Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av cattisak
Kände precis som du när jag fick hem min bebina, sabla vaxduk! Kändes mycket stel och svår att knyta. Nu efter ett antal tvättar är den underbar, lätt att knyta, mjuk och go. Ge den några tvättar och kanske en omgång eller två med strykjärnet så blir den härlig.
Av Sara
MEN det är på gång en svensk översättning. Kommer dock inte ihåg vad det var för tidsperspektiv på den.... Skicka Ingrid ett mail och fråga
Den kommer nästa vecka!
Jag pratade med henne idag då hon frågade om jag ville ha den på svenska istället för engelska!
Dessvärre kommer inte min nya sjal på några dagar för den hade hon inte inne, men det hör ju inte hit :roll:
Användarens profilbild
Av Helena
Jag knyter aldrig x-omslut 2 med vävda sjalar, jag tycker att det är krångligt. Jag tycker att x-omslut med smokingbältet innanför är mycket bättre, då kan man få det precis lagom hårt.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Helena skrev:Jag knyter aldrig x-omslut 2 med vävda sjalar, jag tycker att det är krångligt. Jag tycker att x-omslut med smokingbältet innanför är mycket bättre, då kan man få det precis lagom hårt.
Å jag tycker precis tvärt om. Knyter x-omslut2 och gör bara en enkel knut på ryggen. När jag stoppat i sonen kan jag sedan dra åt X-et och "humpa" upp sonen lite :wink:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tycker också att Xomslut är bättre med vävd sjal. Tycker dessutom att den avlastar bättre eftersom största delen av barnets tyngd hamnar runt kroppen istället för på axlarna. När jag knyter Xomslut2 tycker jag det är svårt att få till smokingbältet bra. Däremot är den knytningen snyggare, då ser man Norrskenets vackra ränder bättre...
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Ville bara uppdatera lite.

Jag har knytit en del och faktiskt lyckats rätt bra med omslutet X med smokingbältet innanför. Fortfarande blir tyget över axlarna inte som jag vill men lillskruttan trivs :D Hon har mycket tålamod den tjejen som står ut med allt mammas fumlande :lol:

Dessutom var det en vänlig själ som erbjöd sin hjälp så nu ska jag äntligen få träffa en annan sjalare IRL och få lite råd. Kuul :lol:

Vill också tacka för all ert gensvar. Så otroligt hjärtevärmande :D
Användarens profilbild
Av Helena
Knyttet & K skrev:Jag tycker också att Xomslut är bättre med vävd sjal. Tycker dessutom att den avlastar bättre eftersom största delen av barnets tyngd hamnar runt kroppen istället för på axlarna. När jag knyter Xomslut2 tycker jag det är svårt att få till smokingbältet bra. Däremot är den knytningen snyggare, då ser man Norrskenets vackra ränder bättre...
Fast med många sjalar är x-omslut snyggare tycker jag. T ex med Stork Anna, då blandar sig färgerna mycket snyggare.
Användarens profilbild
Av April
Ja, det är verkligen konstigt att samma märke kan vara så olika...

Jag har ju en stjärntecken och av alla VÄVDA sjalar är det den mjukaste som jag provet och kännt på. Men de övriga Bebinorna - ska ju vara hårdare *skumt*

Jag har ju dock aldrig använt en trikåsjal - så jag har ju inte den erfarenheten :-D

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?