Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Sitter och stickar efter ett mönster från Drops: http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 13&lang=se

Jag har stickat de två öronlapparna som ska vara till mössan, men har kört fast på den delen av instruktion där det står MÖSSA (och där man ska gå över till rundstickor). Att lägga upp 5 maskor är inget problem, men sen är jag osäker på om man bara ska föra över öronlappen på stickan eller om hur man gör när man stickar in den. Att det blir som ett litet varv just över lappen eller vad? För sen efter man har stickat in den lappen så ska man fortsätta lägga upp flera maskor och sen göra samma sak igen. Helt grön på att sticka efter mönster så lite tips vore bra :)
Lägg upp 6-6-5 (5-4) m med 1 tråd av varje färg på rundst 5,
sticka in en öronlapp på st (= 18-20-22 (24-26) m),
lägg upp 17-18-18 (19-20) m (= fram),
sticka in den andra öronlappen på st (= 18-20-22 (24-26) m)
och lägg upp 6-6-5 (5-4) m = 65-70-72 (77-80) m på st.
Sticka 1 räta v och 1 avigt v, fortsätt med slätst.
Du är helt inne på rätt spår.
Från och med nu ska du sticka runt, runt på rundsticka.
Först lägger du upp 5 nya maskor sen stickar du över en av öronlapparna från den stickan de sitter på. (Precis som när du stickar vanligt fast nu stickar du över den på rundstickan med tråden du lagt upp nya maskor med)
Fortsätt sen att lägga upp fler maskor med garnet du stickade över öronlappen med, sticka in den andra öronlappen på samma vis som den första
lägg sedan upp nya maskor och slut sedan arbetet till en ring genom att fortsätta sticka de 5 maskorna du la upp i början på arbetet.

Jag är värdelös på att förklara i ord, men hojta till om det är något du inte förstår..
Um ytterliggaren en (dum) fråga: det står sticka 1 varv räta, 1 varv aviga och fortsätt med slätstickning. I en stickbok jag har står det att slätstickning på rundstickor är bara räta varv. Hur menar de då i beskrivningen? 1 varv räta, 1 varv aviga och sen ?
A_Vigortsson skrev:Um ytterliggaren en (dum) fråga: det står sticka 1 varv räta, 1 varv aviga och fortsätt med slätstickning. I en stickbok jag har står det att slätstickning på rundstickor är bara räta varv. Hur menar de då i beskrivningen? 1 varv räta, 1 varv aviga och sen ?
Och sedan bara räta varv.
Slätstickning på rundstickor blir alltid bara räta varv. På raka stickor där man stickar fram och tillbaka (och alltså har en bak- och framsida) stickare man räta och aviga varv om vartannat. Det släta betyder alltså att man har samma typ av maskor på rätsidan (antingen räta maskor eller aviga).

Rätstickning däremot betyder att man på raka stickor bara stickar räta maskor, vilket på rätsidan av arbetet ser ut som ett avigt och ett rätt varv. (På rundstickor måste man istället sticka vartannat varv rätt och avigt för att få samma effekt.)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?