Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av letw83
Rundabullar skrev:
letw83 skrev:Nu är jag klar med babysittern :D Skippade vadden, blev för lat 8) , men jag tycker det blev bra ändå!

Bild
Lysande! Jag fick en babysitter av en kompis idag. Hon köpte den för 50kr på loppis till sin son och tyget är mycket sjabbigt och bältet plastigt och fult, men ramen bra. Funderade på hur jag skulle lösa bältet, men det där var ju ursnyggt och smidigt, med knapp och gummiband! Stjäl idén rakt av om det går bra? :tumup:
Går utmärkt! :tumup:
Jenny med Emiliten skrev:
Bubbi skrev::gaah:
Jag beställde en fållningspressarfot från symaskinswebbshoppen. Valde pfaffs egna. Och den passar ändå inte.
vad ledsen jag blir! Den saknar pinnen i mitten, så jag kan inte sätta på den. :cry:
Det där känner jag igen. Var det inte Mrs Morrison som råkat ut för det?
Ja du det var jag :tumup:
Jag sa att det står inget i webbshopen att den inte passar alla maskiner. De sa att på vissa modeller behövs det en adapter och vi skickar dig en gratis.
Av letw83
Ms Morrison skrev:Var får man tag i overlocknålar på nätet :gaah: Jag behöver den där HAx1SP strl 80-90 och jag hittar den ingenstans. Var köper ni ifrån?
Ingen aning tyvärr, min maskin har vanliga nålar, den där sorten har jag inte ens hört talas om...

Kollat hos bibbis? Eller dom symaskinswebshoppar som finns?
letw83 skrev:
Ms Morrison skrev:Var får man tag i overlocknålar på nätet :gaah: Jag behöver den där HAx1SP strl 80-90 och jag hittar den ingenstans. Var köper ni ifrån?
Ingen aning tyvärr, min maskin har vanliga nålar, den där sorten har jag inte ens hört talas om...

Ja där har jag kollat. Det står i manualen att det är den som ska användas. Det verkar som att de är lite längre än vanliga nålar. Jag fick med några paket m nålar när jag köpte maskinen och nu är de slut.
Användarens profilbild
Av tweed
Ms Morrison skrev:
letw83 skrev:

Ja där har jag kollat. Det står i manualen att det är den som ska användas. Det verkar som att de är lite längre än vanliga nålar. Jag fick med några paket m nålar när jag köpte maskinen och nu är de slut.
Andra lite längre nålar är ju EL nålarna, de har Bibbi, men det är ju svårt att veta om de passar. (jag har ju dessutom fått hål i trikå med ELnålarna, så jag vet inte om de är så bra)
Vad är det för maskin? En ÅF för det märket borde ju kunna hjälpa dig.
kvarnvik skrev:
Ms Morrison skrev:
letw83 skrev:

Andra lite längre nålar är ju EL nålarna, de har Bibbi, men det är ju svårt att veta om de passar. (jag har ju dessutom fått hål i trikå med ELnålarna, så jag vet inte om de är så bra)
Vad är det för maskin? En ÅF för det märket borde ju kunna hjälpa dig.
Det är en Janome Mylock 744. Just nu är den riggad med de sista EL nålarna som eg hör till coverpron. Varför tänkte jag inte på detta när jag var på syfestivalen, perfekt ställe att fråga+handla :hopmad:
Av petwol
mimpen skrev:Nu har jag provsytt overlock hos humleblomstern. Det blev tre bambuinlägg och tre dreggellappar. Dessutom fick jag GRYMT god hallonkladdkaka
Hallonkladdkaka :whut: aldrig hört talas om... men det låter otroligt gott. Ett recept kanske går att ordna, fast det kanske inte ska ligga under GDS fast om man gör den själv så borde det väl gå bra :lol:
Av annbom
petwol skrev:
mimpen skrev:Nu har jag provsytt overlock hos humleblomstern. Det blev tre bambuinlägg och tre dreggellappar. Dessutom fick jag GRYMT god hallonkladdkaka
Hallonkladdkaka :whut: aldrig hört talas om... men det låter otroligt gott. Ett recept kanske går att ordna, fast det kanske inte ska ligga under GDS fast om man gör den själv så borde det väl gå bra :lol:
Tycker att det skulle funka utmärkt för jag vill gärna ha receptet :mrgreen:
Användarens profilbild
Av carro83
Fick tummarna ur och sydde upp julgardinerna till storarummet igår efter jag gjort klart mitt projekt till GDS remake bytet...nu ska jag bara skicka iväg det!
Ska försöka börja på en beställning idag oxå på gardiner och löpare sen står det ett par byxor på kö (oxå beställning) som ska bli julklapp!
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag har faktiskt sytt en hel del nu på sistone, fast det blir ju bara muddbyxor, för annars behöver jag ner till syaffären eftersom symaskinen inte har nån pedal. Den är klar först efter jul nångång. :?
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?