Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Zai
Liten grej bara: när man tovar i maskin, är det bara att slänga in korvarna och köra på 90 grader? Bör de ligga i tvättpåse eller fattigmansvarianten: ett knutet örngott? Ska det till något särskilt medel?
Av puh
Zai skrev:Liten grej bara: när man tovar i maskin, är det bara att slänga in korvarna och köra på 90 grader? Bör de ligga i tvättpåse eller fattigmansvarianten: ett knutet örngott? Ska det till något särskilt medel?
Jag har aldrig gjort det själv, men har fått det beskrivet så här:
- tova försiktigt, börja med 40 eller 60 grader.
- om det blir för lite, kör igen
- lägg endast i nån matsked tvättmedel
- lägg med nåt att tova mot, t.ex. handdukar eller jeans

Protestera gärna någon med egen erfarenhet :tumup:
Av belinda
puh skrev:
Zai skrev:Liten grej bara: när man tovar i maskin, är det bara att slänga in korvarna och köra på 90 grader? Bör de ligga i tvättpåse eller fattigmansvarianten: ett knutet örngott? Ska det till något särskilt medel?
Jag har aldrig gjort det själv, men har fått det beskrivet så här:
- tova försiktigt, börja med 40 eller 60 grader.
- om det blir för lite, kör igen
- lägg endast i nån matsked tvättmedel
- lägg med nåt att tova mot, t.ex. handdukar eller jeans

Protestera gärna någon med egen erfarenhet :tumup:

:iagree:

Jag slängde in korven med den vanliga 60-tvätten. Det blev inte tillräckligt tovat efter första gången så den fick åka med en gång till. Då blev jag nöjd. Hade jag använt eskimogarn hade det kanske räckt med en gång, men nu hade jag lovikkagarn, och det är inte riktigt lika lätttovat.
Användarens profilbild
Av MuuM
belinda skrev:
:iagree:

Jag slängde in korven med den vanliga 60-tvätten. Det blev inte tillräckligt tovat efter första gången så den fick åka med en gång till. Då blev jag nöjd. Hade jag använt eskimogarn hade det kanske räckt med en gång, men nu hade jag lovikkagarn, och det är inte riktigt lika lätttovat.
:notes: Jag har lovikkagarn.
Användarens profilbild
Av cutypie
Har igår inhandlat fyra nystor av Eskomo drops i mörkrött och påbörjat projektet.
Jag brukar inte avsluta mina projekt, men det här tror jag att jag kan klara av, men peppa mig gärna! :wink:
Dottern bara tittade på mig, tog sig sin egen nysta garn och satte också igång med att handsticka. :D´

Vet ni förresten om man behöver en karborrbandsplatta för att sätta fast sittunderlägger för att den håller ihop innan man lägger på formgummit?
Var köper man sån't eller hur gör man annars? :hmm:
Av puh
cutypie skrev:Har igår inhandlat fyra nystor av Eskomo drops i mörkrött och påbörjat projektet.
Jag brukar inte avsluta mina projekt, men det här tror jag att jag kan klara av, men peppa mig gärna! :wink:
Dottern bara tittade på mig, tog sig sin egen nysta garn och satte också igång med att handsticka. :D´

Vet ni förresten om man behöver en karborrbandsplatta för att sätta fast sittunderlägger för att den håller ihop innan man lägger på formgummit?
Var köper man sån't eller hur gör man annars? :hmm:
Som jag förstod det hade hon satt fast det på dubbelhäftande tejp, sedan limmat. :tumup:
Om du gör det. - berätta hur det går!
Användarens profilbild
Av Elina
Nu har jag gjort 3 grytunderlägg. De blev bra och jag sydde ihop dom. Sydde för hand inuti, ihop med randen innan i spiralen, blev riktigt bra.
Men den fjärde korven tovade ihop sig något helt otroligt, blev som ett spindelnät som inte gick att få upp, så den fick bli ett konstigt konstverk istället ;)
Av puh
Elina skrev:Nu har jag gjort 3 grytunderlägg. De blev bra och jag sydde ihop dom. Sydde för hand inuti, ihop med randen innan i spiralen, blev riktigt bra.
Men den fjärde korven tovade ihop sig något helt otroligt, blev som ett spindelnät som inte gick att få upp, så den fick bli ett konstigt konstverk istället ;)
Men hallå! Du glömde nåt!
:kamera: :wink:
Ni som fingervirkat korvar till sittunderlag - ungefär vilken tidsåtgång var det? Eskimå är väl iofs rätt grovt, så det kanske inte är så himla många löpmeter ens på fyra nystan, eller?
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
belinda skrev:Hon i länken i ts har använt fyra nystan eskimo :D
Jag vet. Men jag översätter så dåligt nystan garn till timmar och minuter ;-) så jag frågade efter erfarenheter :D
Jag har påtat med ett noname-garn från loppis. Det är tunnare än Eskimo, och på ca en kvart hade jag påtat en korv på 4 meter av ett nystan. Jag tror att det kommer räcka till ett underlag sen, jag har jämfört med provkorven ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?