Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har inte tagit mig för att sy några blöjbyxor (eftersom jag inte behöver några). Än så länge har det bara blivit en enkel huva Bild
samt ett par vantar
Bild.
Vantarna har jag färgat med KoolAid, vilket var riktigt roligt.

Min plan (sen jag beställde tyget) är att sy tröja + byxa åt dottern att ha som förstärkningsplagg (tänk lager 2) under overallen i vinter. Jag borde dra igång med det projektet ganska snart faktiskt vid närmare eftertanke (kompisen som bor några mil bort fick skrapa rutorna på bilen igår morse...).
Senast redigerad av äpple den ons nov 23, 2011 16:24, redigerad totalt 1 gånger.
äpple skrev:Jag har inte tagit mig för att sy några blöjbyxor (eftersom jag inte behöver några). Än så länge har det bara blivit en enkel huva Bild
samt ett par vantar
Bild.
Vantarna har jag färgat med KoolAid, vilket var riktigt roligt.

Min plan (sen jag beställde tyget) är att sy tröja + byxa åt dottern att ha som förstärkningsplagg (tänk lager 2) under overallen i vinter. Jag borde dra igång med det projektet ganska snart faktiskt vid närmare eftertanke ( kompisen som bor några mil bort fick skrapa rutorna på bilen igår morse...).
:shock: Jag är från Skellefteå, men jag hade minsann glömt hur vädret är där!

Fina vantar & jättefin huva.
Jag hade tänkt beställa till mig själv & sy tröja & byxa att ha under skalkläderna, men jag är nog för lat..ska beställa, men sy får blir till nästa säsong.
Jag sydde med 2 blöjbyxor i samma modell som ilägget ovan (de till vänster) Täta och stretchiga.
Vill sy en "munkjacka till mig själv om tyget jag har kvar räcker) Annars får det bli lager 2 till barnen, mjukisbyxor och tröja med liten krage och zip fram kanske. lite för tjokt som lager 1. Alt barnoverall typ ruskovillas skulle nog med passa, eller vanliga mössor.... För inspiration vad som kan sys av ull kolla tex icebreaker, ibexclothing.
äpple skrev: Min plan (sen jag beställde tyget) är att sy tröja + byxa åt dottern att ha som förstärkningsplagg (tänk lager 2) under overallen i vinter. Jag borde dra igång med det projektet ganska snart faktiskt vid närmare eftertanke ( kompisen som bor några mil bort fick skrapa rutorna på bilen igår morse...).
Kom på att jag borde visa att jag faktiskt fullföljde min plan.
Bild
Bild
Hur varma/sköna plaggen är vet jag egentligen inte, men de har använts dagligen under overallen nu när det varit 10-15 minus ute. I höstas användes de som ytterplagg / under regnkläder.

Jag sydde använde mig av Gekkos snabba resårkanal (http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/ ... snabb.html) när jag sydde byxorna och det var lite overkill. Sömmarna eller framför allt sömsmånerna blev lite för klumpiga med tre lager tyg. Så det kan vara värt att tänka på.
Var köper ni den. Blir lite sugen, men det beror lite på priset.
Mosan skrev:Var köper ni den. Blir lite sugen, men det beror lite på priset.
Vi har samköpt från Kina. Priset beror lite på hur mycket man beställer men $18-$16/yard. Vi ligger på $17 nu & behöver 6 yard till för att komma ner på $16.50. Frakten ingår från Kina hit till mig.
Shuna76 skrev:
Vi har samköpt från Kina. Priset beror lite på hur mycket man beställer men $18-$16/yard. Vi ligger på $17 nu & behöver 6 yard till för att komma ner på $16.50. Frakten ingår från Kina hit till mig.
En dum fråga kanske, men vad blir det i svenska kronor och hur lång tid tar det innan det kommer till Sverige? :roll:
MammaTess skrev:
Shuna76 skrev:
En dum fråga kanske, men vad blir det i svenska kronor och hur lång tid tar det innan det kommer till Sverige? :roll:
Vi hade nog lite otur förra året för då tog det evigheter.
hur är bambuvelour som inlägg i blöjor?
Blev lite sugen på det också när jag läste på din blogg.
Mosan skrev:hur är bambuvelour som inlägg i blöjor?
Blev lite sugen på det också när jag läste på din blogg.
Till blöjinlägg passar bambufleece bättre. Den är lite tjockare & suger bättre än velouren. Velouren använder jag till insida i pocketblöjor, formsydda & till bindor/trosskydd.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?