Användarens profilbild
Av puppan
MuuM skrev:Jag har gjort en massa korvar och flätat dem till en dyna. Tror ni det funkar i maskinen? Tovar det ihop sig till en dyna direkt då? Och hur mycket krymper lovikka?
Ingen aning, men vad spännande! :app:
puppan skrev:
MuuM skrev:Jag har gjort en massa korvar och flätat dem till en dyna. Tror ni det funkar i maskinen? Tovar det ihop sig till en dyna direkt då? Och hur mycket krymper lovikka?
Ingen aning, men vad spännande! :app:
Säger som puppan, Spännande!

Jag låg igår och funderade på om man kunde sy ihop spiralen innan tovning - men kom fram till att det borde riskera att bli en skål av det då. Eller tror ni jag tänkte fel då?
Fast frågan är om det nånsin blir några julklappar....

Igår tovade jag och började försöka sy ihop första. Lätt var det ju inte.....
Snyggt blev det inte heller.... Knapphålssilke i rätt färg hade kanske varit bättre än dubbel svart tråd. Men min ambition var att stygnen skulle vara osynliga :floet2:
Användarens profilbild
Av melon
Jag stoppade in 35 meter korv i tvättmaskinen. 6 olika korvar, från 4 till 10 meter långa fördelat i två örngott. De tovade inte ihop sig. Men däremot blev korvarna som var gjorda av dubbelt förgarn lite ojämna... så de skippar jag kanske.
Kaffemoster skrev:Naturgummi från Panduro sas det....

Ihopsyendet är ju för fanken ett evighetsprojekt. Och värre än så, ett TRÅKIGT evighetsprojekt, som dessutom blir fult!! :hopmad:
Ojdå, nu blev jag osugen på att sy...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?