Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Men oj oj oj!!!!!! :love:
Vilka fina grejer!!
Ska se till att få in bilder på mitt verk också då eftersom Lojse fått hem det nu.
Ett linne & en tröja;
Bild
I dessa färger;
Bild
Blev den här tröjan;
Bild
Med 3/4-arm och halvrå halsringning
Bild
Humleblomstern skrev:Du menar fram? Det är inte svårt, men hur skall jag förklara... :hmm:
Jag vill också veta! :app:
(så slipper jag klura och göra misstagen själv... :fnissa: )
rithelo skrev:
Humleblomstern skrev:Du menar fram? Det är inte svårt, men hur skall jag förklara... :hmm:
Jag vill också veta! :app:
(så slipper jag klura och göra misstagen själv... :fnissa: )
Ok, då gör jag ett försök. Såhär gör jag, jag vet inte om det är rätta eller lätta sättet:

1. Klipp ut ficköppningen på benets framstycke. Skall man sätta mudd eller annan linning måste man göra den lite djupare än man först tror, mudden stjäl nämligen lite av höjden.
2. Klipp ut en rektangel i ficktyget där långsidan dubbelvikt är ca 2-3 cm bredare än ficköppningen och kortsidan lika lång som man vill ha fickan djup... Hänger ni med?
3. Lägg rektangeln räta mot räta mot benstycket över ficköppningen. Kortsidan på rektangeln skall ligga längs sidsömmen. Nåla.
4. klipp bort ficktyget (som sticker upp) längs frambenets ficköppningskant (om ni förstår vad jag menar blir jag imponerad :fnissa:). Sy ihop de två styckena.
5. Vänd och pressa, gör en snygg stickning.
6. Vik rektangeln så att även den andra kortsidan ligger mot sidsömmen. Sy ihop botten på fickan.
7. Sy ihop sidsömmen...
8. Sy på mudden upptill. Ficktyget skall liksom vara fastsytt och invikt i linningen (känn efter i brallorna ni har på er så förstår ni hur jag menar)

Oj vad mycket lättare det hade gått med en bildserie! :Hahaa:
Humleblomstern skrev:Rithelo, supercool tröja :love: !
:loving:
carro83 skrev:Vilka proffs alla är i detta bytet...känner mig lite liten :intetitta: (gömmer mig)
:this: Ropa inte hej förrän du är över bäcken!
En datorskärm kan förvandla de mest groteska skapelser till underverk. Du har inte sett mina sneda stygn och felmatchningar på trådar eller hört mig svära på det där jä-la trikåtyget som drar sig i maskinen eller förbannat min glömska över att man måste ha sömsmån... :lol:

Humleblomstern:
Jag ska ta och läsa din beskrivning ordentligt när inte linserna skaver och jag inte har tapetsering i huvudet. För jag lovar - jag ser faktiskt ut så här; :hellu:
rithelo skrev: Humleblomstern:
Jag ska ta och läsa din beskrivning ordentligt när inte linserna skaver och jag inte har tapetsering i huvudet. För jag lovar - jag ser faktiskt ut så här; :hellu:
Ja jag förstår det :lol: . Jag förstsår knappt själv vad jag har skrivit. Endera dagen sätter jag mig och gör en tutorial. Inte ikväll dock...
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 19
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?