Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av herilane
När man knyter t.ex. vanligt omslutet kryss på magen, så går det ju först ett smokingbälte, och sedan ett kryss över det. Efter krysset ska båda ändorna under varsitt bebisben och sedan runt mina höfter. Inget nytt där.

I krysset är tyget utbrett. Men när det ska runt mina höfter så ska det ju bli smalt igen. Hur gör ni där? Viker ni elleri inte? Vilken kant hamnar överst - samma som i krysset, eller motsatt?
Användarens profilbild
Av rithelo
Ofta brukar jag faktiskt inte breda ut krysset just när jag knyter utan jag korvar ihop det - kontrollerat så jag vet vad som är upp och ner dock - och korsar det först under rumpan, drar det sen under benen, bak och knyter klart. Efter det så breder jag ut krysset.

De gånger jag breder ut krysset direkt så korvar jag bara ihop det precis innan jag drar det under benen - ingen vikning.
Användarens profilbild
Av Din mamma
herilane skrev:
Din mamma skrev:Jag snurrar för att liksom låsa fast det hela :tumup:
Snurrar hurdå / vardå?
Snurrar ändarna under bebisknäna, jag tycker att det stabiliserar lite. Min långa sjal är lite för kort så jag knyter på yttersta ändarna och då tycker jag att den sidan som inte kommer med i knuten glider lite annars. Förstår någon vad jag pratar om? :lol:
Användarens profilbild
Av Sarai
Din mamma skrev:
herilane skrev:
Din mamma skrev:Jag snurrar för att liksom låsa fast det hela :tumup:
Snurrar hurdå / vardå?
Snurrar ändarna under bebisknäna, jag tycker att det stabiliserar lite. Min långa sjal är lite för kort så jag knyter på yttersta ändarna och då tycker jag att den sidan som inte kommer med i knuten glider lite annars. Förstår någon vad jag pratar om? :lol:
Javisst. Det var ju smart!
Av Franneke
Och jag gör tvärtom, jag brukar ha sjalen brett kring höften (självklart inte helt utbrett, men så att det blir som ett brett bälte), samma smalsida upp som över barnets rygg, det blir skönast så tycker jag. Och så kan jag stoppa tösens ben i sjalen som går kring höften om jag vill t ex värma dem lite extra. :tumup:
Användarens profilbild
Av Mosan
rithelo skrev:Ofta brukar jag faktiskt inte breda ut krysset just när jag knyter utan jag korvar ihop det - kontrollerat så jag vet vad som är upp och ner dock - och korsar det först under rumpan, drar det sen under benen, bak och knyter klart. Efter det så breder jag ut krysset.

De gånger jag breder ut krysset direkt så korvar jag bara ihop det precis innan jag drar det under benen - ingen vikning.
Så brukar jag också göra, ett kryss över ryggen ganska spänt, sen under benen på bebisen och knyter sen bak. Sen sprider jag ut krysset över ryggen.
Av herilane
Nu har jag också provat att knyta med krysset hopkorvat och bre ut det först senare. Det blir mycket bättre så, jämnare spänning i tyget. Annars fick jag alltid dra åt mycket mer på ena kanten än andra. Tack!
Användarens profilbild
Av Marina
Jag breder oftast ut krysset efteråt men jag brukar också försöka breda ut det som är runt midjan lite hjälpligt, bara lite gör faktiskt stor skillnad, jag bara drar i det neråt och uppåt, inget kontrollerat eller så.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?