Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
Ms Morrison skrev:
kvarnvik skrev:
Ms Morrison skrev:
letw83 skrev:
Ms Morrison skrev:Var får man tag i overlocknålar på nätet :gaah: Jag behöver den där HAx1SP strl 80-90 och jag hittar den ingenstans. Var köper ni ifrån?
Ingen aning tyvärr, min maskin har vanliga nålar, den där sorten har jag inte ens hört talas om...

Kollat hos bibbis? Eller dom symaskinswebshoppar som finns?
Ja där har jag kollat. Det står i manualen att det är den som ska användas. Det verkar som att de är lite längre än vanliga nålar. Jag fick med några paket m nålar när jag köpte maskinen och nu är de slut.
Andra lite längre nålar är ju EL nålarna, de har Bibbi, men det är ju svårt att veta om de passar. (jag har ju dessutom fått hål i trikå med ELnålarna, så jag vet inte om de är så bra)
Vad är det för maskin? En ÅF för det märket borde ju kunna hjälpa dig.
Det är en Janome Mylock 744. Just nu är den riggad med de sista EL nålarna som eg hör till coverpron. Varför tänkte jag inte på detta när jag var på syfestivalen, perfekt ställe att fråga+handla :hopmad:
janome mylokc har jag också, dock 644 tror jag min heter - men den har jag vanliga nålar i - har haft ett antal olika sorter - inga konstigheter?
kan det vara så att det är pga dedär konstiga nålarna som den tuggar nålar? har du testat vanliga?
Användarens profilbild
Av tweed
Jag håller på och klipper ut en klänning till mig själv att sy som test inför den jag och mamma ska försöka oss på att sy i chiffong till syrrans bröllop. Ska ju få till en amningslösning på den, men jag tror att det blir ganska enkelt eftersom den är väldigt djupt V-ringad framtill, tänkte bara sätta i en tygbit som ett fusklinne där.
Hade bara en ärm kvar att klippa nu, men lillebror vaknade och ville ha ny blöja och lite mat, men han verkar somna om nu så jag borde iaf få klippt idag :D
Hur förvarar ni era trådrullar? Har mina i en liten låda och letar febrilt efter rätt färg varje gång... Och så trullar ändarna ihop sig till ett enda trullirull. Har funderat på att spika upp spikar på en träplanka, men det låter ju inte så snyggt. :hmm:

Skulle gärna vilja se bilder på hur ni fixat trådrulleförvaringen!
Användarens profilbild
Av mimpen
Humleblomstern skrev:Hur förvarar ni era trådrullar? Har mina i en liten låda och letar febrilt efter rätt färg varje gång... Och så trullar ändarna ihop sig till ett enda trullirull. Har funderat på att spika upp spikar på en träplanka, men det låter ju inte så snyggt. :hmm:

orkar inte fota just nu, för mörkt. Men jag har ju en sån tavla. Det finns väl sntggare lösningar. Men om jag bara hade nog med trådrullar så skulle inte spikarna synas :lol:
mimpen skrev:
Humleblomstern skrev:Hur förvarar ni era trådrullar? Har mina i en liten låda och letar febrilt efter rätt färg varje gång... Och så trullar ändarna ihop sig till ett enda trullirull. Har funderat på att spika upp spikar på en träplanka, men det låter ju inte så snyggt. :hmm:

orkar inte fota just nu, för mörkt. Men jag har ju en sån tavla. Det finns väl sntggare lösningar. Men om jag bara hade nog med trådrullar så skulle inte spikarna synas :lol:
En tavla? Menar du en spånskiva då eller en planka?
Användarens profilbild
Av mimpen
Humleblomstern skrev:
mimpen skrev:

En tavla? Menar du en spånskiva då eller en planka?
En gammal badrumsskåpslucka. Baksidan fram. Tyvärr ett fult märke efter ett gångjärn, men men... Man tager vad man haver var det. Du får komma hito ch begrunda, helt enkelt :)
Användarens profilbild
Av Panakeia

förvarar i en såndär gameldags låda med små lådor i.... :hmm:
sån som man eg har i köket med typ mjöl i... :oops:
Glaslådor/byttor som man drar ut...
En till två färger i varje bytta. funkar rätt bra!
Användarens profilbild
Av Sedum

Jag har tre proppfulla "fiskekrokslådor". Alltså sådana där genomskinliga plastlådor med små fack. Det funkar toppen när man har tillräckligt många rullar som fack, när det blev fler blev det något rörigt...
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?