Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Mina barn har antingen tjocktjock vinteroverall i typ bävernylon eller vindfleeceoverall (PO.P:s) och jag hade nog inte vågat ha vindfleeceoverallen just nu. :shifty: Vi slutade med dem precis när snön kommit. Jag tror inte vi har mer snö här än i övriga landet - dvs någon dm. Vi har ett MAM-bärskydd också men det är bökigt om jag ska bära en på ryggen också. Barnen hinner liksom bli hysteriskt varma innan jag är klar. Hm, ja detta inlägg är väl mest att betrakta som tassande. :oops:
Väpnarluva på bebis funkar bra här. Med vanlig jacka hade jag MAMs bärskydd till och en halsduk på mig själv. Nu har jag clarabulles cali calo fleece under när jag har vanlig jacka på.
Jag knyter sjalen om mig i vanliga inomhuskläder, stoppar ner lilla E och sen sätter jag på oss två koftor och en jacka som fortfarande går att knäppa någorlunda (måste nog köpa en större jacka snart). Om vi ska vara ute länge har E en tunn overall på sig, annars vanliga kläder. Och på fötter/ben har hon ett par tjocka vuxenstrumpor. Sen har hon en fuskpolo och 1-2 mössor (beroende på om hon har overallen med huva eller inte) och slutligen delar vi halsduk. Vi gillar att vara varma :D (Det är vääääldigt kallt i Malmö!)
Här vill lillasyster ligga med sitt huvud i min halsgrop när hon åker sjal och ska sova, så jag har aldrig vågat ha halsduk eftersom det känns som att hon ska kvävas då... :shock:
Så jag har gått och frysit om halsen (jag är halsduksberoende så fort det börjar höstvina lite...).
Dessutom så glipar det alltid i hennes nacke i kanten mellan overall och mössa.
Men nu har den bästa idén dykt upp; vi har en varsin Buff :tumup: Den gör min hals varm utan att vara för tät om hon vill luta sig och den värmer hennes hals och nacke och går att lägga över overallkanten utan att den lossnar och glipar igen.
Finns många fina!
http://www.buffsverige.se/

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?