Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Och sy ihop runt en cirkel, tja, jag liksom bara nålar ihop och syr runt. Det kanske inte blir en perfekt cirkulär form, men det duger säkert :) Jag sydde en vinbärar-påse en gång, då sydde jag först ihop liksom den cylinderformade delen, och sen sydde jag på botten.
Jag gör mina fodrade. Ena delen av vaxduk och den andra i vanligt bomullstyg. På så sätt behövs inget mellanlägg och sen går de att använda som tex ytterkrukor eftersom de tål lite väta.

Korgen består av en cirkel och en rektangel. Jag använder en kastrull som mall för cirkeln. Tar sen diametern gånger pi, 3,14. Det blir den långa sidan på rektangeln och kollar sedan hur hög jag vill ha den. Det blir kortsidan på rektangeln. Sen klipper jag ut samtliga delar, syr ihop kortsidorna på rektanglarna så att det blir ett rör. Sen syr jag fast röret på cirkeln. Tygkorgen sätts rättvänd i vaxdukskorgen och så på med kantband. Färdigt!

Bild
Användarens profilbild
Av mimpen
Kajsabajsa skrev:Jag gör mina fodrade. Ena delen av vaxduk och den andra i vanligt bomullstyg. På så sätt behövs inget mellanlägg och sen går de att använda som tex ytterkrukor eftersom de tål lite väta.

Korgen består av en cirkel och en rektangel. Jag använder en kastrull som mall för cirkeln. Tar sen diametern gånger pi, 3,14. Det blir den långa sidan på rektangeln och kollar sedan hur hög jag vill ha den. Det blir kortsidan på rektangeln. Sen klipper jag ut samtliga delar, syr ihop kortsidorna på rektanglarna så att det blir ett rör. Sen syr jag fast röret på cirkeln. Tygkorgen sätts rättvänd i vaxdukskorgen och så på med kantband. Färdigt!

Bild
Snygga, och bra beskrivning!
exiteme skrev:Jag har tyg, men banne mig ingen tid.... :cry:
Någon som vill ha tyg med motorcyklar i utbyte mot att sy en korg till mig? :wink:
När vill du ha klart de?
Användarens profilbild
Av mimpen
Silverros skrev:3 krogar sydda! Men lite mindre "avancerade" och med ett kantband på två av dem och på den tredje har jag helt enkelt vikt ner kanten och sytt.

Nu ska göras egen ischoklad och pepparkakor att fylla dem med :tumup:
Nice! Hur stora gjorde du dem??
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?